Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

laurenspos

laurenspos

• Lid sinds 21 december 2016
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 21 december 2016
  • 16:51

Goedenmiddag allemaal.

Ik zit met een probleem. al een tijdje was mijn HTC M8 traag en heb gister daarom besloten hem weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
in de tussentijd nam ik even een douche MAAR… toen ik terug kwam zag ik niets anders dan zwart beeld (wel verlicht) toen ik met de volume + en power knop de telefoon opnieuw liet opstarten kwam hij enkel nog op het witte scherm met daarin ANDROID. of HTC. (dit was overigens na een klein uur wachten.

nu heb ik van alles geprobeerd in recovery etc. en heb ik me suf gekeken aan YouTube filmpjes en forums. Maar dat waren 9 van de 10 gevallen waar men nog in hun telefoon konden.

Oke nu dan mijn vraag. en ik ben echt een groentje op dit gebied, maar het zou me tof lijken dat ik m'n telefoon weer aan de praat krijg doormiddel van Fastboot oid.

Wie kan mij helpen of advies geven over het weer werkend krijgen van mijn HTC M8. ingewikkeld of niet. Ik wil het proberen.

Alvast vriendelijk bedankt, Laurens

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 december 2016
  • 17:37

Kun je nog in Recovery komen of fastboot?

Dat doe je door het toestel eerst helemaal uit te zetten dan de volume naar beneden indrukken en vasthouden dan de power knop ook indrukken en allebei net zolang vasthouden totdat je in de bootloader zit en daar kun je dmv de volumeknop scrollen door het menu en selecteren met de power knop door bijvoorbeeld recovery te kiezen en een reset uit voeren.

Heb jij het toestel nieuw gekocht of tweedehands overgenomen van iemand?

als je in de buurt van doetinchem woont wil ik hem ook wel repareren, je mag zo langskomen.

Bewerkt (21 december 2016 18:18) | extra info toegevoegd
laurenspos

laurenspos

• Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 21 december 2016
  • 18:58

Hey! bedankt voor je reactie.

allereerst, ik kan nog in fastboot komen. heb inmiddels termen als RUU, fastboot, flashboot voorbij zien komen. ik weet hoe ik via fastboot doormiddel van opdracht promt opdrachten in kan voeren etc.

ik woon zelf in Middelburg. dat is een eindje rijden.
ik heb het toestel zelf inmiddels 1 jaar en 2 maanden in gebruik.
over 4 maanden kan ik mijn abonnement verlengen, maar ik vind het zonde om een andere aan te schaffen voor die 4 maanden.

kpn kon overigens niks voor me betekenen.
Is het veel werk/moeite om dit probleem te fixen?

vriendelijke groet, Laurens

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 december 2016
  • 19:17

is niet zoveel werk, je moet alleen even weten welke bestanden je moet hebben en je computer moet goed verbinding hebben in fastboot.

in dit stadium kun je het beste even in fastboot booten en dan met de volume knop op recovery gaan staan en druk op power, vervolgens krijg je een driehoek met een uitroepteken druk dan op volume omhoog en power tegelijk of alleen de volume omhoog, je toestel zal nu in recovery booten.
eenmaal in recovery ga dan naar wipe data factory reset en voer de reset uit, het hele proces kan soms wel 10 minuten duren voordat het toestel helemaal is opgestart.

probeer dit eerst maar eens voor dat we andere mogelijkheden proberen.

bekijk het onderstaand youtube filmpje hoe dat in zijn werk gaat.

laurenspos

laurenspos

• Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 21 december 2016
  • 19:53

Hey,

Deze hele procedure heb ik al meerdere keren uitgevoerd.
wat er gebeurt is het volgende; als ik wipe data factory reset uitvoer geeft hij aan,

–wiping data…
formatting/data…
formatting/cache…
datawipe complete.

Daarna blijft het zo. waarbij ik dus denk dat het bij het formateren en verwijderen blijft.
ik denk dat het proberen te herstellen op die manier uitgesloten is..

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 december 2016
  • 20:13

dus bij data wipe complete gaat hij niet terug in recovery en kun je geen reboot selecteren of je kunt wel reboot selecteren maar hij start dan gewoon niet meer op naar laten we zeggen 10 minuten en hij blijft dan gewoon op het htc logo hangen.

dan gaan we het proberen met een RUU installer, kun je downloaden door hier te klikken, neem wel de ruu en niet de ota.

boot nu eerst in fastboot en sluit de htc aan op de pc ga vervolgens op op fastboot staan (is blauw) en druk op power (fastboot moet nu rood worden met usb erachter) er kunnen ook drivers geïnstalleerd worden wacht dat eerst even af voor je verder gaat. 

als alles oke is run dan de RUU installer (dubbel klikken) en volg de instructies (let op! duurt soms even voor de RUU begint.

als je een fout krijgt omdat de bootloader versie te hoog of niet compatible is dan gaat dat ook niet lukken domweg omdat er geen hogere versie van is (htc heeft dat niet vrijgeven)

probeer dit eerst maar eens.

er zijn nog andere opties maar deze zijn een beetje tricky en kunnen mis gaan.

Bewerkt (21 december 2016 20:53) | link aangepast
laurenspos

laurenspos

• Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 21 december 2016
  • 20:19

Als ik reboot selecteer start hij wel opnieuw op maar blijft op HTC logo hangen inderdaad.
hij is nu aan het downloaden. Thanks, ik ga kijken of het lukt. Ik laat het weten.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 december 2016
  • 20:24

ik heb je de verkeerde link gegeven, die is voor een wereld wide toestel, jij hebt denk ik een europa model.

download hier de europa versie.

laurenspos

laurenspos

• Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 21 december 2016
  • 20:37

Oké, download nu de Europa versie, thanks haha.
maakt het verder niet uit dat mn telefoon ''locked'' is? wat boven aan in fastboot staat zegmaar.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 december 2016
  • 20:39

dat is juiste de bedoeling, bij een unlocked bootloader zal de RUU niet runnen alleen als het toestel ook nog eens s-off is dan wel.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren