Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

vijfenvijftig

vijfenvijftig

• Lid sinds 24 april 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 24 april 2014
  • 03:52

Hallo dames en heren,

Ik ben momenteel nogal in paniek vanwege een probleem met mijn htc one. Namelijk ik maak gebruik van een custom rom genaamd android revolution hd. Vandaag besloot ik om update uit te voeren naar de nieuwe versie, nadat ik het gedownload heb en op mijn telefoon heb gezet ging ik via teamwinrecovery opstarten. Hierbij wou ik nog een wipe uit voeren onder anderen de dalvik cache maar ik klikte alles aan! dus ik heb alles gewist zowel mijn besturings systeem als wat er op stond. Ik kan met geen mogelijkheid meer iets op mijn telefoon zetten opstarten lukt ook niet! Wat kan ik doen heb ik mijn telefoon nu door 1 domme fout verklootIk heb zitten lezen over USB OTG kan ik dit kopen en uit voeren of is er andere mogelijkheid om alsnog een besturingssyteem op te zetten. Ik kan namelijk teamwinrecovery wel benaderen.

Alvast bedankt help me alsjeblieft

coolnessQ

coolnessQ

• Lid sinds 19 april 2014
  • Berichten 155
  • Reputatie 10
  • 24 april 2014
  • 07:42

Niet zeker of de htc one m7 een sd kaart slot heeft anders moet je ARHD opnieuw erop zetten, dus gewoon de rom downloaden en via sd slot erop zetten dan flashen klaar. goedekeuze btw mike maakt super roms!!

En je weet zeker dat je alleen dingen heb geformateerd? Niet dat je bijv de systeem partitie hebt losgekoppeld?

En hou voor het geval altijd je rom op je sd kaart het is handig voor als je bijv je telefoon perongelukt formateerd

Bewerkt (24 april 2014 07:44) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 april 2014
  • 09:17

de htc one m7 heeft geen sd kaart slot jammer genoeg, de m8 wel.
gebruik gewoon de optie adb sideload in de custom recovery.
gaat als volgt instaleer Minimal ADB and Fastbootzet de folder op je c drive onthoud waar je de folder neer zet en zet een snelkoppeling naar je bureaublad.
kopieer een willekeurige rom voor de htc one m7 naar de folder minimaal adb and fastboot verander de naam in rom {ik ga niet uileggen waarom de naam veranderd moet worden}.
boot je htc one in recovery ga naar advanced/adb sideload en zet adb sideload aan,sluit je htc one aan open de tool Minimal ADB and Fastboot met de snelkoppeling en type in “adb devices” {er kunnen drivers geinstaleerd worden} je moet nu een nummer terug krijgen {dit moet!} ziet eruit als.

dit: C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>adb devices
List of devices attached
FA35AW915465 sideload

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>

vervolgens type je “adb sideload rom.zip” waarna de rom naar je htc one wordt gepushed, LET OP!! het duurt even voordat het process begint eenmaal bij 100% gaat de instalatie verder op de htc one.
tik ook af en toe op scherm met het sideloaden om het in slaap vallen van het scherm te vookomen waardoor de verbinding kan verbroken worden IS EEN BUG VAN TWRP RECOVERY.

hier een filmpje hoe adb sideload te gebruiken ergens bij 5.10 minuut in het filmje wordt een rom gepushed.

wil adb sideload niet lukken gebruik dan een USB MICRO OTG KABEL in combo met een usb stick gaat als volgt: zet een rom op de usb stick {geformateerd in fat32} boot in twrp recovery sluit de otg kabel met usb stck aan, ga naar install en select storage en kies de usb otg zoek je rom en instaleer de rom.

hier een filmje hoe een otg kabel te gebruiken.

is je htc one s-off kun je de optie fastboot oem rebootRUU gebruiken om er een nieuw systeem op te zetten maar is in jou geval niet nodig.

in het vervolg niet meer alles aanvinken een wipe cache wipe dalvik cache is al genoeg

succes!

Bewerkt (24 april 2014 10:49)
vijfenvijftig

vijfenvijftig

• Lid sinds 24 april 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 24 april 2014
  • 12:20

Thanks gizmobinky en coolnessq voor de antwoorden!

Ik heb het geprobeerd met de ADB sideload maar het wou maar niet lukken en was net iets te ingewikkeld. Uiteindelijk heb ik vanmorgen een usb otg kabel gekocht voor 15 euro(dure kabeltje:/) In eerste instantie herkende het de usb niet eens het bleef op 0mb staan, totdat ik besefte dat de usb stick geformatteerd was op NTFS gelijk op Fat32 gezet en daarmee geprobeerd. Het was gelijk raak hij doet het nu geweldig. Ik heb trouwens een rom gebruik van mike Android hd revolution 62.

Nogmaals bedankt! Wel lelijk dat de m7 geen sd kaart heeft die functie miste ik vandaag echt! toch maar eens overwegen om over te stappen naar m8

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 april 2014
  • 12:33

vijfenvijftig
Thanks gizmobinky en coolnessq voor de antwoorden!

Ik heb het geprobeerd met de ADB sideload maar het wou maar niet lukken en was net iets te ingewikkeld. Uiteindelijk heb ik vanmorgen een usb otg kabel gekocht voor 15 euro(dure kabeltje:/) In eerste instantie herkende het de usb niet eens het bleef op 0mb staan, totdat ik besefte dat de usb stick geformatteerd was op NTFS gelijk op Fat32 gezet en daarmee geprobeerd. Het was gelijk raak hij doet het nu geweldig. Ik heb trouwens een rom gebruik van mike Android hd revolution 62.

Nogmaals bedankt! Wel lelijk dat de m7 geen sd kaart heeft die functie miste ik vandaag echt! toch maar eens overwegen om over te stappen naar m8
mooi dat het gelukt isen dat je terug koppeling geeft zo hebben andere htc one gebruikers er ook nog wat aan.
dat adb sideload niet werkt heeft er mee te maken dat sommmige custom recovery's de fout in gaan met sideloaden, de oplossing was dan geweest een ander buildnummer recovery flashen.
ik draai op he moment ook dezelfde rom {Android hd revolution 62} prima rom zonder bugs en een goede accu duur.
ja is jammer dat de m7 geen sd kaart slot heeft, en het duurt voor mij dan ook niet lang meer tot dat ik overstap naar de m8.

tip!! voor een beetje het gevoel van motion launch van de m8 flash deze kernel en je krijgt die opties, maak wel een backup van je rom in recovery voor dat je de kernel flashed.

susses verder met de one m7.

Bewerkt (24 april 2014 12:55)
coolnessQ

coolnessQ

• Lid sinds 19 april 2014
  • Berichten 155
  • Reputatie 10
  • 25 april 2014
  • 07:48

Gelukkig dat die het weer doet, het is wel een issue geen sd kaart hebben op een telefoon aangezien je hem dan soms niet kan fixen..

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.