Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

HTC Legend 3G Connectie & Proximus (niet het gekende probleem met de APN settings) (16)

BaconPopper

BaconPopper

• Lid sinds 22 april 2010
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 22 april 2010
  • 16:26

Hi all,

ik heb een 3G abo bij Proximus en een connectieprobleem met mijn Legend.
Het is niet het reeds gekende probleem van de APN instellingen om te kunnen surfen.
Het probleem zit hem in het effectief connecteren op 3G.

Als ik de 3G verbinding afzet en het op korte termijn (< 30-40 min) terug opzet is er meestal geen probleem.

Duurt het echter langer dan een uur vooraleer ik nog eens verbinding wil maken ofzo, dan kan hij niet meer connecteren en moet ik fly-mode op & af zetten zodat mijn sim-kaart terug geactiveerd moet worden.
Daarna kan ik terug connecteren op 3G zonder probleem.

Iemand een gelijkaardig probleem en (liefst) een oplossing?

Thanks!

Bewerkt (22 april 2013 12:21)
BaconPopper

BaconPopper

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 30 april 2010
  • 08:55

Niemand met een gelijkaardig probleem?

Dan zal ik mijn toestel maar terugbrengen en een nieuw vragen…

Bewerkt (22 april 2013 12:22)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 30 april 2010
  • 13:53

Nee, is niet direct gekend, ben zelf bij mobistar maar in mijn kennissen kring zijn er genoeg bij proximus maar bij mijn weten geen probs .

BaconPopper

BaconPopper

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2010
  • 10:58

Ok thanks. Dan zal ik er maar van uit gaan dat het aan mijn toestel ligt en een ander vragen…

dghys

dghys

• Lid sinds 03 mei 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2010
  • 19:34

De htc desire heeft hetzelfde probleem bij Proximus. Als je gegevensverbinding uitschakelt en een tijdje wacht om die terug aan te zetten werkt dit niet meer.

BaconPopper

BaconPopper

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2010
  • 17:42

Mijn Legend is gisteren teruggezonden. Ben benieuwd wat ik als feedback ga krijgen…
Het lijkt een banaal probleem, maar ik vind het wel vrij lastig

Coertie

Coertie

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2010
  • 15:10

Heb hier hetzelfde voor…
Ik heb me dan maar een proximusabonnement van 500mb aangeschaft, kan ik internet gewoon aanlaten dacht ik, helaas dzeze middag een berichtje van proximus.
Van mijn bundel van 500mb schiet er nog 35 mb over (nog 5 dagen te gaan) mijn internet gebruik ik enkel om mijn mails op te halen, en zéér sporadisch om eens wat op te zoeken op het internet. Ik denk niet dat dit normaal is.
Er was wel een systeemupdate waarmee mijn toestel blijkbaar ook niet gemakkelijk overweg kon.
Bij het bellen van contacten duurde het soms tot een halve minuut voor ik verbonden was.
Heb ook al een paar apps naar de vuilnisbak verwezen omdat ik dacht dat het daarmee te maken had (Flickrmix, adressbook en nog een paar) nog steeds hetzelfde.
Compleet opgeladen, haalt hij met moeite het eind van de dag…
APNdroid staat erop, maar dit constant aan en uitzetten is ook maar een oplossing als je helemaal ten einde raad bent of niet?
Weet hier iemand meer over?
Wie of wat zou de boosdoener kunnen zijn?

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
BaconPopper

BaconPopper

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 20 mei 2010
  • 12:10

Heb hem nu voor de 2e keer laten ophalen.
De eerste keer was blijkbaar gewoon hier in Belgie nagekeken met de melding “probleem niet reproduceerbaar”.
Dit was dus precies wat ik als antwoord had verwacht. Te lui om een uurtje te wachten en het probleem deftig te testen.

Nu met de helpdesk gebeld en ze gingen hem nu in Nederland nakijken. Ze zijn hem gisteren komen ophalen, ben benieuw en hou jullie op de hoogte.
Als ze nu weer hetzelfde antwoord geven, dan ga ik toch een nieuw toestel eisen…

Het ligt volgens mij aan het toestel, want met iemand anders zijn proximus simkaart had hij net hetzelfde probleem.
Heb het wel nog niet kunnen testen met een data-abo van een andere provider.

Bewerkt (22 april 2013 12:24)
RikR

RikR

• Lid sinds 25 mei 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2010
  • 09:55

@ Baconpopper:

Ik heb net hetzelfde probleem, maar heb het niet alleen op het 3G netwerk maar op alle mobile data-verbindingen (3G, H, G). Ik ben ook Proximus klant.

mvg,
RikR

BaconPopper

BaconPopper

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2010
  • 17:46

@RikR: is bij mij ook zo. Maar dat bedoelde ik eigenlijk met 3G. Misschien was dat niet echt duidelijk van me

anywho… heb daarnet bericht gehad van de herstellingsdienst dat ik hem vandaag of morgen terugheb.
Ze hadden precies toch een probleem gevonden en hebben de ROM geflasht.
Ben benieuwd… Ik laat iets weten zodra ik hem heb.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.