Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

sainja

sainja

• Lid sinds 14 april 2010
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2010
  • 12:31

Hierbij wil ik graag een nieuwe discussie starten aangaande beeldscherm van HTC Hero.
Bij mij in de vriendekring blijkt dat na een maand of 8 het beeldscherm van de Hero problemen gaat geven.
Nu was ik benieuwd of dit een feit is of dat er een paar pech hebben.
Ik heb Dhr Mark Moons van htc benaderd, maar die geeft gewoon geen antwoordt.
Dus wil ik vragen ieder die een Hero heeft en problemen met zijn beeldscherm, of je dit hier wilt vermelden.

M.v.g Jacques

Bewerkt (18 oktober 2010 12:31)
immortaly007

immortaly007

• Lid sinds 04 november 2009
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2010
  • 12:55

Ik heb mijn Hero nu ongeveer een jaar en ik heb nog geen problemen met het beeldscherm ondervonden. Dus het is iig niet bij iedereen zo.

Bewerkt (18 oktober 2010 12:55)
Dop

Dop

• Lid sinds 24 november 2009
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2010
  • 13:32

Ik heb mijn hero nu ongeveer een jaar, en een paar maanden geleden begon mijn beeldscherm een eigen leven te leiden.
Touchscreen reageerde niet, of reageerde wel als ik hem niet aanraakte etc. etc.

Ik heb de HTC reparatieservice gebeld, en de volgende dag is een koerier het toestel op komen halen. Binnen 2 weken was ie weer terug, gerepareerd, en gratis.

Dus de problemen met het beeldscherm zijn er wel geweest maar waren ook snel weer opgelost!

Bewerkt (18 oktober 2010 13:32)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2010
  • 14:16

Ik heb mijn hero nu ruim een jaar en heb geen problemen met het scherm

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Bewerkt (18 oktober 2010 14:16)
kerwin

kerwin

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 2 november 2010
  • 01:04

Zelfde verhaal hier, na ongeveer 8 maanden begon hij kuren te vertonen. Het touchscreen begon niet meer te reageren of registreerde aanrakingen die er niet waren. Omdat ik (twee maanden nadat de problemen begonnen) de Hero een keer nat heb laten worden, noemen zij het vochtschade en is mijn garantie komen te vervallen :-S

Bewerkt (2 november 2010 01:04)
Wizze

Wizze

• Lid sinds 04 december 2009
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 5 november 2010
  • 09:33

Ik heb na anderhalf jaar problemen met mijn Hero scherm.
Het onderste deel werkt slecht. Ik moet hard drukken om het scherm te activeren. Ik heb alle fora's nagelezen en er zijn veel mensen met hetzelfde probleem. Het euvel is gekomen nadat ik een 2.2 Rom heb geïnstalleerd. Alles heb ik geprobeerd. Volgens sommige fora moet je bepaalde cache's leegmaken, of zou het scherm aan de onderkant iets los gekomen zijn. (verwarmen en hard aandrukken). Ik heb terug de standaard 2.1 recovery er terug op gezet en het probleem blijft bestaan. Nu ga ik proberen om hem te laten maken, al weet ik niet of dit nog in garantie valt. (Belgische Hero)
Spijtig, want ik vond het een goed toestel.
Misschien heeft hier iemand hetzelfde probleem? (ik heb het hier op het forum al gelezen, maar de oplossingen die gegeven werden haalden niets uit)

Bewerkt (5 november 2010 09:33)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 5 november 2010
  • 14:53

Wizze;55052
Ik heb na anderhalf jaar problemen met mijn Hero scherm.
Het onderste deel werkt slecht. Ik moet hard drukken om het scherm te activeren. Ik heb alle fora's nagelezen en er zijn veel mensen met hetzelfde probleem. Het euvel is gekomen nadat ik een 2.2 Rom heb geïnstalleerd. Alles heb ik geprobeerd. Volgens sommige fora moet je bepaalde cache's leegmaken, of zou het scherm aan de onderkant iets los gekomen zijn. (verwarmen en hard aandrukken). Ik heb terug de standaard 2.1 recovery er terug op gezet en het probleem blijft bestaan. Nu ga ik proberen om hem te laten maken, al weet ik niet of dit nog in garantie valt. (Belgische Hero)
Spijtig, want ik vond het een goed toestel.
Misschien heeft hier iemand hetzelfde probleem? (ik heb het hier op het forum al gelezen, maar de oplossingen die gegeven werden haalden niets uit)

Hard drukken heeft in elk geval geen zin. Het is namelijk een capitatief scherm en geen resistief scherm. Het gaat erom dat er een klein stroompje opgang komt op het oppervlak van het scherm. Dit bereik je niet door harder te drukken.

Je geeft aan dit komt door het installeren van een 2.2. ROM, heb je voor het installeren wel een voldoende wipe uitgevoerd? Ik zou proberen om een nieuwe ROM te flashen en alles te wipen (dalvik VM, rotations, battery, ext2-partition enz.) de hele zwik. Als het probleem dan nog bestaat, zou het inderdaad een hardware probleem kunnen zijn.

Bewerkt (5 november 2010 14:53)
Wizze

Wizze

• Lid sinds 04 december 2009
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 november 2010
  • 11:13

87Vortex87;55297
Hard drukken heeft in elk geval geen zin. Het is namelijk een capitatief scherm en geen resistief scherm. Het gaat erom dat er een klein stroompje opgang komt op het oppervlak van het scherm. Dit bereik je niet door harder te drukken.

Je geeft aan dit komt door het installeren van een 2.2. ROM, heb je voor het installeren wel een voldoende wipe uitgevoerd? Ik zou proberen om een nieuwe ROM te flashen en alles te wipen (dalvik VM, rotations, battery, ext2-partition enz.) de hele zwik. Als het probleem dan nog bestaat, zou het inderdaad een hardware probleem kunnen zijn.

Hard drukken heeft wel zin. Geloof me. Het scherm is volgens al die andere mensen een beetje omhoog gekomen, waardoor je hard moet drukken. Het is zeer raar.

Je kan het hier
HTC Hero Touch Screen problems - Android Forums
of
HTC Hero Touch Screen Problem - Android @ MoDaCo

Bij XDA zijn er veel mensen met hetzelfde probleem. Ze geven ook een soort oplossing om het scherm terug op zijn plaats te krijgen. (de oven of haardroger methode)
HTC Hero Bottom Of Screen Not Responding - xda-developers

Bewerkt (6 november 2010 11:13)
Timnl

Timnl

• Lid sinds 06 januari 2010
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 10:04

mijne word morgen opgehaald
Waarschijnlijk moet ik zijn 1 jarige verjaardag volgende week alleen vieren

Bewerkt (6 december 2010 10:04)
uvdp

uvdp

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 14 december 2010
  • 11:04

Kennelijk is dit dus echt iets dat voor meerdere mensen speelt. Ik heb er zelf ook al enkele weken last van. Het gebeurde ineens en het is niet meer goed gekomen. Eerst dacht ik dat het aan de vrieskou lag (al heb ik daar vorig jaar geen last van gehad) maar toen het ook veilig in huis niet werkte wist ik toch wel dat het een hardwareprobleem was.

Specifiek heb ik meerdere problemen:
- Regelmatig dat waar ik ook druk op het scherm, alleen de onderste opties gaan branden. Dus als ik bijvoorbeeld midden in het scherm druk, toch de telefoonfunctie (midden onder) wordt geactiveerd of dat als ik linksbovendruk dat ik naar het applicatiemenu ga.
- Als dat allemaal goed gaat, werkt de onderkant van het scherm juist minder. Tegen de techniek in (zoals iemand al opmerkte: capicatief scherm) is harder drukken dan wel een oplossing…
- Vaak kan ik ook niet unlocken, dan gaat het sleepgedeelte tot op 2/3e goed en daarna doet hij niets meer.
- Soms flipt hij hem helemaal en gaan er allerlei dingen branden en worden er dingen ook actief terwijl ik mijn vingers niet eens in de buurt van het toestel heb.

Mijn toestel is inmiddels bijna anderhalf jaar oud (had hem bij de release al) en er zitten inmiddels wel wat krasjes op het scherm. Is dat misschien het gezamenlijke probleem? Een vriend van me opperde dat het misschien ook een dode pixel (of enkele dode pixels) kan zijn maar dat lijkt me stug.

Anyhow, ik denk dat het toestel terug maar teruggaat voor reparatie. Vraag me dan wel af of er nog garantie op zit eigenlijk. Iemand?

Bewerkt (14 december 2010 11:04)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.