Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2420
  • Reputatie 20
  • 10 juli 2014
  • 09:33

Gizmobinky heeft mij ook goed geholpen, dus je kunt met een gerust hart zijn raad opvolgen.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

boppe

boppe

• Lid sinds 19 november 2011
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2014
  • 10:47

gizmobinky
zoek anders hier op het forum naar tutorials voor de m7 of anders op xda developers kun je hier voor terecht.

het terug zetten van appjes en instellingen is geen probleem als je maar een backup maakt met een account.

als je vragen hebt dan hoor ik wel.

Zit er sterk aan te denken om het T-mobile gebeuren eraf te halen. Als het stappenplan goed werkt, lijkt het me niet eens zo heel lastig. Ook omdat er video's van zijn. Gewoon het idee dat er t-mobile spul opzit wat er niet ophoort…
Ik ben me hierin sinds gisteravond wat meer aan het verdiepen en klopt het dat ik (in mijn situatie) het stappenplan

HOWTO: Unlock bootloader flash custom recovery HTC One

het beste kan volgen?

Ik begrijp dat een stockrecovery bij mij niet gaat werken (t-mobile) en ik het bester andere software op kan zetten, klopt dat?

En is 'Android Revolution HD 7.4 de beste oplossing voor mij als ik graag gebruik wil blijven maken van:

- alle apps kunnen gebruiken (voor dit toestel geschikt). Ik denk bijvoorbeeld ook aan ZIGGO TV app, rabo telebankieren etc. Ik had begrepen dat die niet met geroote versies werken
- updates OTA van htc
-volledig werkende Sense

Blijft de status hierna op Tempered unlocked staan of kan dat weer op locked staan?

Timelord
Gizmobinky heeft mij ook goed geholpen, dus je kunt met een gerust hart zijn raad opvolgen.
TNX, soms is een zetje wel hadig…

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 10 juli 2014
  • 13:03

boppe
gizmobinky
zoek anders hier op het forum naar tutorials voor de m7 of anders op xda developers kun je hier voor terecht.

het terug zetten van appjes en instellingen is geen probleem als je maar een backup maakt met een account.

als je vragen hebt dan hoor ik wel.

Zit er sterk aan te denken om het T-mobile gebeuren eraf te halen. Als het stappenplan goed werkt, lijkt het me niet eens zo heel lastig. Ook omdat er video's van zijn. Gewoon het idee dat er t-mobile spul opzit wat er niet ophoort…
Ik ben me hierin sinds gisteravond wat meer aan het verdiepen en klopt het dat ik (in mijn situatie) het stappenplan

HOWTO: Unlock bootloader flash custom recovery HTC One

het beste kan volgen?

Ik begrijp dat een stockrecovery bij mij niet gaat werken (t-mobile) en ik het bester andere software op kan zetten, klopt dat?

En is 'Android Revolution HD 7.4 de beste oplossing voor mij als ik graag gebruik wil blijven maken van:

- alle apps kunnen gebruiken (voor dit toestel geschikt). Ik denk bijvoorbeeld ook aan ZIGGO TV app, rabo telebankieren etc. Ik had begrepen dat die niet met geroote versies werken
- updates OTA van htc
-volledig werkende Sense

Blijft de status hierna op Tempered unlocked staan of kan dat weer op locked staan?

Timelord
TNX, soms is een zetje wel hadig…

Bewerkt (10 juli 2014 13:03)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 10 juli 2014
  • 13:04

de HOWTO: Unlock bootloader flash custom recovery HTC One kun je inderdaad gebruiken.

de rom Android Revolution HD 7.4 kun je inderdaad gebruiken die is het meest stock met een aantal tools inbegrepen om te customizen.

normaal gesproken kun je alle apps gewoon draaien met een geroote telefoon met custom rom erop maar van rabo telebankieren dat weet ik zo niet daar kun je het beste even op internet naar zoeken, of hier zoeken of een topic beginnen.

ota update kan wel maar dan moet het van de rom maker komen je hebt immers een custom recovery erop staan, ook al zou je de stock recovey terug flashen dan krijg je of een foutmelding of hij gaat weer updaten naat t-mobile, als je iets verder op de site van Android Revolution HD kijkt staat er ook een tutorial hoe weer terug naar stock!

de rom die je eventueel wilt flashen werkt normaal en is een voledig werkend sense en kun je zonder probleem flashen.

wat de status van het unlocken betreft die kun je weer locken maar er komt ipv locked relocked te staan, als je status locked wilt hebben zul je toch eerst je toestel s-off moeten maken, er kan inmiddels iemand ook wel een oplossing voor hebben gevonden om alleen met een unlocked toestel de status locked terug te krijgen maar ik ben het nog niet tegen gekomen.

Bewerkt (10 juli 2014 13:07)
boppe

boppe

• Lid sinds 19 november 2011
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2014
  • 21:41

Misschien een gekke vraag maar kan ik de ROM, die nu op mijn HTC draait (en wil gaan vervangen), op een of andere manier backuppen?
Als het mis lijkt te gaan of ik krijg er toch spijt van, ik precies deze rom weer terug kan zetten.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 10 juli 2014
  • 22:31

ja een backup moet! je altijd maken en zeker van de stock rom, je zegt het zelf al mocht er iets fout gaan kun je altijd je backup terug zetten.

de backup wordt dan opgeslagen als je bijv twrp recovery gebruikt staat het dan in de map twrp/bacup op het geheugen van je phone wat ik meestal doe is de backup kopieren naar een externe schijf.

maar het probleem bij de m7 is dat er geen sd kaart slot aanwezig is, veronderstel dat je het systeem perongelijk verwijderd vanuit recovery dan heb je ook niets meer aan je backup want de telefoon start dan niet meer op dus kun de backup niet meer terug zetten, gelukkig is daar dan weer een oplossing voor namelijk adb sideload met die functie kun je betanden vanuit je computer pushen naar je phone.
die fout gebeurd meestal dat mensen voor het wypen dat moet namlijk gebeuren voor het flashen de verkeerde dingen aanvinken let! daar wel even op voordat je rom flashed {bij wipe staat dat standaard ingesteld op wipes data, cache, and dalvik} instructies staan wel op de site van revolution.

edit:
volgens mij hoef je niets te wipen omdat android revolution gebruik maakt van een aroma installer dat volgt zich vanzelf zie hieronder van de site gekopieerd.

Download ROM and place it on your virtual SD card
Boot your phone in recovery mode (vol down + power)
In main menu, select “install zip from sdcard”
Select “choose zip from sdcard” and browse to the location of Android Revolution ROM
You can use data wiping option in AROMA(optionally if coming from earlier version of my ROM, obligatory if coming from stock or other custom ROM)
After flashing process is complete, reboot the device

Bewerkt (10 juli 2014 22:42)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren