Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

karlijntjev

karlijntjev

• Lid sinds 29 juni 2014
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2014
  • 22:08

We hebben sinds een aantal dagen een nieuwe auto met daarin een navigatie/audio/telefoon systeem. Nu kregen we de telefoon niet gekoppeld en na wat speurwerk op internet kwamen we erachter dat daar appjes voor zijn (android-rsap) maar dat daarvoor de telefoon wel ‘rooted’ moet zijn. Ik ben hierin een leek en snap er eerlijk gezegd niet heel veel van. Zou iemand mij hierover wat uitleg kunnen geven over het hoe wat en waar?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 29 juni 2014
  • 22:53

ik wil je wel helpen om je toestel te rooten maar voor dat je dat doet waar gaat het precies mis met het bleutooth wil hij helemaal niet koppelen of gaat het al mis met de code? of is het toestel gewoonweg niet compatible met jullie autoradio.

Bewerkt (29 juni 2014 22:55)
karlijntjev

karlijntjev

• Lid sinds 29 juni 2014
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2014
  • 19:45

In eerste instantie wou hij helemaal niet connecten en zag de auto de telefoon niet. we hebben toen de volle rsap app gedownload en toen zag de auto de telefoon wel maar kunnen we op de telefoon de 16 cijferige verbindingscode niet ingeven.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 juni 2014
  • 20:49

heb je ook al 0000 of 1234 geprobeerd?

lees je goed in voor dat je aan het onderste begint.

om root acces te krijgen moet eerst de booloader unlocked worden bij htc dev kun je hierdoen instructies staan op de site, je moet je wel eerst registreren LET OP!! JE TOESTEL WORD COMPLEET GERESET BIJ HET UNLOCKEN VAN DE BOOTLOADER JE BENT ALLES KWIJT MAAK ALTIJD EEN BACKUP

als je het bovenste met succes afgerond hebt moet er een custom recovery opkomen ik gebruik altijd twrp recovery heeft een automatische optie voor het rooten ingebouwd daar kun je hiervoor terecht.
als het rooten niet werkt of er gaat iets mis kun je alsnog superuser handmatig flashen in de custom recovery, superuser kun je hiervandaan halen.
hier ook weer voor dat je wat doet maak eerst een backup van je systeem in de custom recovery.

of je gebruikt de al in one tool van hasoon kun je hier vandaan halen,bekijk eerst dit filmje hier wordt uigelegt hoe de tool te gebruiken, is helaas een duitser met een slecht engels accenthij legt het iig goed uit.

heb je vragen ik hoor het wel.

Bewerkt (30 juni 2014 21:15)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 1 juli 2014
  • 11:01

misschien ff handig om je auto + radio erbij te vermelden?

karlijntjev

karlijntjev

• Lid sinds 29 juni 2014
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2014
  • 19:11

dank je wel zover voor de reacties.

Heb de hasoon tool gedownload en wil ermee aan de gang alleen als ik via de tool de drivers download en ik klik dan op installeren dan gebeurd er verder niks meer. Als ik in de tool dan mijn token id wil kijken blijft hij zeggen device offline. Enig idee hoe dat kan??

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 juli 2014
  • 19:57

ja dat krijg je met all in one tools soms werkt het soms niet.

wat je kunt doen is deze toolinstaleren op je c drive onthoud wel waar de map neer zet heb je later nodig, verdere instucties staan op de site.
schakel vervolgens usb foutopsporing aan op je telefoon en sluit hem aan, als het goed is worden er drivers geinstaleerd, open de tool met de snelkoppeling en type in het venster adb devices er moet nu een nummer komen van het aangesloten apparaat als dat oke is word je telefoon gezien door adb {android debug bridge}.

als je toestel ofline aangeeft heb je waarschijnlijk fastboot niet geactiveerd als je in fastboot bent, hoef je aleen fastboot te selecteren er moet usb achter fastboot in het rood komen te staan en er kunnen weer drivers geinstaleerd worden, bladeren door het menu op je telefoon doe je met je volume knop selecteren met de powerknop, om te controleren of je telefoon gezien wordt in fastboot door adb type je in het venster fastboot devices krijg je een nummer terug dan is het oke.
vervolgens ga je weer verder bij htc dev je hoeft niets meer te downloaden op de site want daar voor heb je de Minimal ADB and Fastboot tool nu voor.

als je eenmaal de unlockcode bin via de mail hebt plaats hem dan in de map Minimal ADB and Fastboot en volg de instucties verder op de site van htc dev.

als alles goed is gegaan met htc dev heb je nu een unlocked bootloader.

om verder te gaan kun je de hasoon tool wel weer gebruiken om een recovery te flashen en je toestel te rooten, de bootloader unlocken kun je overslaan.

Bewerkt (5 juli 2014 20:04)
karlijntjev

karlijntjev

• Lid sinds 29 juni 2014
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2014
  • 21:24

ok heb het programma gedownload en ik krijg een nummer te zien dus dat zou ok moeten zijn dan? toch krijg ik geen token id via de hasoon tool daarin blijft hij zeggen device offline. is er ook een andere mogelijkheid om die token id te krijgen?

misschien een stomme vraag of ik begrijp iets niet goed hoe kom ik in fastboot? doe dit voor het eerst…

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 juli 2014
  • 22:01

dat je telefoon wordt gezien door adb is oke maar je moet! in fastboot zijn om een token te krijgen.

om in fastboot te komen ga eerst naar instellingen/opties voor ontwikkelaars en vink usb-foutopsporing aan en neplocaties toestaan ook aan.
dan instellingen/energie en vink snel opstarten uit.

kun je de opties voor ontwikkelaars niet vinden ga dan naar instellingen/info/software-informatie/meer en tik 7 x op build-nummer tot dat je ziet je bent ontwikkelaar, nu is de opties voor ontwikkelaars er wel.

zet je toestel helemaal uit houdt de volume down plus de powerknop tegelijk ingedrukt en vasthouden totdat je in de bootloader bent, zie afbeelding.

sluit je telefoon aan en activeer fastboot door op fastboot te gaan staan en druk op power, moet rood worden met usb erachter.

navigeren door het menu doe met de volumeknop selecteren met de powerknop.

bekijk anders dit filmjeeven.

in het filmpje wordt command prompt direkt vanuit de fastboot files geopend jij gebruikt Minimal ADB and Fastboot tool ook de unlockcode bin in de map Minimal ADB and Fastboot plaatsen.

that's it.

Bewerkt (5 juli 2014 22:46)
karlijntjev

karlijntjev

• Lid sinds 29 juni 2014
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2014
  • 21:16

ok thx zover voor de infotot zover is het allemaal gelukt.
Wil nu via de hasoon tool de optie perm root gebruiken maar hij blijft zeggen device offline. terwijl de usb foutopsporing aan staat en als ik de telefoon op de pc aansluit start ook de sync manager op. en bij mijn computer ziet hij de telefoon ook.
ik loop weer vast dus helaas…..

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.