Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

focuscb

focuscb

• Lid sinds 26 maart 2010
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 20 maart 2014
  • 10:02

Hallo ik ben bezig geweest met het Unbranden van mijn HTC Onze T-Mobile. CID: T-MOB101. Nu heb ik geen backup gemaakt. Mijn HTC heeft nu een bootloop door een verkeerde boot.img kan ik nu nog wat doen om hem weer werkend te krijgen? Ik heb alles al geprobeerd. Opstarten met CWM en Sideload originele Zip bestand geprobeerd te flashen maar ik krijg het niet voor elkaar. Hij stopt bij de inatallati e.
Wie weet raad?
Originele RUU.exe werkt ook niet. Heb ook SuperCID geprobeerd, geen effect. Ik weet het niet meer, maar mijn HTC Ons is dood nu…Als ik een originele kernel heb (boot.img) kan ik hem dan weer maken? Ik heb alleen de kernel geflashed. Dus de originele Rom staat er nog op. Dus alleen de boot.img is screwed. Ik heb volgens mij ieder forum gelezen over mijn probleem. Tot 2uur vannacht. Ben kapot nu.

Hij is S-Off en is geroot.

Bewerkt (20 maart 2014 10:42) | onvolledige info
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 20 maart 2014
  • 10:26

Pas aub de titel aan (klik op Bewerken want “Ik ben een beetje dom geweest. HTC One.” is geen duidelijke omschrijving van jouw vraag.

Bewerkt (20 maart 2014 10:27)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 20 maart 2014
  • 10:35

geen paniek als je htc one s-off is kun je alles weer normaal krijgen.
dat kun je volgens dezetutorial doen.
maar het ligt er aan wat jij wilt als je hem nog steeds wilt unbranden of super cid maken zodat je elke software gemaakt voor de htc one kunt draaien dan moet je een andere procedure volgen dus zeg het maar wat je wilt en ik zal je proberen te helpen.

zet even een link hier neer waar je die kernel vandaan hebt dan weet ik wat je van plan was en waar het fout ging.

Bewerkt (20 maart 2014 10:39)
focuscb

focuscb

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 20 maart 2014
  • 10:48

Heey allereerst bedankt voor je snelle reactie.
Het liefst wil ik een standaard HTC Rom. En gewoon met OTA. Dat heb ik eerder gedaan met HTC One en met goed resultaat. Nu helaas niet. Mijn HTC HD2 met Android Cyanogen Mod werkt wel leuk, maar de One is toch fijner. Vanavond thuis ga ik het proberen.

Volgens mij was het deze Rom

http://www.shipped-roms.com/download.php?category=android&model=HTC%20One&file=OTA_M7_UL_JB_50_HTC_Europe_1.29.401.12-1.28.401.7_release_315849_signedp7vl8dqsvls0h1t0.zip

Ik heb mijn hele computer nu onder de roms liggen van het proberen.

Bewerkt (20 maart 2014 11:21) | link toegevoegd.
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 20 maart 2014
  • 11:11

hier een link naar HTC M7 RUU, OTA, and Stock Nandroid Downloads hier staan alle bestanden voor elk brand van de htc one om te flashen op wat voor een manier dan ook.

onderaan de pagina staan ook nog nandroid backup's die je kunt flashen vauit cwm of twrp dat zou je ook nog kunnen overwegen wel zorgen dat je juiste voor jou brand cid flashed:/

Bewerkt (20 maart 2014 11:26)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 20 maart 2014
  • 12:36

focuscb
Heey allereerst bedankt voor je snelle reactie.
Het liefst wil ik een standaard HTC Rom. En gewoon met OTA. Dat heb ik eerder gedaan met HTC One en met goed resultaat. Nu helaas niet. Mijn HTC HD2 met Android Cyanogen Mod werkt wel leuk, maar de One is toch fijner. Vanavond thuis ga ik het proberen.

Volgens mij was het deze Rom

http://www.shipped-roms.com/download.php?category=android&model=HTC%20One&file=OTA_M7_UL_JB_50_HTC_Europe_1.29.401.12-1.28.401.7_release_315849_signedp7vl8dqsvls0h1t0.zip

Ik heb mijn hele computer nu onder de roms liggen van het proberen.
juist ja deze rom is volgens mij een ota update kun je niet flashen op die manier.
je kunt het beste de bestanden hier vandaan halen.
of terug naar stock hiervia de orginele rom RUUzip als een ruu installer niet werkt.

AAN HET ONDERSTE KAN IK GEEN VERANDWOORDING VOOR GEVEN JE DOET DIT OP EIGEN RISICO!!!

LET OP!! JE BENT ALLES KWIJT WAT OP JE TOESTEL STAAT ALS HET NOG KAN MAAK EEN BACKUP!!

om terug naar stock als niets anders meer werkt doe je als volgt.

zorg dat erop je computer geen schermbeveiliging draait of in slaap valt.

je toestel MOET!! s-off zijn anders werkt het niet en kun je het toestel bricken!!! DUS DOE HET NIET ALS JE HTC ONE S-ON IS.

allereerst download en instaleer eerst even Minimal ADB and Fastbootinstucties staan op de site onhoud waar je de map van de tool Minimal ADB and Fastboot neerzet {het liefst op de c drive}heb je later nodig.

zorg dat je htc one goed is opgeleladen liefst 100%.

download hier het ruu zip bestand {geen ruu installer} voor jou htc one cid moet overeen komen en verander de naam van het gedownloade bestand in RUU en plaats het in de folder Minimal ADB and Fastboot.
als je nog super cid hebt zet het eerst terug naar de specificaties van jou phone.

vervolgens boot je htc one in fastboot en selecteer fastboot moet rood worden met usb erachter open deMinimal ADB and Fastboot met de snelkoppeling en type in “fastboot devices” geeft een nummer terug dat betekent dat je telefoon gezien wordt.
optioneel: om alle info van je htc one te krijgen type “fastboot getvar all” zo kun je checken of alles overeen komt met het bestand waarmee je hem wilt restoren.

type nu “fastboot oem rebootRUU” je krijgt nu een grijs htc logo.
type “fastboot flash zip RUU.zip”.
je krijgt nu zoiets als dit neem dit niet letterlijk over.

sending ‘zip’ (24557 KB)… OKAY
writing ‘zip’… INFOzip header checking…
INFOzip info parsing…
INFOchecking model ID…
INFOchecking custom ID…
INFOstart image unzipping for pre-update check…
INFOstart image flushing…
INFOWP,hboot,0
INFOWP,hboot,99
INFOWP,hboot,100
INFO…… Successful
FAILED (remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immediately)
finished. total time: 4.681s

wacht ongeveer 10 seconden en herhaal het commando :“fastboot flash zip RUU.zip”.
je rom zip wordt nu geflashed ziet er uit zoiets als hieronder neem dit ook weer niet letterlijk over.
het flashen kan een poosje duren verbreek in geen geval de verbinding met je computer.
de groene balk op de htc one geeft de voortgang weer.

sending ‘zip’ (24840 KB)… OKAY
writing ‘zip’… INFOzip header checking…
INFOzip info parsing…
INFOchecking model ID…
INFOchecking custom ID…
INFOstart image unzipping & flushing…
INFOUZ,rpm,0
INFOUZ,rpm,100
INFOWP,rpm,0
INFOWP,rpm,100
INFO…… Successful
INFOUZ,sbl1-1,0
INFOUZ,sbl1-1,100
INFOsignature checking…
INFOverified fail
INFO….. Bypassed
INFOUZ,sbl1-2,0
INFOUZ,sbl1-2,100
INFOsignature checking…
INFOverified fail
INFO….. Bypassed
INFOUZ,sbl1-3,0
INFOUZ,sbl1-3,100
INFOsignature checking…
INFOWP,sbl1-3,0
INFOWP,sbl1-3,100
INFO…… Successful
INFOUZ,sbl2,0
INFOUZ,sbl2,100
INFOWP,sbl2,0
INFOWP,sbl2,100
INFO…… Successful
INFOUZ,sbl3,0
INFOUZ,sbl3,100
INFOWP,sbl3,0
INFOWP,sbl3,100
INFO…… Successful
INFOUZ,tp,0
INFOUZ,tp,100
INFO….. Bypassed
INFOUZ,tz,0
INFOUZ,tz,100
INFOWP,tz,0
INFOWP,tz,100
INFO…… Successful
INFOUZ,radio,0
INFOUZ,radio,6
INFOUZ,radio,12
INFOUZ,radio,18
INFOUZ,radio,24
INFOUZ,radio,30
INFOUZ,radio,37
INFOUZ,radio,43
INFOUZ,radio,49
INFOUZ,radio,55
INFOUZ,radio,62
INFOUZ,radio,68
INFOUZ,radio,74
INFOUZ,radio,80
INFOUZ,radio,86
INFOUZ,radio,93
INFOUZ,radio,99
INFOUZ,radio,100
INFOWP,radio,0
INFOWP,radio,24
INFOWP,radio,49
INFOWP,radio,74
INFOWP,radio,99
INFOWP,radio,100
INFO…… Successful
INFOUZ,rcdata,0
INFOWP,rcdata,0
INFO…… Successful
OKAY
finished. total time: 20.072s

als er finished onderaan staat type dan “fastboot reboot”{niet eerder} en je toestel start normaal op en is weer helemaal stock en je kunt weer updates van htc ontvangen.
meestal komt de groene balk niet helemaal tot het eind,maakt niet uit als er maar finished staat.
optioneel kun je de bootloader locken en het toestel weer s-on maken wat ik niet aanraad

hier een filmpjehoe het in zijn werk gaat in het filmpje wordt de bootloader gelocked ik denk dat het niet nodig is ben ik achter gekomen als je het niet zeker weet moet je hem gewoon locken.

NOGMAALS IK NEEM HIER GEEN VERANDWOORDING VOOR JE DOET DIT OP EIGEN RISICO!!!

hier een link naar *HTC ONE* - Indexed listing of ROMS, kernels, guides, tools & mods hier kun je alles vinden voor de htc one.

succes.

Bewerkt (20 maart 2014 14:48)
focuscb

focuscb

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 20 maart 2014
  • 12:42

Super, bedankt. Ik ga na het werk meteen kijken of het lukt.
Bedankt.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 20 maart 2014
  • 13:56

focuscb
Super, bedankt. Ik ga na het werk meteen kijken of het lukt.
Bedankt.
maar wat ik begrijp uit jou verhaal kun je nog in recovery komen waarom flash je dan niet een custom of stock rom vanuit recovery er zijn er hiergenoeg wel altijd zorgen dat de laatste custom recovery erop hebt staan want sins de update naar kitkat werken lager in nummer recovery niet meer dan krijg je bootloops enz..
de tutorial wat ik hierboven geschreven heb is helemaal terug naar stock als je niets meer kunt met je toestel of ter reparatie aan moet bieden.

en de rom die je geflashed hebt kun je niet flashen in recovery, als je een kernel wilt flashen moet je ze hiervandaan halen.

Bewerkt (20 maart 2014 14:07)
Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 20 maart 2014
  • 14:55

Mis je niet gewoon één stap bij het flashen van een custom rom?
Na het flashen van een custom rom altijd even wipe data en cache doen.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 20 maart 2014
  • 15:22

Audiowaste
Mis je niet gewoon één stap bij het flashen van een custom rom?
Na het flashen van een custom rom altijd even wipe data en cache doen.
ja weet ik je hebt gelijk data factory reset of wype data en dalvik cache voor het flashen toch? ik had alleen een link geplaatst naar een aantal rom's meestal staat er ook een beschrijving bij van de rom maker, hoe te instaleren vandaar dat ik het er niet bij heb gezet.
ik neem aan als mensen een custom rom instaleren zich op de een of andere manier wel inlezen voor dat ze er aan beginnen.

Bewerkt (20 maart 2014 15:32)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.