Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Thomg

Thomg

• Lid sinds 07 februari 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 22:07

Hallo,

Al enige tijd lees ik hier mee en leer ik daar van alles van maar inmiddels heb ik toch een vraag waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb zo'n 1,5 jaar een Sensation XL, naar tevredenheid, tot onlangs de batterij wat wazig begon te doen.
Van het ene op het andere moment valt ie in percentage terug, en de temperatuur van de batterij die zwabbert ook alle kanten op.

Het leek mij dus een goed moment om maareens een nieuw batterijtje te bestellen, uiteraard ook voor een HTC batterij want daar had ik tochwel meest vertrouwen in.

Echter tot mijn verbazing, wilde de nieuwe batterij niet verder opladen dan 89%, en het laadlampje was s'ochtends ook nog rood ipv groen. Vanalles geprobeerd, telefoon compleet leeggemaakt, opgeladen met een andere lader, opgeladen met uitgeschakelde telefoon, fabrieksreset, maar alles geen effect, steeds weer 89% en daar bleef het bij.

Het idee hebbende dat de geleverde batterij niet goed zou zijn, contact opgenomen met de leverancier en een nieuwe ontvangen.
Met goede hoop in de telefoon geschoven, en toen die weer bij 89% stopte met laden was dat vertrouwen ook weer gelijk weg… o_O

Naja, als het niet aan de batterij ligt, dan maar de stap verder en het probleem neergelegd bij HTC met als effect dat hij ter reparatie geweest is. Netjes ben ik binnen 1,5 week weer herenigd met mijn fijne telefoontje, en lees op de bon dat hij een boardswap gehad heeft en getest is en weer zou moeten werken… Klinkt goed
Dus, wéér hoopvol… Maar wederom kapte ie er weer mee bij 89%… :cry:

In een gekke bui nog een nieuwe batterij gekocht bij een ander webshop, met het idee dat misschien de hele serie van hun niet goed is, maar weer tot mijn spijt hetzelfde effect…

Het stomme is, dat als ik mijn originele batterij er weer in terug stop, die wel gewoon tot 100% laadt, netjes een groen lampje geeft, alleen stort die in waar je bij staat.

Je zou zeggen dat met een boardswap je feitelijk een nieuwe telefoon hebt, dus ook geen geheugen van batterijen oid, maar aan de andere kant, 3 nieuwe batterijen gehad en allemaal hetzelfde probleem… o_O

Nu zal ik wel weer terug aan kloppen bij HTC, maar hopelijk hebben jullie nog een idee, want mijn lekenverstand kom ik er niet verder mee en veel vertrouwen in de reparatieafdeling heb ik nou ook niet echt meer…

Alvast Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Thom

Bewerkt (21 mei 2013 09:54)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 19 april 2013
  • 22:21

Is het een 1600mah?
Die zou in de XL moeten.

De nieuwe accu's zijn toch nog steeds de hoofd verdachte als je het mij vraagt. Heel je toestel is gereviseerd en het origineel doet het wel tot 100 procent.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Thomg

Thomg

• Lid sinds 07 februari 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 22:35

Dag Sander,

Ja, ze zijn allemaal hetzelfde; 3,8 VDC, 1600 mAh, 6,08 Whr

Alle batterijen, de 2 die ik hier nu nieuw heb, en de originele zijn ook van het type BI39100…

Volgens mij kan er dan toch weinig verschil in die accutjes zitten?

Groetjes,
Thom

tim1972

tim1972

• Lid sinds 15 januari 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2015
  • 00:41

Hallo ,
Ik heb bij mijn vrouw haar telefoon ook een HTC sensation xl exact het zelfde probleem !!! Ook hier een nieuwe originele batterij gemonteerd en de telefoon laadt ook maar tot 89 % op !
Ik heb ook al van alles geprobeerd maar hij laadt niet verder op !!!
Wie kan ons helpen ?
Gr. Tim

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.