Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

JB270

JB270

• Lid sinds 15 juli 2010
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2012
  • 12:01

Momenteel ben ik 2 weken in het bezit van een HTC One S met een Vodafone abonnement (dankzij Belcompany).
En wil mijn ervaringen kort met jullie delen. Kan het geen review noemen, want heb hiervoor alleen een HTC Desire gehad en heb verder totaal geen ervaring met andere toestellen/besturingssystemen.

In de doos:
HTC One S (zwart)
USB oplader (tegenwoordig HTC only) met 230V stekker
Setje oordoppen (geen Beats Audio)
Diverse documentatie

1e indruk:
Wat mij als eerste opviel is het zeer lichte gewicht van het toestel.
Voelt alsof ie de helft lichter is dan mn Desire.

Ik heb bewust de One S ipv de One X gekozen, omdat dit toestel nog net aan mijn eisen voldoet vwb afmetingen (en dan ook nog net&#8230.
Het toestel is flinterdun (7,8 mm) waardoor het toestel (samen met het gewicht) niet lijkt op een “wanna be tablet”.

Enigste minpuntje vind ik tot zover de aan/uit knop… die zit rechtsboven op het toestel, maar dat lijkt wat ingekapseld te zitten, waardoor je de knop niet meteen te pakken hebt.

Over het aansluiten van de oplader (aan de zijkant) kan ik weinig melden, heeft zijn voor en nadelen.

Ice Cream Sandwich:
Icm met de 1.5 GHz dual-core processor draait de One S het besturingssysteem lekker vlot. Je kan het begin scherm compleet naar eigen inzicht inrichten en panelen toevoegen of verwijderen. Verder normale zaken zoals widgets en snelkoppelingen e.d.
Het ziet er allemaal erg strak uit en ook de nieuw Sense versie draait heerlijk!

Heb inmiddels een update (v 1.78) binnen gehaald, maar heb geen idee welke veranderingen dit met zich mee heeft gebracht. Gek genoeg moest ik dit handmatig doen (via Wi-Fi) ondanks mn auto settings.

Wat ik wel weer jammer vind is dat je weer allerlei standaard apps krijgt opgedrongen, zoals Twitter, Facebook, Dropbox (2 jaar gratis, aangezien er geen SD kaart in de One S kan), ShoundHound, 7digital, Google+ en ga zo maar door.
Dit is voor mij een rede om het toestel op langere termijn toch weer te gaan rooten…

Geluid:
Goed, zeer goed vergeleken met de crappy luidspreker van de Desire.
De Beats Audio opties, waar ze de One S mee promotten, werkt alleen met officiële headsets. Dit vind ik erg jammer, aangezien je deze niet bij het toestel ontvangt en een setje je al snel 100,- kosten.

Camera:
Kick-ass!
Dubbel uitgevoerd (voor en achter) met prima LED flitser en een hele hoop opties.
Zo kun je bijvoorbeeld verschillende soort foto’s maken (zwart/wit, sepia e.d.), foto’s maken tijdens het filmen en slow motion opnames maken in super kwaliteit.

Apps:
Naast de opgedrongen apps, zitten er ook een aantal handige opties op de One S.
De belangrijkste is de “Laat zien” app. Een handige app die je alles leert over het toestel (zeg maat HTC One S voor Dummies).

Verder is de “Auto” app ook erg handig, voor wanneer je het toestel actief gebruikt in de auto. Deze app vergoot de meest voor de handliggende opties (zoals navigatie) op je scherm, waardoor je niet hoeft te zoeken (tijdens het rijden).

Als laatste noemenswaardige app, wil ik de “Overdragen” kort noemen.
Hiermee kun je (bv via Bluetooth) gegevens overzetten vanaf je oude toestel.
Er staat echt super veel toestellen standaard in (dus niet alleen maar HTC toestellen) wat het overzetten moet vergemakkelijken. Heb hier zelf geen ervaring mee, want heb mn Desire ingeleverd bij de aanschaf van de One S.

Batterij:
Tja, wat zal ik hier eens over zeggen… vind dit toch een blijvend “probleem” bij smartphones.

Hij gaat gemiddeld 24 uur mee, want zeker niet slecht is vergeleken met andere toestellen (als ik het internet moet geloven), maar persoonlijk hadden ze van mij het toestel 1 cm dik mogen maken waardoor er ruimte is voor een grotere accu.

Scherm:
Prima!
De kleuren komen er mooi vanaf en het gemis van een super hoge resolutie (nu 540 x 960) is mij nog niet echt opgevallen. Een nadeel is wel dat het toestel (en het scherm in het bijzonder) veel stof aantrekt. De achterzijde zit binnen no-time vol met vette vinger, die er best lastig van af te wrijven zijn.

Conclusie:
Ben erg tevreden met de HTC One S en kan hem iedereen (voor wie een One X te groot is) aanraden. Maar er zijn toch wat kleine minpuntjes…

- Standaard apps
- Batterij duur
- Geen Beats Audio bij geleverd
- Snel vette vinger op toestel

+ Gewicht
+ ICS (aanpasbaarheid)
+ Geluid (kwaliteit)
+ Snelheid

Meer info op: HTC One S Product Overview - HTC Smartphones

Bewerkt (24 april 2013 14:55)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 29 mei 2012
  • 12:40

Bedankt voor je ‘review’.
Dit soort gebruikerservaring is waardevolle info voor potentiële kopers.

Bewerkt (24 april 2013 14:55)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Rik1988

Rik1988

• Lid sinds 06 augustus 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2012
  • 11:14

Sander M;305431
Bedankt voor je ‘review’.
Dit soort gebruikerservaring is waardevolle info voor potentiële kopers.

Zeker waar. Ik heb gister bij Vodafone ook een abonnement met de HTC ONE S gehaald. (Btw ook via Belcompany).
Prima zaak en degelijke service. Ook vaak de telefoons op voorraad in tegenstelling tot de provider winkels zelf.
Als je nu besteld krijg je er gratis een Beats audio headset bij (je hoeft hem alleen te bestellen wat zeer eenvoudig is, en waar geen kosten aan verbonden zijn). Ook heeft Vodafone nu de aanbieding dat het 1ste jaar 50% korting wordt gegeven op je abonnement.

Alleen heel veel plezier van deze geweldige telefoon.

Bewerkt (24 april 2013 15:22)
monstuur

monstuur

• Lid sinds 07 augustus 2010
  • Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2012
  • 15:10

Rik1988;329034
Zeker waar. Ik heb gister bij Vodafone ook een abonnement met de HTC ONE S gehaald. (Btw ook via Belcompany).
Prima zaak en degelijke service. Ook vaak de telefoons op voorraad in tegenstelling tot de provider winkels zelf.
Als je nu besteld krijg je er gratis een Beats audio headset bij (je hoeft hem alleen te bestellen wat zeer eenvoudig is, en waar geen kosten aan verbonden zijn). Ook heeft Vodafone nu de aanbieding dat het 1ste jaar 50% korting wordt gegeven op je abonnement.

Alleen heel veel plezier van deze geweldige telefoon.

Wel leuk dat ik nu al 3.5 weken wacht op mijn oortjes, terwijl er stond dat ze binnen 7 werkdagen opgestuurd zouden worden….?

Bewerkt (24 april 2013 15:22)
serpeg

serpeg

• Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 21:43

Hoi hoi, heb zelf ook ‘n One S
ik heb Sony in-ears en daarmee werkt Beats audio ook, ’n merkbaar verschil
voor mij is het nog te vroeg om m'n bevindingen te posten, ik heb m nog geen 24u in gebruik maar ik ben er alvast hééééél blij mee !! :p

Bewerkt (24 april 2013 15:24)

Je hoeft geen land te bezitten om een boer te zijn !

OPO
OP2
OP3 (Sold)
OP5
OP6

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2012
  • 01:34

Beats audio werkt alleen met officele headsets klopt niet met elke headset gaat beatsaudio aan.
Zelf dan bose koptelefoon en oordopjes en werkt ook gewoon mee en de standaard oortjes van htc ook die er bij zitten, Alleen daar komt vreselijk geluid uit dus gebruik die niet.

Johnnybrera

Johnnybrera

• Lid sinds 22 augustus 2010
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2012
  • 07:14

Ook ik gebruik geen Beats-headset. Ik gebruik een setje in-ears van Shure en ook dan heb je Beats-audio. Shure heeft fantastische in-ears. Als je voor Beats kijkt, zou ik hier ook ff naar kijken. Uitstekend voor jogging

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2012
  • 10:32

Die van Bose ook fijne in ear niet zo dom irritant rond in ear dopjes wat je er in moet proppen en toch weer eruit valt

monstuur

monstuur

• Lid sinds 07 augustus 2010
  • Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2012
  • 17:35

monstuur;329100
Wel leuk dat ik nu al 3.5 weken wacht op mijn oortjes, terwijl er stond dat ze binnen 7 werkdagen opgestuurd zouden worden….?

Toevallig 2 dagen geleden mijn UrBeats binnen gekregen. Wat een geluid zeg! De kwaliteit is vergelijkbaar met mijn Sennheiser HD202 koptelefoon die in zijn klasse al redelijk goed is!

Iedereen met een HTC One S van Vodafone moet dus even naar Exclusively Afrojack & Friends gaan om de gratis urBeats aan te vragen!

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2012
  • 18:36

monstuur;331163
Toevallig 2 dagen geleden mijn UrBeats binnen gekregen. Wat een geluid zeg! De kwaliteit is vergelijkbaar met mijn Sennheiser HD202 koptelefoon die in zijn klasse al redelijk goed is!

Iedereen met een HTC One S van Vodafone moet dus even naar Exclusively Afrojack & Friends gaan om de gratis urBeats aan te vragen!

Ik heb die gekregen toen bij me sensation xe heb ze de 1ste dag al weg gegeven, Dat bedoelde ik dus met irritante ronde in ear het gaat niet goed in me oor waardoor ik het geluid niet goed hoor dus had er niks aan.
Dit blijft mij wel wel weer goed zitten

http://www.thrillingaudio.com/v/vspfiles/photos/Bose%20IE2%20Headphones-2.jpg

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren