Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

arjanvr

arjanvr

• Lid sinds 08 september 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 8 september 2014
  • 13:34

Beste lezers,

Ik heb mijn telefoon geroot. Deze werkte hierna perfect maar ik wilde hem graag terug laten zetten hoe hij bij de fabriek vandaan kwam. Dus zonder root. Hij is via KPN opgestuurd naar teleplan wat 50 euro zou kosten. Nu komt teleplan met de tekst dat het moederbord kapot is gegaan door rooting. Nadat ik aangaf dat dit niet mogelijk is door rooting, werd het verhaal aangepast dat het moederbord gelocked was door rooting en vervangen diende te worden à +/- 220 euro.

Kan het moederbord gelocked zijn door rooting of probeert men mij gewoon een poot uit te draaien, ik heb geen vertrouwen meer in teleplan, maar als ik nu het toestel zo laat terug sturen moet ik ook nog eens onderzoekskosten betalen dus heb ik liever eerst mijn verhaal duidelijk en mijn mogeiljkheden.

Dank jullie!

F-energy

F-energy

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 9 september 2014
  • 13:48

Klinkt naar mijn idee als een lulverhaal, ik weet ook niet wat ze bedoelen met gelocked? Maar wat was de reden waarom je je telefoon überhaupt moest opsturen?

flyerman

flyerman

• Lid sinds 15 januari 2011
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 9 september 2014
  • 15:18

Ik heb al heel wat telefoons geroot en er is er nog nooit een stuk gegaan.

Gewoon een lul verhaal, ze proberen je een poot uit te draaien.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 9 september 2014
  • 16:41

als je hem zelf geroot hebt kun je toch ook zelf weer terugzetten, waarom wegbrengen was de telefoon stuk dat je hem weg wilde brengen of wat was het probleem.

dat een moederbord stuk gaat door de booloader te unlocken en te rooten lijkt me onwaarschijnlijk er kunnen natuurlijk wel andere dingen kapot gaan die op het moederbord zitten maar dat is weer een ander verhaal.

en dat het verhaal aangepast werd is al helemaal verdacht.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 10 september 2014
  • 09:39

Dat die kapot kan gaan nee dat gaat echt niet snel ze willen gewoon hiermee dik verdienen.
Ik had het ook met mijn htc one x bootloader relocked en telefoon opgestuurd(Nederland gaan ze naar Dynafix meestal), hun kwamen vrolijk met de melding ja bootloader is unlocked geweest we moeten moederbord vervangen koste 250 euro ongeveer.

Het probleem was dat ik tijdens bellen niet goed te verstaan was en andersom ook niet, als ik hem op de luidspreker zetten ging het wel goed.
Ik heb dat uiteraard niet gedaan die jongen van Belcompany zij al stuur maar terug, hij dacht al dat ik dit niet wou betalen dus had al gezegd stuur maar terug(Ook geen onderzoekskosten hoeven betalen).
Ik heb de telefoon tijdje laten liggen en niet gebruik tot ik een keer een reserve nodig had, ik de software van htc een update gegeven en tot mijn verbazing deed die het ineens weer goed(Software reset had ik al geprobeerd).

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 10 september 2014
  • 10:54

Dynafix gaat al heel snel over tot vervanging van onderdelen van de telefoon zonder dat dat nodig is. Onder het motto van “het moet van de fabrikant” of omdat het zogenaamd stuk is. Zo wordt de batterij vervangen bij schermbreuk en komt er een nieuw moederbord in. De reparatie kosten worden hierdoor veel hoger dan nodig. Helaas wordt Dynafix door heel veel merken gebruikt als reparatie service en regent het klachten.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren