Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Joppe68

Joppe68

• Lid sinds 19 december 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2013
  • 23:07

Sinds enige dagen start mijn tel vanzelf zomaar ineens op. Dat zie ik dan omdat ie dan opeens op het pincodescherm staat. Het is een standaard HTC, géén foute apps erop oid en ik kan ook geen relatie ontdekken met iets dat ik vlak ervoor op de tel doe of zo.

Ik kan er ook niet achter komen met welke intervals dit gebeurt. Je ziet het natuurlijk pas als je je tel pakt.

Het is echt een waardeloos probleem, ik mis er telefoontjes door maar bovenal, hoe kan dit nou met zo'n nieuw toestel?

Iemand enig idee? Wat ik wel lees op forums is dat de gewone Ons en andere HTC tel dit probleem vaker hadden in het verleden, maar dat dit puur te maken had met software.

Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 16:07)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2013
  • 23:21

Gebeurt dat ook als hij gewoon op tafel ligt of alleen in de broekzak? Bij mij doet hij het alleen in de broekzak. Dan wil de aan knop nog wel eens ingedrukt worden.

Groeten…

Joppe68

Joppe68

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 06:16

Kwabbernoot,

Hoe goed deze reactie ook bedoeld is, nee natuurlijk komt het niet door de aan- en uitknop per ongeluk aan te raken! Dat kan ik toch zelf ook wel bedenken? De telefoon ligt gewoon te liggen, dat is alles. Net zoals vannacht. Vanochtend vroeg ie wéér om de pincode dus ergens vannacht heeft ie zichzelf wéér herstart…….

Janneman

Janneman

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 190
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 08:36

Ik zou mijn toestel backuppen via je gmail-account en het toestel vervolgens terugzetten via fabriekinstellingen in het instellingenmenu. In bijna alle gevallen is het dan opgelost. Vaak zijn bepaalde apps er schuldig aan…

Nexus 5 | HTC One M7 | Samsung Tab Pro 10.1 | Galaxy Note 3

Joppe68

Joppe68

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 10:06

Janneman,

Bedankt voor je reactie. Helaas hoor ik dat advies wel vaker en ik lees ook dat het vaak totaal niet helpt. Dit is mijn eerste Android toestel en ik moet zeggen, ik heb nog nooit zoveel problemen met welke telefoon dan ook gehad. En dat terwijl ik maar een gewone gebruiker ben, geen verdachte apps op mijn toestel heb en hem ook niet geroot heb.

Het is toch belachelijk dat ik mijn tel dan nu al voor de 2e keer moet resetten naar fabrieksinstellingen? De eerste keer na de officiële OTA firmware update afgelopen december (toen was ie ineens veel trager) en dan nu voor de 2e keer omdat mijn tel elke keer herstart door het gebruik van “normale” apps?

Zo langzamerhand vind ik het bijna belachelijk worden dat de problemen met HTC toestellen zo groot zijn in vergelijking met bijvoorbeeld een “foolproof” iPhone. Oke, we kiezen allemaal voor de vrijheid en flexibiliteit van het Android systeem, maar zo langzamerhand beginnen alle Android problemen een beetje groot te worden. Zie alle berichten op de forums over de meest vreemde problemen met Samsung en Asus toestellen (camera, SD card, her- en opstarten, bootloops, vastgelopen toestellen, schermen zwart, enz enz….).

Sorry, maar ik word er inmiddels een beetje moedeloos van. Een telefoon moet altijd werken! Toch? Ik ga de leverancier maar eens bellen….

Groet……
Joppe

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 13:49

HTC maakt hele degelijke toestellen. Ik ben inmiddels aan mijn 4 toestel toe en ben nog steeds zeer tevreden over HTC. Je reboot probleem kan overigens ook door je sim kaart veroorzaakt worden. Ik ken overigens genoeg mensen in mijn omgeving die niet zo tevreden zijn over de iPhone en de overstap naar Android gemaakt hebben. Verder hebben de iPhones en Android toestellen allemaal hun voor en tegens. Verkijk je niet op de vele negatieve verhalen op de forums. De ‘klagers’ zul je veel eerder en vaker aantreffen dan diegene die tevreden zijn. Op de iPhone forums is alles ook niet koek en ei. http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/129936-iphone-herstart-plotseling.html

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 15:32

Joppe68;371796
Zie alle berichten op de forums over de meest vreemde problemen met Samsung en Asus toestellen (camera, SD card, her- en opstarten, bootloops, vastgelopen toestellen, schermen zwart, enz enz….).
Vergeet niet dat veel van deze problemen komen door de gebruiker en niet door de telefoon.
Zodra je gaat rooten en custom roms erop zetten, weet je dat je de kans loopt dat niet alles goed gaat. Vooral als je je niet goed inleest in wat je moet doen (overigens ben ik juist een groot voorstander van roms, ze zijn vaak beter dan de stock rom op de telefoon).
Daarnaast heb je ook mensen, vaak bij een gebrek aan een credit card (of gewoon gierigheid), die allerlei malafide apps van het internet downloaden en deze installeren.

Nu wil ik niet zeggen dat jij het ook zelf schuld bent, want het kan net zo goed een los contact oid in de telefoon zijn. Maar achterhaal eerst de bron van het probleem in plaats van direct de telefoon af te schrijven, ondanks ik je frustraties wel kan beschrijven.

Joppe68

Joppe68

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2013
  • 15:18

Ik heb inderdaad een standaard telefoon. Geen rooting of zo. En ook gebruik ik géén vreemde apps. Toch wel een beetje jammer dat iedereen, hoe goed bedoeld ook, daarvan uitgaat. Inclusief HTC support en de resellers. Want wat blijkt?? Na veel praten bij de winkel een nieuw toestel mee gekregen. Dezelfde apps erop gezet, dezelfde SIM enz. En guess what? Hij doet het nu SUBLIEM!! Zelfs de batterijduur is honderden % verbeterd. Waar de vorige na een uur al tegen de 90% stond (en nee, zonder dat er rare apps actief waren, ik zeg het maar alvast), staat ie nu na een uur of 8 standby nog zelfs op 95 %!!.

Hoe bedoel je apps, rooting, SIM enz enz?? Het was gewoon duidelijk een maandagmorgen exemplaar, gewoon de hardware….

Maar goed, het is dus opgelost. Als ik niet voet bij stuk had gehouden en geen nieuwe had geëist, was het een maandenlange ellende geworden van reparatie na reparatie vrees ik…….

Bewerkt (24 april 2013 16:08)
HiDiHo

HiDiHo

• Lid sinds 03 februari 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2013
  • 14:10

Ik had hetzelfde probleem, ook 2x (Tevens had ik ook geen SIM/bellen meer) Factory reset gedaan Na de laatste update (gelukkig) geen last meer van gehad. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat ze in de laatste update een downgrade bij 2 apps gedaan hadden, precies de apps die bij mij ook een systeem fout gaven. ([COLOR=#000000][FONT=Verdana][B]Contacts Storage en Bellen app[/B][/FONT][/COLOR]) Ik weet niet precies of het daar aan lag, maar ik kan niets anders bedenken. Niet geroot, niet hele vreemde apps.

Bewerkt (21 mei 2013 13:39)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren