Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 4 juli 2010
  • 00:54

Ik heb een HTC Magic, geroot naar 2.1, en een wifi-verbinding thuis via een Linksys WRT54GC compact wireless router. Het valt me op dat die wifi-verbinding niet of nauwelijks sneller is dan 3G. Is dat normaal? Vooral bij het internetten zou je een veel hogere snelheid verwachten.

Ligt het aan mijn Magic, die nu eenmaal een trage processor heeft? Of ligt het aan de router, wat zo ongeveer de goedkoopste wireless router is? Ik heb de router aangesloten op een (snel!) adsl-modem voor mijn pc.

Bewerkt (22 april 2013 12:27)
marc058

marc058

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2010
  • 11:18

Heb je de router getest met iets anders dan je telefoon? Bijvoorbeeld een laptop?
Heb je een speedtest geprobeerd op je Magic? Speedtest - Android app on AppBrain

Zelf heb ik ook een Linksys WRT54GC gehad. Was erg traag met wifi naar mn laptop, zo traag dat ik hem uiteindelijk heb vervangen…

Overigens is mijn G1 op Wifi ook nog steeds trager dan mn Desire, dat ligt niet aan de internetsnelheid, maar puur aan de processorsnelheid inderdaad…

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 4 juli 2010
  • 13:17

Verplaatst naar Magic forum.

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 5 juli 2010
  • 00:35

Oops, sorry voor het verkeerd plaatsen van het topic. Ik wist niet zeker of het een Magic-probleem is.

marc058;26105
Heb je de router getest met iets anders dan je telefoon? Bijvoorbeeld een laptop?
Heb je een speedtest geprobeerd op je Magic? Speedtest - Android app on AppBrain

Zelf heb ik ook een Linksys WRT54GC gehad. Was erg traag met wifi naar mn laptop, zo traag dat ik hem uiteindelijk heb vervangen…

Overigens is mijn G1 op Wifi ook nog steeds trager dan mn Desire, dat ligt niet aan de internetsnelheid, maar puur aan de processorsnelheid inderdaad…
Hey bedankt voor de Speedtest-link. De resultaten:

2G:
Download 40 Kbit/s
Upload 10 Kbit/s

3G:
Download 311 Kbit/s
Upload 148 Kbit/s

Wifi:
Download 2330 Kbit/s (wow!)
Upload 340 Kbit/s

Sooo! Aan de wifi-verbinding/router ligt het dus blijkbaar niet! Dan is het dus waarschijnlijk de Magic-processor?

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 5 juli 2010
  • 12:33

Als je een WPA beveiliging gebruikt op wifi worden de transfer snelheden inderdaad mede bepaald door de snelheid van de processor. Zo haal ik op mijn hero bijvoorbeeld 5.5 Mbit/sec op standaard snelheid en als ik 'm overclock naar 653 MHz, dan haal ik ca. 6.25 Mbit/sec. Deze test zegt echter lang niet alles, zo worden er wel een sustained up/down snelheden opgegeven maar worden er geen uitspraken gedaan over de packet latency.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.