Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Winand

Winand

• Lid sinds 03 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2014
  • 22:54

Hallo,

Ik heb een htc one hier krijg ik helaas niet meer stock Android op.

Ik heb hem een tijd geleden geprobeerd te rooten maar dit is mislukt!

Als ik nu de update wil installeren gaat die in de bootloader modus en vervolgens nadat ik hem aan doe is er niks veranderd.

Wie kan mij helpen?

Groeten

Winand.

Bewerkt (3 juli 2014 22:55)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 4 juli 2014
  • 00:07

Geen algemene Android-vraag maar toestelspecifiek dus verplaatst naar HTC One-forum

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 4 juli 2014
  • 12:57

Winand
Hallo,

Ik heb een htc one hier krijg ik helaas niet meer stock Android op.

Ik heb hem een tijd geleden geprobeerd te rooten maar dit is mislukt!

Als ik nu de update wil installeren gaat die in de bootloader modus en vervolgens nadat ik hem aan doe is er niks veranderd.

Wie kan mij helpen?

Groeten

Winand.
wat heb je precies gedaan dan aleen rooten en een custom recovery erop gezet en wat ging er mis met het rooten?

Bewerkt (4 juli 2014 13:01)
Winand

Winand

• Lid sinds 03 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2014
  • 16:51

Hoi

Bedankt voor je reactie ik weet niet precies wat er fout is gegaan ik ben in ieder geval niet zo ver gekomen om er een custom rom op te zetten.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 4 juli 2014
  • 17:36

heeft je toestel op het moment een unlocked of locked bootloader en het gaat erom dat het toestel de standaard recovery heeft, als je een poging hebt gedaan om een custom recovery te flashen dan kun je het gewoon vergeten en zal de update niet doorgevoerd worden je moet dus eerst even weten welke recovery erop staat en of de booloader locked of unlocked is.
om dat te controleren boot je even in de bootloader en bovenaan staat dan locked of unlocked met tampered erboven of als je hem weer gelocked hebt relocked.
om te controleren welke recovery erop staat selecteer je recovery in de bootloader start hij in een recovery zoals twrp/clockworkmod of PhilZ Touch dan heb je een custom recovery en is updaten onmogelijk krijg je een android poppetje of staat er stock recovery dan is er iets anders aan de hand.

hier een filmpjehoe in recovery te booten let op!!! als je toevallig in een custom recovery komt verander niets maar reboot of zet het toestel uit vanuit recovery.

Bewerkt (4 juli 2014 17:38)
Winand

Winand

• Lid sinds 03 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2014
  • 20:29

Er staat TAMPERED RELOCKED.

Wanneer ik op recovery druk verschijnt die weer in bootloader modus met ook weer tampered relocked en dan security warning eronder.

Winand

Winand

• Lid sinds 03 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2014
  • 20:34

ik had twrp als recovery dat weet ik nog.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 4 juli 2014
  • 22:23

oke juist, eerst moet je de booloader weer unlocken met de code bin die je van htc dev hebt gekregen via de mail, om het je makkelijker te maken instaleer even deze toolop je c drive en onhoud waar je map neer zet zet tevens een snelkoppeling van de tool naar je bureaublad, kopieer de code bin van htc dev in de map Minimal ADB and Fastboot sluit de map zet je telefoon in fastboot mode en sluit hem aan op je computer fastboot moet nu rood worden met usb erachter{op de telefoon} vervolgens open de tool en type in het venster fastboot devices er moet nu een nummer verschijnen van het aangesloten apparaat type nu ****fastboot flash unlocktoken unlock_code.bin**** zonder de sterretjes je krijgt nu de optie om de bootloader te unlocken en de telefoon start weer op doorloop alles totdat je weer in het beginscherm zit accepteer geen updates let op voor dat je dit alles doet maak eerst een backup van al je bestanden je bent namelijk alles kwijt met het unlocken van de telefoon alles word kopleet gereset.
als je de booloader unlocked hebt kun je de stock recovery.img gaan flashen kun je hierdownloaden let op dat je de recovery.img voor de one m7 download en niet voor de htc one m8let wel op dat je het md5 checksum controleerd van de download zo weet je zeker dat je het juiste bestand gaat flashen en niet een of ander corrupt bestand zet je telefoon weer in de booloader modus vervolgens plaat de recovery.img in de folder Minimal ADB and Fastboot sluit de map, open de tool en type fastboot devices er moet nu weer een nummer komen vervolgens type**** fastboot flash recovery naam recovery.img **** en de recovery img wordt geflashed start de telefoon weer op maar accepteer nog geen updates als alles oke is kun je de bootloader weer locken zet telefoon weer in fastboot mode open de tool en type **** fastboot oem lock **** start de telefoon op en nu kun je wel updates downloaden en doorvoeren.

ps ik ga er van uit dat je de stock rom draait en niet een custom rom want dan werkt het bovenste niet.

succes.

Bewerkt (4 juli 2014 23:07)
Winand

Winand

• Lid sinds 03 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2014
  • 15:38

Oke ik heb hem weer op unlock staan.

ik weet niet wat je bedoeld met md5 checksum? kun je dit met screenshots misschien aangeven.

Ik heb wel via je xda developers en android revolution deze twee bestanden gedownload: Download stock recovery 5.11.401.10 Download stock odexed 5.11.401.10.

zijn dit de goede en moet ik deze eerst uitpakken?

Ik zie in de download stock recovery wel een bestandje recovery.img moet ik die dan in c:\ minimal adb and fastboot?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 juli 2014
  • 16:40

een md5 checksum is een unieke code die een bestand genereerd met het aanmaken van een bestand als je bijv een bestand van een website download en staat een md5 nummer bij als je die dan vergelijkt met de download moeten ze overeen komen, komen de nummers niet overeen dan weet je dat niet het juiste bestand hebt gedownload of het bestand is corupt om de getallen te vergelijken kun je dit progjevoor gebruiken gewoon het nummer kopieren van de download wat er onder staat en vergelijken met het gedownloade bestand hier een filmpje

wat de recovery download betreft als je naar deze sitegaat moet je degene downloaden wat ik hieronder omcirkeld heb, kopieer meteen het md5 nummer.

vervolgens kom je op deze siteterecht daar moet je de recovery downloaden wat ik hier onder op de afbeelding omcirkeld heb.
pak het bestand uit wat je gedownload hebt ga in de map, open de map fastboot en copieer de recovery.img in de map Minimal ADB and Fastboot de rest heb ik al uitgelegt.

nu moet het wel lukken dacht ik zo

Bewerkt (5 juli 2014 17:01)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.