Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Benniehill

Benniehill

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2013
  • 21:01

Hallo,
Ik heb al enige tijd een HTC one S en bevalt prima.
Nu heb ik een update gedaan naar Jellybean en nu kan ik mijn htc niet meer als externe hardeschijf koppelen via usb met mijn windows 7 laptop.
Als ik hem koppel en naar de inhoud van mijn telefoon ga via windows verkenner en vervolgens naar map foto's dan zie ik geen miniatuurweergave maar gewoon voor elke foto het standaard windows landschap icoon en moet ik elke foto openen om te kijken welke het is. Dit zou bewust door HTC zijn gedaan, omdat er met HTC sync software moet worden gewerkt in de toekomst. Dit is echt waardeloos en zou graag willen weten of iemand een oplossing heeft? Misschien een nieuwe update bekend dat het teruggedraaid wordt? Een app om toegang als externe hardeschijf?

Anders ben ik toch bang dat ik na apple ook HTC vaarwel moet zeggen gezien ik de beperkte toegang en syncen gewoon waardeloos vindt. Tips voor toestellen met zelfde specs als ONE S of beter (geen groter formaat).

Bedankt voor de tips!

gr.

KevinFaun

KevinFaun

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2013
  • 17:41

Heb je Airdroid al geprobeerd? Een gratis app waarmee je via je wifi op je telefoon kunt browsen.

Is mijn bericht nuttig, “+” me dan even.

Benniehill

Benniehill

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2013
  • 20:47

Hallo Kevin,

Op zich kan ik inderdaad de foto's wel zien in airdroid en werkt wel goed.
Maar het probleem is ik kan mijn foto's niet naar mijn bureaublad kopiëren en plakken zonder te uploaden?
Misschien hier een oplossing voor iemand.

gr Ben

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 13 juni 2013
  • 20:55

ik ben bang dat dat niet aan HTC ligt maar aan Android 4.1 en verder. Hierdoor kun je de telefoon niet meer koppelen als “mass storage” maar alleen als “media” device. Daar zit achter de schermen een hoop verschil in (geloof ik, ben geen expert hierin). Dit heeft vast voordelen, maar een van de nadelen is dat je geen preview krijgt van de plaatjes. Misschien dat er omwegen zijn, maar die ken ik niet.

Mijn samsung heeft android 4.2 en ook daar geen previews.

Bewerkt (13 juni 2013 20:56)
KevinFaun

KevinFaun

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2013
  • 22:55

Benniehill
Hallo Kevin,

Op zich kan ik inderdaad de foto's wel zien in airdroid en werkt wel goed.
Maar het probleem is ik kan mijn foto's niet naar mijn bureaublad kopiëren en plakken zonder te uploaden?
Misschien hier een oplossing voor iemand.

gr Ben

Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt. Het werkt bij mij prima, en anders heb je ook nog wifi file explorer als ik me niet vergis, die werkt ook prima, maar Airdroid heeft meer mogelijkheden en is gratis.

Ik hoop dat je er iig enigszins mee geholpen bent.

Kevin

Bewerkt (13 juni 2013 22:56)

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 13 juni 2013
  • 23:07

Moderator

Verplaatst naar juiste forum(HTC One S).

Lijkt inderdaad te kloppen, maar op de Galaxy S2 met 4.1.2 is het nog wel mogelijk.
Geen idee of het ook op de HTC kan maar het is het proberen waard:

Ga naar instellingen en onder draadloos en netwerk staat daar ‘meer instellingen’(let op ik ga uit van Samsung)
Daar staat USB Massaopslag tussen. Eerst aantikken en dan pas USB kabel aansluiten om te voorkomen dat het toestel alsnog als media device gekoppeld word.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

KevinFaun

KevinFaun

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2013
  • 01:31

Die optie is bij HTC nergens te vinden.
Je kan hem zonder media gebeuren wel vinden op “deze computer” maar de foto's hebben geen miniatuurweergaven. Alleen pictogrammen.

KevinFaun

KevinFaun

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2013
  • 01:36

Op een ander forum kwam ik het volgende tegen:

after a four day conversation with idiotic, non-responses from HTC support, I eventually got this the other day:

“I am really sorry that I misunderstood you. What I meant was, that the Update has removed that feature from the phone. Instead the logic was, that with the Sync Manager, the phone would automaticly connect to the PC, if it detects the HTC Sync Manager Software. This change was made in order to make connecting devices to PC easier.”

In other words, HTC have, if this Support Tech is right, (doubtful considering the inane answers I received previously), removed this feature to ‘make it easier to connect devices to the PC’… / OMG, in other words they have limited choice, forcing people to use the appallingly unstable and user-friendly HTC Sync Manager! This program is really buggy generally, but on Win 7 (64bit), it is widely known for crashing and freezing systems. Having lost work data due to this happening to me, I removed it and just access as a mass storage/disk drive, which worked great. It also allowed me to connect the phone to other computers and transfer over files.

in andere woorden, HTC heeft die optie er uit gehaald, om het “makkelijker” te maken met sync manager…

Voor het volledige verhaal:
http://www.htconeforum.com/forum/htc-one-s-help/1717-unable-select-usb-connection-type.html

Benniehill

Benniehill

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2013
  • 11:28

Hallo,

Heb alles geprobeerd en gaat dus inderdaad niet.
Waar ik bij mij Iphone aan ergerde was de software die je moet gebruiken en nu HTC dus ook.
Airdroid werkt dus wel maar moet nog afbeeldingen selecteren en downloaden/opslaan.
Ik wil gewoon slepen/knippen plakken ctrl+c ctrl+v zoals in verkenner of elke andere usb harde schijf (en dan uiteraard de foto's als miniatuur blijven zien).
Toch weer terug naar de iphone? vindt het echt jammer dat je bij een iphone weer geen mp3 rechtstreeks kan slepen naar de map.

Nog tips, ander toestel app zoals airdoir die wel kan slepen/knippen plakken ctrl+c ctrl+v zoals in verkenner.

gr Ben

KevinFaun

KevinFaun

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2013
  • 11:54

Ik zou dus nooit naar een iphone kunnen, veels te beperkt..
Maar ik zou het ook niet weten, het schijnt bij Samsung wel nog te kunnen, en er zijn vast zat andere android telefoons waar het wel op kan.

Kevin

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren