Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

flyerman

flyerman

• Lid sinds 15 januari 2011
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2014
  • 12:02

Ik heb sinds kort de M8. Overgegaan van Samsung.

Is er iets verandert met Android, nu versie 4.4 tov de vorige versie. Ik heb nl problemen met sommige programma's die naar de externe sd kaart willen schrijven en dan krijg ik permissie denied.

Als ik dan op details drukt van de desbetreffende folder dan staat er bij rechten wel “write”.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 2 augustus 2014
  • 14:45

dat is een dingetje van 4.4 waardoor je inderdaad niet meer de SD kaart kunt gebruiken voor app data. De redenatie snap ik niet helemaal, maar google staat er vol mee: https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=android%20kitkat%20external%20sd

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2014
  • 17:05

Volgens mij is het zo dat de app alleen zijn eigen folder kan benaderen en niets heeft te zoeken in de folders van andere apps. Zo had bijvoorbeeld TomTom hier last van en is dit in een update opgelost.

flyerman

flyerman

• Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2014
  • 17:22

Er zijn wat fixes beschikbaar in de store, maar ik houd nog steeds dat mijn FTP client niet kan schrijven. En ik heb geen idee hoe ik mijn FTP client root access kan geven.

Mijn TomTom staat volgens mij op het interne geheugen, liever heb ik de op de SD kaart, is dat mogelijk?

Bewerkt (2 augustus 2014 21:03)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2014
  • 08:53

Dit is inderdaad vervelend van android 4.4 ik merkte het ook gelijk, ik download vaak een liedje ofzo vanuit dropbox naar de sdkaart kan nu niet meer.
Je kan ook niet meer met een file explorer bestanden verplaatsen naar de sd kaart, zelfs van de sd kaart naar de telefoon kan niet dan maakt die een kopie er van dacht ik.

Ik hoop echt dat dit in android L opgelost is of zelf aan of uit te zetten is, anders maak dan geen telefoons meer met sd en doe minimaal 32/64GB geheugen erin en klaar.

Edit:
Er lijkt in de android 4.4.3 update die hier nog moet komen een standaard file manager te zitten, deze hebben dus wel rechten om naar de sd kaart te kunnen schrijven(Aangezien het een systeem app is en geen losse app).
Ik kwam het tegen op xda over de file manager dus laten we het hopen

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=54449590

Bewerkt (6 augustus 2014 13:56)
flyerman

flyerman

• Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2014
  • 22:55

Xposed erop gezet, SD kitkat full Access module gedownload en het probleem is opgelost.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2014
  • 07:13

Ja maar dan heb je root rechten nodig waarschijnlijk, dat wil ik juist niet houd hem liever origineel.
En ja om nou speciaal daar voor te rooten ook beetje overdreven.

flyerman

flyerman

• Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2014
  • 09:19

Ik root altijd. Heb ook wat aanpassingen gedaan aan die grote iconen etc.

Bewerkt (3 september 2014 12:20)
huismeester

huismeester

• Lid sinds 23 februari 2014
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 3 september 2014
  • 11:52

flyerman
Xposed erop gezet, SD kitkat full Access module gedownload en het probleem is opgelost.
Bedankt voor de tip

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.