Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Lid sinds 10 augustus 2011
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 13:12

Hoi mede htc sensation gebruikers,

Ik weet niet of ik de enige ben met dit probleem, maar het updaten naar Android 2.3.4 lukt niet.

Ik heb via htc de melding gekregen dat er een systeemupdate beschikbaar is. Die heb ik gedownload. Vervolgens geprobeerd te installeren, maar de telefoon blijft na het opnieuw opstarten hangen in een zwart scherm met in het midden een witte driehoek met een geel uitroepteken erin met daaronder een blauw android mannetje. Ik heb met de klantenondersteuning van htc gechat en van alles geprobeerd….3x hardreset uitgevoerd sd kaart geformatteerd en opnieuw de update gedownload en geprobeerd te installeren. Als laatste redmiddel zonder sd kaart geprobeerd de update te downloaden, maar dit gaat niet.

Htc geeft nu aan dat ik de telefoon moet opsturen voor reparatie. Mijn telefoon is geroot en dat zullen ze waarschijnlijk ook zien…dus waarschijnlijk ook geen garantie. Zucht.

Weet iemand hoe dit probleem is te verhelpen en zo niet weet iemand hoe ik de superuser van de telefoon krijg zodat htc niet kan zien dat mijn telefoon geroot is?

Ik ben zelf nog een beginneling en het rooten is mij ook alleen gelukt met behulp van dit forum HOERA! Ik ben zo blij met de mensen die stap voor stap uitleggen hoe je iets moet doen anders was het mij echt niet gelukt want zo technisch ben ik echt niet hihi.

Maar ja nu zit helaas met dit probleem en ik weet zelf niet hoe ik het kan oplossen.

Alvast bedankt iedereen voor het meedenken.

Bewerkt (27 september 2011 13:12)

Phone: Samsung Galaxy S4
Rom: Cyanogenmod 11

Thomas18NL

Thomas18NL

• Lid sinds 05 september 2010
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 14:03

Enorm XXXX voor je..

Maar waarom doe je iets waarvan je niet weet hoe je het ongedaan kan maken? Dit vind ik ontzettend dom!

Zelf heb ik een HD2 en daarbij is het geen probleem om even een nieuwe rom erop te gooien maar ik heb geen idee hoe dit bij een Sensation werkt, maar er zullen vast wel mensen zijn die het wel weten hier

Maak je niet druk, softwareproblemen kunnen 99 van de 100 keer opgelost worde door jouzelf.

Bewerkt (27 september 2011 14:03)
SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 14:16

Thanx Thomas.

Je hebt ook helemaal gelijk dat ik beter niet moet experimenteren als ik er geen verstand van heb….hier is het helaas te laat voor. En ja als je ziet wat er allemaal kan dan wil ik het proberen…dan zit in het aard van het beestje. Ik heb zelf de mentaliteit van je fouten moet je leren. Ik ben een iemand die bijvoorbeeld ook zelf mijn fietsband kan plakken hihi….ook gewoon proberen door het te doen…maar ja dat is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar…maar wanneer je niets probeert, zal je ook nergens verder in komen.

Ik ben blij dat je mij geruststeld dat softwareproblemen vaak door mijzelf opgelost kunnen worden. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft…ik heb mijn telefoon nog maar net en moet er toch twee jaar mee doen…

Bewerkt (27 september 2011 14:16)

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 27 september 2011
  • 14:22

Dat komt omdat je geroot bent.
Download de RUU van xda, je zult RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.45.401.2 willen hebben, op de PC. Sluit de Sensation aan op de PC en zorg dat er verbinding is. Start de RUU op, volg de aanwijzingen op en als het goed is zal Android 2.3.4 geïnstalleerd worden.

Let wel, je bent dan alle gegevens kwijt aan gezien het toestel hierdoor teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Ook ben je dan niet meer geroot dus zal je die procedure opnieuw moeten doorlopen.

Bewerkt (27 september 2011 14:22)
SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 14:44

Thanx Patrick. Ik ga het gelijk proberen. Ik vind het geen probleem om alles weer opnieuw te doen daar leer ik weer van hihi. Nog even een vraag moet je de syteemupdate weer opnieuw downloaden om te installeren of zit dit al in het bestandje van RUU van xda?

Bewerkt (27 september 2011 14:44)

Patrick

Patrick

• Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 27 september 2011
  • 14:48

Die RUU is de update naar Android 2.3.4.
Daar zit de laatste kleine update nog niet in. Als je echter de RUU hebt uitgevoerd en het toestel hebt ingesteld, dus ook internetverbinding hebt, zul je automatisch de kleine update binnenkrijgen en die kan je dan ook installeren.
En daarna kun je dus ook het toestel weer rooten

Bewerkt (27 september 2011 14:48)
SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 15:05

Thanx voor je snelle reactie Patrick.

Als ik jou goed begrijp haal je de root af van je toestel met dit programmaatje? Ik ben echt een leek en wil ook graag begrijpen wat ik doe. Heeft verder niets met de opmerking van Thomas te maken hoor, maar deze dingen zijn allemaal nieuw voor mij namelijk. Ik wil niet alleen domweg de stappen uitvoeren zonder te weten wat ik doe.

Bewerkt (27 september 2011 15:05)

Patrick

Patrick

• Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 27 september 2011
  • 15:07

Ja de root ben je dan kwijt. Het is overigens geen programmaatje maar de officiële Android 2.3.4 versie voor de Sensation. Je zet dan dus een nieuwe ROM op je toestel, vandaar dat je de root kwijt bent en het toestel weer teruggezet is naar de fabrieksinstellingen.
Als je daarna het toestel weer wilt rooten hoef je overigens niet opnieuw de procedure voor S-Off te doorlopen, het toestel is namelijk dan nog altijd S-Off.

Bewerkt (27 september 2011 15:07)
SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 15:45

Hey Patrick….je verdient echt een pluim. Heb net ff alles gedaan wat je eerder aangaf en het updaten is prima gegaan. Je bent echt geweldig! Het is dus handig om dat programmaatje te bewaren mocht nog een keer gebeuren…dan weet ik in ieder geval wat ik moet doen. Nog even een vraag want ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met s-off doorlopen. Ik heb mijn sensation een tijdje terug geroot volgens volgend stappenplan: http://www.androidworld.nl/forum/htc-sensation/21863-hulp-bij-rooten-van-sensation.html

Bewerkt (27 september 2011 15:45)

SakasakaHeyhey

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 17:17

Hoi Patrick….ik was iets te voorbarig met mijn vraag over s-off…..ik heb hier overheen gelezen my humble apologies

Bewerkt (27 september 2011 17:17)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.