Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

marinesjeng

marinesjeng

• Lid sinds 01 oktober 2009
  • Berichten 216
  • Reputatie 20
  • 9 april 2012
  • 20:17

De HTC One X is natuurlijk een top toestel, maar het kan altijd beter! Om dit te bewerkstelligen kun/moet je je toestel unlocken, recovery installeren, rooten en een geoptimaliseerde custom rom flashen…

maar hoe?

Bootloader unlocken:
via HTCdev - Unlock Bootloader vind je alle stappen en de benodigde downloads om je bootloader te unlocken, kies als toestel “all other supported models” accepteer vervolgens de voorwaarden en je kunt aan de slag.
Alleen bij stap 1 vragen ze je de accu te verwijderen en terug te plaatsen…dit lukt natuurlijk niet…maar gewoon uitschakelen werkt ook!

Recovery installeren:
via Interim ClockworkMod Touch Recovery for the HTC One X (+stock download) - Android @ MoDaCo kun je 2 recovery methodes installeren, dit doe je in je net ge-unlocked bootloader (fastboot) en via command prompt.
om vervolgens in je recovery te komen ga je in je bootloader naar recovery (via je volume-knoppen) en daarna druk je je power-button in.

Rooten:
via How to root your HTC One X (for Windows, Mac and Linux) - Android @ MoDaCo vind je een aantal manieren om je One X te rooten, zelf heb ik de eerste optie (EASIEST ROOT METHOD - 'RECOVERY + SUPERSU) gebruikt.
Hierbij hoef je na het installeren van de recovery alleen nog de laatste superusersu te downloaden SuperSU v0.87 - xda-developers in .zip file en deze op je smartphone te zetten.
als je dit gedaan hebt ga je via je bootloader in recovery en dan kun je deze via je “sd-kaart” installeren. En je wondertoestel opnieuw opstarten.

Je toestel is op dit moment geroot en als je wilt kun je een custom rom downloaden en flashen.

Custom rom:
op deze site One X Android Development - xda-developers staan een aantal custom roms die te downloaden en te flashen zijn…iedereen heeft een eigen smaak, dus mag je zelf uitmaken welke het best bij jou past.

Dit is een beknopte samenvatting over het unlocken/recovery/rooten/custom rom…op de gegeven pagina's staat een duidelijke uitleg!

LET OP! ALLE DEVELOPERS EN OOK IK ALS POSTER OP AW ZIJN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR EVENTUELE SCHADE AAN JE TOESTEL!

veel plezier!

Bewerkt (24 april 2013 14:35)

HTC One M8 - S-OFF - Super CID - OS: converted to GPE 6.0 H10

SpartacusNLD

SpartacusNLD

• Lid sinds 22 augustus 2010
  • Berichten 1049
  • Reputatie 10
  • 13 april 2012
  • 13:38

ik ga maandag een one x halen.. wil daarna een van de ROMS gaan introduceren hier op te forum (dus een topic er van maken / onderhouden) ik zie dat je leedroid draait.. hoe bevalt dat?

dat was namelijk op precies de ROM waar ik een topic over wil gaan maken..

topic onderstussen gemaakt en aangepast : http://www.androidworld.nl/forum/htc-one-x/32660-rom-howto-htc-one-x.html

wat vind je er van?

Bewerkt (24 april 2013 14:36)
demajoor

demajoor

• Lid sinds 26 maart 2012
  • Berichten 172
  • Reputatie 0
  • 13 april 2012
  • 14:48

ik vind het toch wel link heb ook net een htc one x maar ik durf er echt niet aan te gaan klooien nu al wel leuk dat er al custom roms zijn

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 13 april 2012
  • 15:33

Kan het gevoel best begrijpen Demajoor, maar als je je goed voorbereid, kan er niks mis gaan.
Zorg altijd dat je een roll-back scenario hebt, mocht er iets mis gaan met de custom rom erop zetten.

marinesjeng

marinesjeng

• Berichten 216
  • Reputatie 20
  • 13 april 2012
  • 15:42

Het is idd een kwestie van goed voorbereiden en zorgen dat je voldoende know how hebt over het reilen en zeilen van android.
De leedroid rom draait super, alle onzin apps zijn verwijderd en je kunt via aroma zelf alles instellen.
De batterij duur zit ongeveer op 1.5 dag, met redelijk gebruik (facebook, internet, whatsapp etc).
Verder ben ik geen bugs en/of lags tegen gekomen.

demajoor

demajoor

• Lid sinds 26 maart 2012
  • Berichten 172
  • Reputatie 0
  • 15 april 2012
  • 08:19

het is gelukt ben nu de leedroid op de sd aan het zetten

Bewerkt (24 april 2013 14:37)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 15 april 2012
  • 14:05

Hoe zijn de bevindingen met het crashen van sense bij de custom roms ?, Ik word er een beetje gek van dat als ik iedere keer op de homeknop druk dat die weer gaat laden mensen hier ook last van op de one x en hoe is dit met de custom roms ?

Verder hoe doe je dat dan met updates voor custom roms ik neem aan dat die niet ota op je toestel binnen komen ?

edit:

Ik heb dit bovenstaande nu ook gedaan ik werd gek van sense wat steeds vast liep, Hij is nu bezig straks even uitproberen

Bewerkt (24 april 2013 14:37)
marinesjeng

marinesjeng

• Berichten 216
  • Reputatie 20
  • 15 april 2012
  • 16:13

Heb het toestel op geen enkele crash kunnen betrappen, draait soepel

Bewerkt (24 april 2013 14:38)

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 15 april 2012
  • 17:07

Ik heb hem nu ook draaien alles is weer ingesteld apps uitgeschakeld die ik niet gebruik draait idd heel soepel, Ook heb ik widget van zbox erop om soms geheugen te killen zie dat er al veel meer geheugen vrij is als met de standaard rom ik had 100 tot 138mb nu ongeveer 200mb loopt het veel beter door.

Alleen als er nu een nieuwe leedroid komt hoe update ik die dan ?

marinesjeng

marinesjeng

• Berichten 216
  • Reputatie 20
  • 15 april 2012
  • 17:29

De update downloaden, op je sd kaart zetten, rebooten in recovery mode, install zip file from sd card, choose zip file, de update installeren…klaar…zo houd je alle gedownloade apps, je kunt er ook voor kiezen om een full wipe (system/dalvik) te doen. Zo wordt de one x helemaal opnieuw ‘opgebouwd’

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.