Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

japjum

japjum

• Lid sinds 27 november 2009
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 18 september 2010
  • 15:03

ik wil graag mijn hero rooten maar ik durf de stap niet zelf te nemen ondanks alle how to's

dus misschien wil iemand het voor een kleinigheidje doen in de omgeving van ede

alvast bedankt

mvg jaap

Bewerkt (18 september 2010 15:03)
FrSu

FrSu

• Lid sinds 18 september 2010
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 18 september 2010
  • 15:22

Ben een newbee, wat is rooten?

Bewerkt (18 september 2010 15:22)
eupn11

eupn11

• Lid sinds 08 juli 2010
  • Berichten 306
  • Reputatie 0
  • 18 september 2010
  • 17:22

telt soest ook als omgeving

Bewerkt (18 september 2010 17:22)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 18 september 2010
  • 17:44

japjum;41414
ik wil graag mijn hero rooten maar ik durf de stap niet zelf te nemen ondanks alle how to's

dus misschien wil iemand het voor een kleinigheidje doen in de omgeving van ede

alvast bedankt

mvg jaap

En als ik je er stap voor stap doorheen help ?

Bewerkt (18 september 2010 17:44)

Samsung Galaxy S8+

japjum

japjum

• Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 18 september 2010
  • 19:27

AVS;41434
En als ik je er stap voor stap doorheen help ?

dat waardeer ik erg ik heb ook jou uitleg gelezen maar ben er toch nog huiverig voor

Bewerkt (18 september 2010 19:27)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 18 september 2010
  • 19:59

Ik snap dat best. En zeker zo'n eerste keer rooten …omdat je niet weet wat er allemaal komen gaat.

Heb je msn ofzo ? Dan zou het wat makkelijker gaan om je erbij te helpen.

Moeten we alleen nog even een tijd afspreken waarbij we allebei even wat tijd hebben.

Bewerkt (18 september 2010 19:59)

Samsung Galaxy S8+

japjum

japjum

• Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 18 september 2010
  • 20:14

ja ik heb wel msn ik heb ook al de 3 bestanden gedownload maar las dat er ook FroydVillain1.5.0 waar kan ik die vinden

en nog ff een vraagjeik weet dat ik alle apps kwijt raak maar hoe zit het met me contacten en met gmail instellingen

het begin is er nu nog de moed om het te gaan doen duurt het proces lang avs

alvast bedankt

Bewerkt (18 september 2010 20:14)
AVS

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 18 september 2010
  • 22:26

Klopt. De link waar ik daar naar verwijs was nog naar de oudere 1.4.0 versie. Maar de 1.5.0 versie is inmiddels alweer een paar weken uit en is zelfs beter dan de 1.4 versie. Ik heb dat stukje dus meteen maar even aangepast zodat die naar de 1.5 verise verwijst.
Vervang je download van de 1.4 versie dan even voor de 1.5 versie. Dan heb je de meest up-to-date rom.
FroydVillain 1.5.0 “So fast it waits for YOU to boot.”

Op die link kun je ook diverse kernels downloaden.
Op zich heb je die niet direkt nodig voor het rooten enzo. Maar als je straks FV1.5 erop hebt staan dan zul je denk ik wel willen kijken welke snelheid jouw Hero maximaal kan halen. Dus een snellere kernel komt dan even om de hoek kijken.

Maar voorlopig heb je aan die drie bestanden die je gedownload hebt genoeg.

Je apps raak je idd kwijt. Gekochte apps kun je altijd weer vanuit de market installeren, zonder er weer voor te hoeven betalen…ze staan altijd in je gedownloade lijst in het market appje. Andere gratis apps staan de allereerste keer dat je de market opent nog in je lijst met gedownloade software. Vanaf dat moment kun je ze weer opnieuw downloaden.
Sluit je de market en start je hem later nog een keer op dan staan ze niet meer in de lijst en geeft die lijst alleen een aktuele stand weer van wat je op je toestel hebt staan.
Dus ook voor die gratis apps…download ze direkt als je de market opent het scheelt je een hoop zoekwerk later/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Dat is trouwens ook maar voor 1x want nadat je de custom rom erop hebt gezet kun je met titanium backup een backup maken van alle apps op je toestel…zowel systeem apps als je gedownloade apps. Middels de restore functie hoef je dus nooit meer in de market te zoeken want je restored ze gewoon vanaf je sdcard opnieuw terug.

Je contacten en gmail en eventueel agenda…als je ze nu synct met google…dan staan ze straks alweer op je toestel nog voor dat je er erg in hebt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Als je die nieuwe rom erop hebt staan dan krijg je bij de eerste opstart wat instellingsvragen…waaronder je google account. Op het moment dat je je login gegevens weer invult gaat je toestel direkt je contacten en mail enzo weer terugzetten. Je ziet er niks van maar als je, wanneer je klaar bent met instellen, naar je contactenlijst gaat op je toestel, dan staan ze er allemaal weer.
…lang leve google/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Nog even een klein vraagje…wat wel van belang is voor het wel of niet kunnen rooten van je toestel.
Welke softwareversie heb je er momenteel op staan ?
Je vindt dat bij instellingen / over de telefoon / softwareversie
Als jouw versienummer begint met 3.32…. dan moet er nog een extra stap gedaan worden om het rooten mogelijk te maken.

Bewerkt (18 september 2010 22:26)

Samsung Galaxy S8+

toenax

toenax

• Lid sinds 08 december 2009
  • Berichten 71
  • Reputatie 0
  • 19 september 2010
  • 13:35

Hi All,

Ik was ook hartstikke huiverig.
Heb echt heel lang gewacht om te rooten, en een custom erop tegooien.
Maar heb het nu al zo'n 2 weekjes, en moet zeggen, tis zo simpel als wat :p

Het gaat echt om goed lezen wat er staat…
Ben echt superblij dat ik het gedaan heb.

Greetzzz, have fun en succes,
Iwan

Bewerkt (19 september 2010 13:35)
japjum

japjum

• Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 19 september 2010
  • 16:10

als ik op die link klik wat moet ik dan doen om 1.5 te downloaden

en mijn software versie is idd 3.32 dus ik moet eerst terug naar 2.73 ofzo begrijpen ik

Bewerkt (19 september 2010 16:10)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.