Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

dimi

dimi

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2011
  • 17:55

Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb mijn hero nu 14 maanden. Het is lange tijd zeer goed gegaan, maar de laatste tijd heeft het scherm kuren.
Als ik ergens op duw gaat er een knop aan onder het scherm. Je hebt dan totaal geen mogelijkheid meer om de toets te drukken die je wilt. Het enig dat helpt is even afsluiten en opnieuw opstarten. :cry:
Mijn vader had hetzelfde probleem, blijkbaar kunnen we dit naar htc sturen. Weet iemand hoe ik deze fout omschrijven?

Bewerkt (24 januari 2011 17:55)
jvdoord

jvdoord

• Lid sinds 23 januari 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2011
  • 17:56

Ik heb vervelend genoeg precies dezelfde problemen als hierboven omschreven. Het scherm reageert niet of verkeerd. Keertje resetten helpt even, waarna hij weer vervalt in de oude haperingen.

Vervelend bijkomend feit is dat ik het toestel anderhalf jaar heb en er tot voor kort erg tevreden over was, maar de aankoopbon niet meer heb. Weet iemand of HTC rechtstreekse garantieclaims accepteert? En waar die garantievoorwaarden te lezen zijn?

groeten,
Jan

Bewerkt (5 februari 2011 17:56)
Timnl

Timnl

• Lid sinds 06 januari 2010
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2011
  • 15:37

ik heb hem vandaag voor de 3e keer opgestuurd…

Bewerkt (16 juni 2011 15:37)
Uruz

Uruz

• Lid sinds 22 januari 2010
  • Berichten 110
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2011
  • 22:06

jvdoord;96559
Vervelend bijkomend feit is dat ik het toestel anderhalf jaar heb en er tot voor kort erg tevreden over was, maar de aankoopbon niet meer heb. Weet iemand of HTC rechtstreekse garantieclaims accepteert? En waar die garantievoorwaarden te lezen zijn?

Er zit 2 jaar garantie op, en het toestel is nog net geen 2 jaar uit, dus op zich zou de missende aankoopbon geen problemen moeten geven.
Ik heb zelf mijn Incredible S laten repareren (doet het nu weer uitstekend) en toen is er nooit om een bon o.i.d. gevraagd.

Bewerkt (16 juni 2011 22:06)
....

....

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2011
  • 19:14

Hallo,

ik heb precies hetzelfde als de klachten die iedereen hierboven omschrijft. Ik heb vorige week HTC gebeld omdat ik de telefoon nog geen 2 jaar heb. Werd mij verteld dat hij geproduceerd is op 30 september 2009 dat mijn garantie vervallen is. Ik heb aangegeven dat ik hem pas sinds februarie 2010 heb dus nog wel recht heb op fabrieksgarantie. Na het door mailen van mijn aankoopbewijs werd hij ingeplant voor reparatie.

Nu kreeg ik vandaag een brief van dynafix (het bedrijf dat mijn telefoon moet repareren) dat de schade ontstaan is door waterschade en dat nu mijn garantie vervallen is en dat het niet te repareren is….
nu kan ik kiezen of ik betaal 35.70 of hij wordt milieuvriendelijk vernietigt!
Ik weet vrijwel zeker dat het niet ontstaan is door waterschade.

Morgen ga ik bellen om te horen of er nog iets aan de uitspraak gedaan kan worden. Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen of tips hoe ik nu kan handelen want ik ben het er uiteraard totaal niet mee eens.

heb het idee dat ik gewoon simpel afgewimpeld wordt door bluf van een bedrijf dat geen zin heeft in garantie

Bewerkt (19 oktober 2011 19:14)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 19 oktober 2011
  • 19:38

“Niet te repareren” is onzin, die dingen zijn altijd te repareren. Het kan wel zijn dat de reparatie meer zou gaan kosten dan de waarde van de telefoon is en dan is'ie dus total loss.

In de hero zit een sticker die verkleurt als hij nat wordt. Die sticker zal wel rood zijn en dan zegt de reparateur direct “waterschade”. De sticker wil ook wel eens verkleuren in vochtige omstandigheden (dus zonder dat er direct water in komt). Denk aan mist of een bezoekje aan Burger's bush bijvoorbeeld. Een telefoon als de HTC Hero zou eigenlijk wel tegen dat soort omstandigheden moeten kunnen.

Het vervelende is: het is jouw woord tegen het hunne. Na 6 maanden ligt de bewijslast dat er niets vreemds met het apparaat gebeurd is bij jou en als de water-sticker verkleurd is heb je een probleem. Onderzoek zou dan moeten uitwijzen of er echt water in is gekomen of niet, maar zulk onderzoek is vermoedelijk vele malen duurder dan de hele telefoon nog waard is. En wie gaat dat betalen?

Overigens, in Nederland hebben we een wettelijke garantietermijn van 6 maanden. Daarna wordt het schemerig; de “garantie” is dan beperkt tot de verwachte levensduur van het apparaat. En een mobiele telefoon gaat niet lang mee, dat weten we allemaal. Ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan.

Bewerkt (19 oktober 2011 19:38)
wilwilly159

wilwilly159

• Lid sinds 28 oktober 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 2 december 2011
  • 14:04

Ok, ik heb inmiddels al een nieuwe telefoon (Xperia Arc), maar vlak voor t verlengen (ong een maand of 2) begon mijn Hero-scherm ook ineens raar te doen! Het onderste gedeelte van t scherm reageerde niet of nauwelijks. Maar t vreemde was dat als je t scherm uit en weer aan deed, dat ie gewoon weer (even) werkte.

Eerst dacht ik dat t aan mijn oude custom rom lag, aangezien ik ook nog Superuser in t menu had staan. Na deze verwijderd te hebben en meerdere pogingen om terug te zetten naar fabrieksinstellingen, wist ik dat t hardware matig was.

Zover ik kon zien (ook op meerdere fora) was t probleem de aarding. (t scherm is een beetje omhoog gaan staan) De oplossing zou zijn om t scherm te fohnen en dan aandrukken.
Dit heb ik zo'n beetje 3x geprobeerd. De eerste keer was ik natuurlijk erg voorzichtig, je weet tenslotte nooit hoeveel ie aan kan. Maar natuurlijk had ik geen resultaat. Dus dan nog maar een keer, en wat heter maken en harder drukken. Nu had ik weinig resultaat. Toen een paar dagen later nog eens. Nu had ik goed resultaat….. de eerste 5 minuten. Helaas viel hij toen weer terug in z'n oude patroon. Ik ga t nog een keer proberen, maar dan laat ik m onder druk een dagje staan ofzo. Misschien dat dat helpt.

Gelukkig hoef ik m niet meer te gebruiken, maar m'n zwager zou wel blij zijn als ie t eindelijk weer doet!

Bewerkt (24 april 2013 13:47)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.