Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

kitiria

kitiria

• Lid sinds 21 januari 2016
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2016
  • 23:53

hoe is dat zover gekomen dan? als je iets meer info geeft van wat je allemaal gedaan hebt kan ik je beter helpen.
uhm even denken…
ik heb mijn HTC one m9 geroot, custom rom erop gezet en vervolgens deed ie het gewoon.

nadat de 6.0 update er was van Android heb ik geprobeerd die erop te zetten, dit pikte die alleen niet (had hem waarschijnlijk eerst in Stock Rom terug moeten zetten o.i.d. dacht ik)

nu las ik dus dat ik een andere Firmware nodig had om 6.0 erop te zetten,

hierbij las ik dus dat je je op S-off moest hebben.

en dat je daarvoor je telefoon op Relocked moest hebben.

dus ik heb hem via Batch tool terug gezet in relocked.

en vervolgens kon ik er helemaal niks meer mee,
geen RUU erop.
de bootloader niet meer Unlocken enzovoort.

hopelijk is er nog een kans dat ik mijn HTC aan de praat krijg

Edit: ik krijg hem wel in HTC Download mode!

Bewerkt (21 januari 2016 23:54) | extra informatie
kitiria

kitiria

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2016
  • 00:00

(bootloader) kernel: lk
(bootloader) product: htc_himauhl
(bootloader) version: 1.0
(bootloader) imei:
(bootloader) version-main: 2.10.161.7
(bootloader) boot-mode: download
(bootloader) version-baseband: 01.01_U11440601_86.09.50723G_F
(bootloader) version-bootloader: 1.0.0.0000
(bootloader) mid: 0PJA10000
(bootloader) cid: VODAPE17
all:
finished. total time: 0.000s
htc_fastboot finished. total time: 0.203s

Press any key to continue . . .

Bewerkt (22 januari 2016 00:01)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 januari 2016
  • 00:06

je zult toch eerst de bootloader weer moeten unlocken bij htc.dev of als je de unlockcode.bin nog hebt kun je die weer gebruiken om te unlocken, als die niet meer werkt ga dan hier naar htc dev en doe vanuit daar het hele unlock proces opnieuw.

zodra je dat voor elkaar hebt gaan we hier wel weer verder om je toestel aan de praat te krijgen.

Bewerkt (22 januari 2016 00:10) | text aangepast
kitiria

kitiria

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2016
  • 00:11

je zult toch eerst de bootloader weer moeten unlocken bij htc.dev of als je de unlockcode.bin nog hebt kun je die weer gebruiken om te unlocken, als die niet meer werkt ga dan hier naar htc dev en doe vanuit daar het hele proces opnieuw. zodra je dat voor elkaar hebt gaan we hier wel weer verder om je toestel aan de praat te krijgen.

ik weet niet hoe, maar hij is unlocked!

hoe moet ik nu verder?

Bewerkt (22 januari 2016 00:19) | verandering
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 januari 2016
  • 00:18

is dat met een oude unlockcode.bin die je nog had toen het toestel nog goed was of met een nieuwe aangevraagte code.bin met de m9 in deze toestand?

kitiria

kitiria

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2016
  • 00:19

is dat met een oude unlockcode.bin die je nog had toen het toestel nog goed was of met een nieuwe aangevraagte code.bin met de m9 in deze toestand?
hij is unlocked! hoe weet ik niet maar het werkte ineens.

wat moet ik nu doen??

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 januari 2016
  • 00:29

zien dat je ergens een RUU installer of stock rom met de juiste stock recovery download die bij het cid en mid nummer hoort van jou m9.

het beste kun je hier bij xda developers kijken voor bestanden, daar staan meestal ook oplossingen, zoals terug naar stock rom.

ik heb geen htc meer dan zou ik eerst moeten zoeken naar bestanden.

als er niet uitkomt dan help ik je morgen wel weer verder.

ik ga nu plat!

kitiria

kitiria

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2016
  • 00:30

zien dat je ergens een RUU installer of stock rom met de juiste stock recovery download die bij het cid en mid nummer hoort van jou m9. het beste kun je hier bij xda developers kijken voor bestanden, daar staan meestal ook oplossingen, zoals terug naar stock rom. ik heb geen htc meer dan zou ik eerst moeten zoeken naar bestanden. als er niet uitkomt dan help ik je morgen wel weer verder. ik ga nu plat!
heel erg bedankt!
mijn htc start weer op!
nu nog de stock rom erop en dan ben ik weer helemaal blij!

nogmaals Heel erg bedankt!

kitiria

kitiria

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2016
  • 12:17

zien dat je ergens een RUU installer of stock rom met de juiste stock recovery download die bij het cid en mid nummer hoort van jou m9. het beste kun je hier bij xda developers kijken voor bestanden, daar staan meestal ook oplossingen, zoals terug naar stock rom. ik heb geen htc meer dan zou ik eerst moeten zoeken naar bestanden. als er niet uitkomt dan help ik je morgen wel weer verder. ik ga nu plat!
allereerst goede middag,

sorry als ik een beetje moeilijk doe/ben maar ik heb nog wat vragen.

is het mogelijk om een stock rom terug te zetten op je HTC one M9 als je in S-on bent?

en zo niet, is er een manier om S-Off gratis te krijgen?

mvg

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 januari 2016
  • 12:58

jawel je kunt de stock rom via een nandroid van een ander terug zetten, ga hier naar toe dan naar twrp backups en zoek de nandroid voor jou cid en mid nummer, zoek ook de stock recovery die bij die nandrod hoort, flash vervolgens twrp recovery op je m9 en start je toestel weer op en zoek naar de map twrp zet de nadroid backup die je gedownload hebt in de map twrp bij backup, boot in twrp recovery en zet de nandroid terug via backup en restore, eenmaal klaar zet je toestel in fastboot mode en flash de stock recovery die bij die nandroid hoort.

boot je toestel op en check of alles oke is, als er systeem updates zijn accepteer of download ze niet, als alles naar wens loopt lock dan pas de bootloader weer en download en installeer dan pas eventuele systeem updates.

let op! zodra de nadroid terug gezet is en je start het toestel weer op vanuit twrp dan krijg je de optie om te rooten, doe dat niet.

kun je geen map met backup vinden in de map twrp maak dan eerst een backup in twrp recovery van het huidige systeem of maak zelf een map aan, dit is wel hoofdletter gevoelling.

de stock recovery kun je ook downloaden van dezelfde link als van hier boven.

en s-0ff is voor zover ik weet alleen mogelijk met sunShine S-off en hiervoor moet betaald worden.

succes.

Bewerkt (22 januari 2016 13:23) | extra info toegevoegt

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.