Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Tjutter

Tjutter

• Lid sinds 04 april 2017
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 5 april 2017
  • 16:49

Kortgeleden heb ik een HTC one M9 overgenomen met een Wifi probleem. Daar ik het veel in de auto ging gebruiken was dat echter niet zo een probleem.
Na een paar dagen kreeg ik echter een melding dat er een Update geinstalleerd moest worden en na het downloaden kwam de melding dat er mogelijk een bijgewerkte versie bestond en het uit veiligheidsoverwegingen niet geinstalleerd kon worden.
Hierna besloten om het naar HTC op te sturen voor reparatie, hier werd echter bekend dat het een Amerikaans toestel is en werd het toestel ongerepareerd retour gezonden.

Dan zelf maar gegoogeld en uiteindelijk het toestel ge-unlocked, het S-off was al gedaan.
Hierna de update gedownload en geinstalleerd.
Na het vele updaten van de apps deed alles het wonderwel en zelfs de wifi was wat stabieler.
Helaas was er al na een paar uur alweer een update met als gevolg dezelfde melding als de eerste.
Maar weer in herhaling dus met het updaten.
Tot zover ging het dus prima, hoewel er erg veel tijd in ging zitten.

Vandaag echter weer een melding van update 4.14.617.6
Na proberen om deze te updaten de melding "Fout 132" Rom update hulpmiddel verkeerd.

Nou weet ik het effe niet meer.
Weet iemand misschien waarom de melding "Bijgewerkte versie" verschijnt en hoe dit te voorkomen zodat de updates weer automatisch worden bijgewerkt.
Graag jullie hulp, bedankt alvast !

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 april 2017
  • 22:14

Dan is er behoorlijk aan het toestel geklungeld.

Te eerste wordt er geen enkel HTC toestel geleverd die de status s-off heeft, sommige toestellen wel met een unlocked bootloader.

Ten tweede de vorige eigenaar had jouw er zeker van op de hoogte moeten stellen want dit komt echt niet vanzelf.

Dit alles is wel weer recht te breien maar voor een leek is dit een hele onderneming en er kan van alles mis gaan als je verkeerde bestanden en commando's gebruikt.

Als je in de buurt van Doetinchem woont kan ik het wel voor je doen onderhand zijn er wel 20 personen bij mij aan de deur geweest met zulk soort problemen.

Via Skype heb ik ook wel eens mensen geholpen.

Of ik probeer je van hier uit te helpen, maar nogmaals dit is een hele klus voor een leek.

Of je gaat naar de flashing service van LlabTooFeR die kan op afstand jou toestel weer fixen kost je ongeveer $20 dollar, zie link.

Mocht je het onderstaande proberen geef dan wel aan dat je de Rom voor NL of Europa erop wilt hebben hij zou op afstand wel kunnen zien of jou toestel geschikt is en terug te zetten is naar NL maar geef dat dan wel duidelijk aan.

http://llabtoofer.com/htc-ruu-flashing-service/

Wat je in de tussentijd al wel kunt doen is een adb & fastboot tooltje op je pc zetten kun downloaden door Hier te klikken.

Zet vervolgens je HTC m9 in fastboot mode  sluit hem aan op de pc en open het adb and fastboot tooltje en type in het venster fastboot getvar all kopieer nu even alle gegevens wat in het scherm staat hier neer (IMEI nummer niet) zo kan ik beter zien wat er aan schort en wat er aan moet gebeuren.

Ik neem aan dat je wel weet hoe in fastboot mode te komen.
Je kunt ook in fastboot mode komen door eerst het tooltje te openen en dan USB foutopsporing aan te zetten bij developer opties en adb reboot bootloader in het scherm typen druk op enter en je toestel start in fastboot mode en daarna fastboot getvar all in te geven.

Bewerkt (5 april 2017 22:57) | extra info toegevoegd
Tjutter

Tjutter

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 5 april 2017
  • 22:59

Goedenavond Gizmobinky

Bedankt voor je reactie, ik begrijp dat je veel kennis van deze zaken hebt.
Als je het zou willen, zou ik hoewel ik niet direct in de buurt woon, graag een afspraak met je willen maken om het toestel eens te bekijken ofzo mogelijk het te laten fixen.
Ik stel de link erg op prijs, maar ben zelf meer van het persoonlijke kontakt en tevens is mijn engels niet te verstaan ! hihi
Wil je me even laten weten of je er zowiezo tijd voor hebt en eventueel wanneer ?

(bootloader) version:0.5
(bootloader) variant:MTP eMMC
(bootloader) secure:yes
(bootloader) version-baseband:
(bootloader) version-bootloader:
(bootloader) max-download-size: 0x20000000
(bootloader) partition-type:cache:ext4
(bootloader) partition-size:cache:       0x14000000
(bootloader) partition-type:userdata:ext4
(bootloader) partition-size:userdata:    0x5e0000000
(bootloader) partition-type:system:ext4
(bootloader) partition-size:system:      0x118000000
(bootloader) serialno:FA53DYJ02350
all:
finished. total time: 0.148s

Vriendelijke groet.
Tjitte de Jong
den Helder.

Bewerkt (5 april 2017 23:21) | meer info toegevoegd
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 april 2017
  • 23:40

eerst maar eens zo proberen voor dat we iets afspreken.

ik zie al wel dat de htc one m9 de nieuwe bootloader mode heeft aan deze gegevens heb ik niet genoeg.

geef even terwijl het toestel helemaal opgestart is in het adb venster het commando adb reboot download dan kom je in een ander scherm en voer dan het commando fastboot getvar allin kopieer dan alles weer hier neer (imei nummer niet) om uit dat scherm te komen geef in fastboot reboot je toestel zal dan weer normaal opstarten.

Tjutter

Tjutter

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 5 april 2017
  • 23:53

(bootloader) kernel: lk
(bootloader) product: htc_himaulatt
(bootloader) version: 1.0
(bootloader) imei:
(bootloader) version-main: 3.35.617.31
(bootloader) boot-mode: download
(bootloader) version-baseband: 01.01_U11440792_97.00.51203G_F
(bootloader) version-bootloader: 1.0.0.0000
(bootloader) mid: 0PJA11000
(bootloader) cid: 11111111
all:
finished. total time: 0.040s

Bewerkt (6 april 2017 00:09)
Tjutter

Tjutter

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 6 april 2017
  • 00:17

Ik lees net bij Systeem Info :

cx voltage Error
mx voltage Error

Heb er een foto van gemaakt, maar kan het helaas hier niet toevoegen.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 6 april 2017
  • 00:25

oke jou toestel is inderdaad een usa model met super cid,  dwz je kunt elke software draaien die je maar wilt en de m9 van jouw is dus alles behalve van origineel meer. 

het volgende wat ik even uit moet zoeken is welk type jij hebt het kan namelijk zijn dat hij alleen werkt voor de amerikaanse markt en die kun je niet zomaar omtoveren naar europa.

als je naar deze site gaat dan zie je daar dat een europa model het nummer himauhl_htc_europe heeft meegekregen en de jouwe himaulatt_cingular_us dat betekend dat officieel het toestel hier niet kan werken en niet zomaar het type aanduiding veranderd kan worden.

ik heb dit ooit al eens geprobeerd om dat te veranderen maar is mij toen niet gelukt.

als je het niet erg vind ga ik vanmiddag even verder op zoek wat we kunnen doen.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 6 april 2017
  • 00:34

of ga even naar deze site en type je imei nummer in misschien komt daar nog iets uit waarmee we wat kunnen.

tot vanmiddag ik ga nu slapen.

Bewerkt (6 april 2017 00:34)
Tjutter

Tjutter

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 6 april 2017
  • 11:35

Model: 0PJA110Brand: HTCIMEI: TAC: 357227 FAC: 06 SNR: 013085 CD: 1Basic informationevice typehoneSIM card size:Mini Sim - Regular Display:Touch screen:Built-in memory:OS:   Read more

Na aanklikken Read More……

Error 404: Page not found

Tjutter

Tjutter

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 6 april 2017
  • 12:52

Goedemiddag,

Ik wist tot nu toe niet dat er meerdere en verschillende types zijn uitgebracht, terwijl je het aan de buitenkant niet kunt zien. Wel begrijp ik uit je onderzoek dat deze speciaal is, dat heb ik dan weer !
Waarom zijn er zoveel verschillende gemaakt en met welk doel.
Door het internet is de wereld erg klein geworden en kun je nu ook overal spullen bestellen, dit blijkt nu dan ook erg riskant als je dit soort verschillen van te voren niet kunt checken, begrijp ik !
Hoe dan ook is dit een interessante les !
Ik ben je dan ook zeer erkentelijk voor de tijd en je kennis die je hierin steekt !

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.