Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

HTC Legend en het navigeren naar contactpersonen via Navigon of Ndrive (19)

pvandijk

pvandijk

• Lid sinds 30 maart 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2010
  • 14:28

Hallo allemaal,

Sinds vrijdag de trotse bezitter van een HTC Legend. Fantastisch toestel, maar……

Ik heb problemen om mijn contactpersonen naar voren te halen bij 2 verschillende navigatiesystemen. Ik heb Navigon en Ndrive geprobeerd. Maar bij beide programma's krijg ik geen contactpersonen te zien en kan ik er dus ook niet heen navigeren. Dit betekent dat ik het adres waar ik heen wil handmatig in moet stellen. Daar zit ik niet echt op te wachten, vooral niet om beide programma's wel de functionaliteit hebben om te navigeren naar je contactpersonen. Alleen om de een of andere reden krijg ik ze niet zichtbaar.

Ik heb al geprobeerd om de programma's opnieuw te installeren, maar dat maakt geen verschil.
Bellen met de helpdesk schiet ook niet op.

Heeft iemand hier ervaring in? Waar kan het aan liggen?

Overigens heb ik mijn contactpersonen in mijn telefoon gehezen, door hem simpelweg te syncen met mijn laptop, waar de contactpersonen in mijn adresboek van Outlook Express stonden.

Ik hoor heel graag.

Thnx en vr groet,
Patrick

Bewerkt (22 april 2013 12:19)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2010
  • 15:05

Hebben de contactpersonen de mogelijkheid om hen te volgen ingesteld en doe je dat ook? Kun je bijvoorbeeld middels de contactenlijst hun locatie bepalen? Of faalt het alleen middels de app's?

pvandijk

pvandijk

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2010
  • 15:21

Zojuist heb ik een reactie van de HTC Helpdesk gekregen:

“Bedankt voor het contact opnemen met betrekking tot HTC Legend en Navigon en Ndrive als GPS software.
Wij ondersteunen geen van beide software programma’s en kan hierdoor ook geen commentaar geven en of advies op uw vraag.
Het beste wat u kan doen is bellen met bijvoorbeeld Co-Pilot of TomTom om te zien of zij de Legend als fully compatible beschouwen met hun software. Op dit moment ondersteunen wij geen enkel GPS programma voor de Legend. ”

Dat schiet dus niet echt op.
Van TomTom heb ik begrepen dat zij momenteel geen Android ondersteunen en dat ook niet bekend is wanneer ze dat wel gaan doen. Balen……… Co-pilot heb ik maar niet gebeld, omdat ik daar niet echt een betere reactie van verwacht.

Mocht iemand zelf nog iets weten, dan hoor ik dat graag.

pvandijk

pvandijk

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2010
  • 15:25

87Vortex87;16368
Hebben de contactpersonen de mogelijkheid om hen te volgen ingesteld en doe je dat ook? Kun je bijvoorbeeld middels de contactenlijst hun locatie bepalen? Of faalt het alleen middels de app's?

Bedankt voor je reactie.
Ik weet niet of je dat bedoelt, maar ik kan van mijn contacten wel de locatie bepalen via Googlemaps en de ingebouwde GPS (mist er natuurlijk een adres ingevoerd is). Maar via de apps (Navigon en Ndrive) krijg ik mijn contacten niet eens te zien in de betreffende app. Heel vervelend.

87Vortex87

87Vortex87

• Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2010
  • 15:41

pvandijk;16370
Bedankt voor je reactie.
Ik weet niet of je dat bedoelt, maar ik kan van mijn contacten wel de locatie bepalen via Googlemaps en de ingebouwde GPS (mist er natuurlijk een adres ingevoerd is). Maar via de apps (Navigon en Ndrive) krijg ik mijn contacten niet eens te zien in de betreffende app. Heel vervelend.

Als ik het goed begrijp zijn er twee problemen. De eerste is dat je contactpersonen niet automatisch gelokaliseerd worden door de telefoon en de tweede dat de app de contacten niet ziet.

Voor het automatisch lokaliseren van de contacten, lijkt het me noodzakelijk dat je een functionaliteit hebt die dit mogelijk maakt. Je zult dus een app moeten hebben die je contactpersonen volgt. Daarnaast zul je natuurlijk toestemming moeten hebben van de -te volgen- persoon. Op die manier wordt het contact eveneens een ‘bestemming’, doordat deze nu lokaliseerbaar is. Met welke app's dit mogelijk is weet ik niet, maar zal ongetwijfeld iemand anders op dit forum je mee kunnen helpen.

Als je van je bestaande contacten een bestemming hebt gemaakt, waarschijnlijk een bestemming die voortdurend wordt aangepast in je contactenlijst, lijkt het me logisch dat je deze kunt importeren als bestemming in de navigatie.

Zoals je kunt zien heb ik hier geen ervaring mee, maar denk toch dat het eerst noodzakelijk is dat je de locatie van je contacten onafhankelijk van de ‘navapp’ moet kunnen bepalen voordat je ze kunt importeren in bestemmingen in de navigatie.

pvandijk

pvandijk

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2010
  • 15:59

87Vortex87;16372
Als ik het goed begrijp zijn er twee problemen. De eerste is dat je contactpersonen niet automatisch gelokaliseerd worden door de telefoon en de tweede dat de app de contacten niet ziet.

Als je van je bestaande contacten een bestemming hebt gemaakt, waarschijnlijk een bestemming die voortdurend wordt aangepast in je contactenlijst, lijkt het me logisch dat je deze kunt importeren als bestemming in de navigatie.

Dat mijn contactpersonen niet automatisch gelokaliseerd worden, vind ik geen probleem. Om eerlijk te zijn vind ik dat ook een beetje onzin. Zelf zou ik ook niet willen dat van mij continue mijn locatie weet. Dus hoef ik dat ook niet te weten van mijn contactpersonen.

Het enige dat ik wil is dat de navigatie-app naar het adres kan navigeren van mijn contactpersonen. Dat lijkt me niet zo moeilijk. Met mijn vorige telefoon de HTC Tough Cruize II had ik daar helemaal geen problemen mee. Die draaide dan wel om WM6.0 en als navigatiesysteem had ik TomTom. Dat werkte perfect. Je opende TomTom en op het moment dat je aangaf dat je naar een contactpersoon wilde navigeren dan ging hij alle contacten uit het adresboek importeren.

Zo zouden de android-apps ook moeten werken, zonder dat mijn contactpersonen continue gevolgd worden. Toch bedankt voor het meedenken.

87Vortex87

87Vortex87

• Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2010
  • 16:26

Oke, dat begreep ik niet. Dan moet je bij je contactpersonen het adres invoeren en opslaan. Als je dat gedaan hebt zal iemand anders je moeten helpen, ik heb geen kaas gegeten van dat navigatieprogramma.

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2010
  • 18:18

Bij mij werkt het gewoon (Navigon). Ik heb een HTC Magic. Ik krijg alle contacten gewoon te zien, zelfs die zonder adres. Raar, ik heb geen idee waar het mis gaat bij jou. Misschien kun je nog proberen een contact aan te maken in de telefoon, dus niet via Outlook. Dan kun je zien of één van beide programma's dat contact wel vindt.

Groeten…

pvandijk

pvandijk

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 31 maart 2010
  • 14:46

Kwabbernoot;16392
Misschien kun je nog proberen een contact aan te maken in de telefoon, dus niet via Outlook. Dan kun je zien of één van beide programma's dat contact wel vindt.

Kwabbernoot, bedankt voor je reactie.

Ik heb geprobeerd wat je zei, maar zonder resultaat. Hij geeft nog steeds 0,0 contacten.
Ik krijg alleen dat zoekveld, waar je naam in kunt voeren. Geen knop om op enter te drukken of zo, of om te bevestigen dat ik de ingevoerde contactpersoon wil opzoeken. Ook krijg ik geen contacten te zien.

Het is net alsof de programma's geen toegang hebben tot mijn contacten/adresboek.

De zoektocht gaat verder.

Hoe lang heb je Navigon al in gebruik? Bevalt het een beetje? Mijn 1e indruk is dat het een mooi programma is. De kaarten en routes zien er gelikt uit.

Vr groet,
Patrick

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 31 maart 2010
  • 20:28

Ik heb hem nu één dag.Ik had hem even geïnstalleerd om te kijken of het bij mij wel werkte. Op zich ziet het er wel goed uit ik vind alleen dat er erg weinig instelmogelijkheden zijn. Ik heb het over Navigon dus, die andere heb ik (nog) niet geprobeerd.

Groeten…

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.