Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 20:33

Hallo allemaal,

sinds gisteren ben ik de eigenaar van een HTC Magic, aangezien ik een T-mobile simonly abo heb, heb ik ‘m eerst moeten unlocken. Via eBay een code gekregen (kostte minder dan 10,-) en nu kan ik er ook mee bellen :p

Ook zou ik graag m’n webmail van caiway willen checken (wordt via outlook altijd binnengehaald, maar lijkt me wel makkelijk op vakantie enzo) maar de uitgaande server pakt ie niet.
Is dat een standaard/bekend iets dat ik fout doe?

Wie o wie kan me helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Bas

p.s. hoe kan ik zien of ie verbinding maakt met (duur) internet ipv wifi?

Bewerkt (22 april 2013 12:27)

Telefoon: Moto G6
Watch: Fossil Carlyle
Car: Isudar Android Car audio
Tablet: Asus TF300T (maar die is volgens mij al een tijdje dood…)

IvoJanssen

IvoJanssen

• Lid sinds 25 februari 2010
  • Berichten 275
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 23:16

Als het in je outlook wordt binnengehaald met pop3, kun je er niet meer bij vanaf je mobieltje. Dan zal je moeten werken met IMAP (dan blijven alle mailtjes op de Caiway server staan en kun je er via je telefoon en computer bij).
Uitgaande server van Caiway zou ‘smtp.caiway.nl’ moeten zijn, maar heb er geen ervaring mee of dit allemaal goed werkt.

Neem aan dat je ook een internet abonnement hebt bij je telefoon, dan valt het dure toch mee? Als er in de rechterbovenhoek geen wireless icoontje maar 3G of G staat heb je het ‘dure internet’.

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2010
  • 07:41

Hoi Ivo, bedakt voor je antwoord, dat verhaaltje met pop3 dat weet ik. Ik wil ook alleen weten wanneer er nieuwe mail is en dat ik die via m'n telefoon kan lezen (gewoon om een beetje up to date te blijven). Later wil ik ze dus wel via outlook binnenhalen en afhandelen.

Uitgaande server had ik inderdaad geprobeerd, maar werkte niet. Inkomende server keurde ie wel goed. Ik zal het vanmiddag nog eens proberen en de gebruikte instellingen hier posten.

Ik heb geen internetabo bij m'n telefoon, daarom was ik benieuwd of ik niet toevallig het “dure” internet aan het gebruiken was. Er staat geen 3G of G, alleen zo'n signaalsterktesymbooltje.

Iemand nog een tip voor die mailinstellingen? (krijg je dan ook zo'n apestaartje bovenin of is dat alleen voor de gmailapp?)

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2010
  • 08:57

Je kunt je mail ook doorsluizen naar een gmail account. Op die manier kun je het lezen maar blijft hij wel op de pop3 server staan.

Groeten…

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2010
  • 09:34

Volgens mij gaat dat niet lukken, dat doorsturen naar gmail. Caiway heeft een erg slechte webmail zonder dat er iets in te stellen is…

Kobe

Kobe

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 315
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2010
  • 10:06

Je moet niet echt iets instellen bij Caiway hoor voor door te sluizen naar Gmail. Gmail kan gewoon je mail via POP3 binnen halen zoals je desktop-applicatie
Kijk eens bij Gmail -> Settings -> Accounts and Import

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2010
  • 10:48

TNX! dat wist ik niet, dat is wel super! Dat is precies wat ik wilde!
Hartelijk dank hiervoor!

Kom ik meteen met nog een vraagje

Is het ook mogelijk om de weergave van het telefoonboek aan te passen? Ik hoef bv alleen maar de namen te zien, zonder nummers. Ook krijg ik als ik op een naam klik voor ieder nummer dat bij die persoon hoort te zien of ik wil smsen en of ik wil bellen. Kan dat anders?

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2010
  • 15:26

Zit ik net weer een beetje te spelen (het is en blijft leuk speelgoed) maar nu snap ik nog iets niet helemaal volgens mij…

Er staan 2 progjes mbt mail, “gmail' en ”email“
Ik gmail heb ik alles ingesteld en dat werkt, in ”email“ had ik ook al het gmailadres ingesteld en dat werkt ook. Nu weet ik alleen niet wat er nu precies werkt

Ik wil graag dat ik een melding krijg in het meldingscherm. ”wie" is daar nu voor verantwoordelijk? de gmailapp of emailapp?

Bewerkt (22 april 2013 12:28)

Kobe

Kobe

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 315
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2010
  • 09:28

Ze kunnen dat allebei zijn (je moet eens kijken naar de instellingen (menu knop indrukken in de applicatie) en zien of daar iets staat van “notificaties” ofzo). Echter voor een gmail adres gebruik je best gewoon de gmail applicatie en die email applicatie kan gebruikt worden voor een andere POP3/IMAP(/Exchange ben ik niet zeker van) emailadres.

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2010
  • 20:56

Kobe, bedankt voor je reactie
Ik ga het toch op een andere manier doen. Omdat het nog “nieuw speelgoed” voor me is, stond wifi de hele dag aan, maar dan houdt de batterij het niet lang vol. Dan redt ie het net geen dag… Vandaar dat ik maar gewoon handmatig m'n mail controleer als ik iets wil weten en zijn die meldingen dus niet meer belangrijk.

Wel probeerde ik de ringtone van m'n oude telefoon via bluetooth te verzenden naar de Magic, maar de magic werd niet gevonden? Ik had “zichtbaar” wel aan staan (typisch dat dat maar 2 minuten kan :confusedmaar toch stond ie niet in de lijst van gevonden apparaten (bij de telefoon van m'n vrouw kon ik de Magic ook niet gevonden krijgen).

Is dat een bekend probleem?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.