Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 14 november 2014
  • 13:12

ik merk de laatste tijd dat er htc m8 gebruikers problemen hebben met terug zetten naar de stock rom onder andere door dat er geen RUU rom update utilityvoor is of men heeft de backup niet meer, s-off is niet meer mogelijk men wil updaten er staat geen systeem meer op of door andere problemen daarom zet ik hier maar een tutorial neer hoe terug naar de stock rom met een toestel die de status s-on heeft.

alle credits gaan uit naar de developers die dit mogelijk maken ik ben slecht degene die het vertaald heeft naar een makkelijk begrijpelijk Nederlands.

ik ben niet verandwoordelijk voor als er iets fout gaat je doet dit op eigen risico

hieronder de instructies voor het terug zetten naar de stock rom voor een htc one m8 die s-on is.

allereerst download deze kant en klare tool en instaleer de tool op de c drive en onthoud waar je map neerzet die heb je later nodig zet ook een snelkoppeling naar je bureablad.

eerst moet je weten welk cid nummer jou m8 heeft, kun je met dit appje achterhalen.

vervolgens ga naar deze site en download de nandroid backup voor jou toestel cid nummer en custom recovery moeten overeen komen eenmaal gedownload kopieer het bestand in de backup folder van de custom recovery bij twrp is dat twrp/backups dan krijg je een nummer en in die folder moet de nandroidbackup komen.
voor CWM Philz touch in de map clockworkmod/backup.

download ook de juiste stock recovery van dezelfde site en plaats hem in de map van de tool die je moest onthouden.

heb je er geen systeem meer opstaan of je toestel zit in een bootloop gebruik dan de micro sd kaart voor het restoren.

als de nadroidbackup in zip wordt aangeboden even uitpakken met winrar of een ander uitpakprogram.

even een tip! maak eerst een backup van je huidige rom zo weet je exact in welke folder de nandroid moet komen plus mocht het proces fout gaan heb je altijd wat achter de hand.

maak ook een backup van al je foto's bestanden enz… voor je aan dit proces begint.

boot nu in de custom recovery en doe eerst een wipe data,cache and dalvik en restore de stock nandroid backup die je terug wilt zetten met restore.

kun je de backup niet vinden dan heb je hem in de verkeerde map of verkeerd uitgepakt.

als alles goed is gegaan start je het toestel weer op maar log nergens op in behalve je wifi en acepteer geen updates als alles goed draait boot dan in fastboot en activeer fastboot fastboot moet rood worden met usb erachter let op! er kunnen ook drivers geinstaleerd worden wacht dat eerst af.

zie hier hoe in fastboot en in een custom recovery te booten.

eerst gaan we kijken of je toestel gezien wordt door fastboot dat doe je door de tool te openen met de snelkoppeling en in het venster fastboot devices in te typen krijg je een nummer terug dan is het oke en wordt je toestel gezien door je computer.

heb je problemen dat je toestel niet gezien wordt door fastboot probeer dan eerst dit hier

nu kun je de stock recovery flashen die je in de map van de tool geplaatst hebt het comando daarvoor is fastboot flash recovery naam recovery.img er moet sending/writing/oke komen te staan.

als de stock recovery geflashed is moet je eerst de bootloader locken dit moetvoordat je updates door kunt voeren, is je toestel s-off is het niet nodig om de bootloader te locken.

het comando voor het locken van de bootloader is fastboot oem lock de bootloader krijgt dan de status relocked.

als alles goed is gegaan heb je nu de stock rom erop staan en kun je evenuteel updaten naar 4.4.4 door de updates van htc te downloaden en door te voeren.

geforceerd laten zoeken naar updates ga dan naar instellingen/info/software updates en tik op nu controleren.

wil je weer de bootloader unlocken hoef je alleen maar het toestel in fastboot mode te zetten en de unlockcode bin die je bij het unlocken van htc dev gekregen hebt via de mail te kopieren in de map van de tool vervolgens tool te openen en het comando fastboot flash unlocktoken unlock_code.bin in te geven en je krijgt de optie om te unlocken.

wil het niet lukken of is er geen nandroid backup voor jou cid dan kun je deze tutorial ook nog volgen om je toestel stock te krijgen let er wel op dat je de odexed versie neemt de stock recovery moet flashen en de boot.img anders boot hij niet op.

als er vragen zijn hoor ik graag.

Bewerkt (14 november 2014 15:03)
Konger

Konger

• Lid sinds 25 januari 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2015
  • 13:06

Bedankt voor de tip. Mijn telefoon heeft nu de status Relocked.
Betekent dit dat ik nu de ota's weer kan krijgen? Mijn telefoon was trouwens alleen unlocked, niet geroot.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 25 januari 2015
  • 13:29

Ja met de status relocked kun je weer updates ontvangen en doorvoeren Zolang de stock recovery en rom erop staat.

Konger

Konger

• Lid sinds 25 januari 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2015
  • 13:33

Thanks, dat is dan weer een geruststelling..

trekdrop

trekdrop

• Lid sinds 26 augustus 2011
  • Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2015
  • 21:30

Misschien een beetje een domme vraag.

Moet ik persé weer helemaal terug (stock recovery enz) om updates te krijgen? Of Kan ik gewoon simpel terug naar stock met mijn nandroidbackup En dan als nog de updates doen?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 26 januari 2015
  • 21:40

Je kunt je eigen nandroid backup van de stock rom gewoon terug zetten en de stock recovery die bij de nadroid hoort ook terug flashen en als je toestel niet! s-off is moet je het eerst de bootloader locken anders kun je niet updaten, is je toestel s-off dan hoef je niet extra de bootloader te locken.

Dus hoe je het ook bekijkt je moet helemaal stock zijn om te updaten.

Bewerkt (26 januari 2015 21:44)
akka92

akka92

• Lid sinds 26 oktober 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2015
  • 14:30

Hartstikke bedankt voor deze tutorial :-) Heb nu eindelijk android 5.0 kunnen downloaden op mijn m8

Nighthawk4

Nighthawk4

• Lid sinds 20 april 2015
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 20 april 2015
  • 22:49

Hallo!

Werkt deze tutorial ook voor een HTC One m7? Ik zie soortgelijke stappen staan op andere m7 tutorials maar ik heb er verder (nog) weinig verstand van.

Bewerkt (20 april 2015 23:08)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 20 april 2015
  • 22:59

nee werkt alleen met een htc one m8.

Nighthawk4

Nighthawk4

• Lid sinds 20 april 2015
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 20 april 2015
  • 23:09

gizmobinky
nee werkt alleen met een htc one m8.
Hoi,

Ik zag hier dat je iemand anders een leidraad geeft om z'n telefoon te herstellen. Ik weet echter niet of ik een complete conversion gedaan heb. Ik heb als een echte noob Cyanogenmod geïnstalleerd met de one-click installer en verder niet op of om gekeken. Dus ik ken fastboot maar dat is het wel zo'n beetje.

Er staat dat m'n telefoon nog S-on is. Is dit handig of onhandig? Ik lees dat er manieren zijn om deze S-off te krijgen namelijk en het lijkt dat de herstelprocedure simpeler is voor S-off telefoons…

Het zou heel fijn zijn als je mij hier even de goede richting op kan wijzen, want ik weet hier nog te weinig van.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren