Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Had altijd leedroid op m'n desire
Binnen kort komt m`n one x binnen, leedroid gaat daar meteen op.
Heb eigenlijk (voor mij) nooit een betere rom gevonden dan leedroid.
kan niet wachten om er weer mee te werken.
ik vind hem goed maar wil toch de rest nog ff testen of er nog een is met een nog betere batterijduur dus nu ff met de coredroid aan het testen
demajoor;290964
ik vind hem goed maar wil toch de rest nog ff testen of er nog een is met een nog betere batterijduur dus nu ff met de coredroid aan het testen
ok wachten op de volgende update dan maar
Ik heb nu revolution hd ofzo want vind de batterij duur erg tegen vallen van leedroid me originele rom ging langer mee, Nu effe revolution hd aan het testen kijken hoe die met de batterij om gaat.
Wat ik ook zag dat ik meer geheugen vrij had bij android revolution hd dan leedroid, Maar goed vandaag de test deze houden of terug naar leedroid
Carlos0_0;290987
Ik heb nu revolution hd ofzo want vind de batterij duur erg tegen vallen van leedroid me originele rom ging langer mee, Nu effe revolution hd aan het testen kijken hoe die met de batterij om gaat.
Wat ik ook zag dat ik meer geheugen vrij had bij android revolution hd dan leedroid, Maar goed vandaag de test deze houden of terug naar leedroid
SpartacusNLD;291013
ik hoor je mening / uitslag graagik hoop dat leedroid heel dat sense eruit gaan slopen trouwens.. heeft hij dat ook gedaan op andere HTC's zoals de sensation toevallig?
en de android revolution draait nu op de 1.28 update van htc dus zou moeten helpen
Welkom! in dit topic gaan we de verschillende ROM's bespreken die er voor de One X zijn, ook beschrijf ik hieronder hoe je een ROM op je one x kunt krijgen.
je bootloader geunloaced hebben
over een custom recovery beschikken
je een nandroid backup hebt gemaakt van je huidige ROM
Hoe je dit allemaal goed werkend krijgt, en dat is hieronder allemaal te lezen
als je de volgorde van boven naar beneden volgt zou alles goed moeten komen
Voordat je een ROM of ZIP bestand flashed is het raadzaam de MD5 hashwaarde van het bestand te controleren. Vaak staat op de site waar je een ROM of Flashable ZIP download een string van 32 karakters. Dit is de MD5 hashwaarde. Bijv b06c0444f37249a0a8f748d3b823ef2a.
De MD5 hashwaarde is een 128-bit waarde die wordt berekend over de data in een bestand. Het wijzigen van de bestandsnaam heeft dus geen invloed op de MD5 waarde. Door met een programma als MD5 Checker te kijken of de MD5 waarde van het door jou gedownloade bestand overeenkomt met de opgegeven MD5 waarde weet je zeker dat het bestand niet corrupt is en voorkom je fouten met flashen.
Het unlocken van de Bootloader
De eerste stap naar een custom rom is het unlocken van de bootloader.
Momenteel is er nog geen S-off methode dus dit is de enige manier voor het flashen van een recovery of boot-image.
http://www.youtube.com/watch?v=gIeq8Jx28cs&feature=player_embedded
Nu je bootloader ontgrendeld is kan je een custom recovery installeren. Ik ga nu even uit van de nieuwste officiëleClockworkmod Touch Recovery 5.8.4.0
Nu kan je in CWM diverse handelingen uitvoeren zoals een Nandroid backup maken (zie voor verdere uitleg 2 blokken lager), je telefoon wipen en custom ROM's en ZIP's flashen.
youtube video !!
Om toegang te krijgen tot system files kun je Root toegang verkrijgen. Klik op deze link. Het makkelijkste is om vanuit deze post het bijgevoegde bestand te downloaden: CWN-SuperSU-v0.87.zip. Als je dit bestand flashed via CWM is je Stock ROM geroot. Als je Custom ROMs installeerd zijn deze meestal al voorzien van SuperSU, Super User of andere tools om de toegang tot systeem bestanden te regelen.
- Boot naar Recovery (Clockworkmod)
- Selecteer ‘Backup and Restore’
- Selecteer ‘Backup’
Als deze klaar is selecteer ‘Reboot’Per ROM kan het installatieproces iets verschillen dus kijk goed in het de topics op XDA voordat je iets flashed
Leedroid
Android Revolution HD
InsertCoin
meer roms -> klik
owja en kijk dit eerst voordat je iets post op XDA
disclaimer: ik nog androidworld nog een van de bronnen die ik gebruik zijn verantwoordelijk of kunnen verantwoordelijk worden gehouden van eventuele schade aan de telefoon.