Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Soundlab

Soundlab

• Lid sinds 09 augustus 2011
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2012
  • 21:55

Ryco;266963
Zou je hier je licht eens over willen laten schijnen dan ?

User-Friendly Firmware 1.17/3.12/3.24 Unlocked(No need to SuperCID) - xda-developers

Ik draai momenteel insertcoin 2.3.5. sense 3.5 met een bricked kernel @ 1,5ghz

Ik heb de thread in bovenstaande post op XDA doorgenomen alleen zit ik nog steeds met wat vragen:
- Welke firmware heb ik nodig? 3.30, 3.24, 3.12, 1.17?
- de ICS ROM van insertcoin moet volgens dit stappenplan geflashed kunnen worden?
- Waar vind ik Superwipe specifiek voor mijn sensation?

Als ik het dus goed begrijp zal ik de juiste firmware zip, ROM en Superwipe op de root van mijn toestel moeten zetten en dan deze stappen volgen:

2.Best way is to place Firmware PG58IMG.zip, ROM and Superwipe script on the root of your SD Card.
3.Shut down phone and remove SD card.
4.Boot phone to Bootloader (Power+Vol down).
5. Move selection to Recovery, but don't select yet.
6.Insert SD, then select Recovery.
7. Flash Superwipe (ARHD Superwipe will reboot when done, others may not. Make sure it is a superwipe for the sensation!) & then Flash ROM.
8. Power down, then boot to Bootloader. Select Fastboot. Say yes to upgrade.
9. Watch the flash. It will flash 3 or 4 things, then reboot to bootloader. Don't panic when screen goes dark. Bootloader will come back and it will finish flashing.
10. Now select reboot.
11. Wait (up to 10 minutes) for ROM to boot up.

Kan iemand dit bevestigen?

Bewerkt (24 april 2013 14:19)
Soundlab

Soundlab

• Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2012
  • 19:01

Ik heb de bovenstaande stappen uitgevoerd maar hij blijft steeds rebooten tijdens de bootanimation: HELP!!!

Soundlab

Soundlab

• Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2012
  • 19:08

Ryco;267632
met de SD kaart erin start ie op in bootloader en meteen draait ie de update van de SD af, kan niet in recovery komen, heb gprobeerd zonder Sd op te starten, dan kom ik wel in recovery, daarna sd terug gplaatst, daarmee ben ik nu aan het klooien, kijken wat ie dan wel / niet doet, heb net al gprobeert te restoren, lijkt alsof ie dat wel doet, zegt ook restore complete, maar vervolgens als ik dan reboot blijft ie in bootloop.

Ryco: Ik heb hetzelfde probleem als jij. Hoe heb jij dit kunnen oplosssen?

Soundlab

Soundlab

• Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2012
  • 20:03

Hallo,
Ik zit met een update probleempje waar ik zelf niet verder mee kom.
Ik maak gebruik van de Sensation, custom ROM: Insertcoin 2.3.5. HTC Sense 3.5 met Beats audio en de bricked kernel van Insertcoin @ 1,5 Ghz. HBOOT 1.17.
Ik heb heel wat lopen lezen op XDA en het androidforum omdat ik een update naar ICS 4.0.3. wil flashen van Insertcoin.
Ik ben verschillende threads tegengekomen aangezien er verschillende manieren zijn om te updaten.
De ene manier zul je moeten SUPERCIDDEN en bij de andere manier niet.
Ik heb voor de manier gekozen om geen SUPERCID te doen.
Ik kwam toen terecht bij deze thread: User-Friendly Firmware 1.17/3.12/3.24 & 3.30 Unlocked - xda-developers

Wat ik heb gedaan:
- De nieuwste ROM van insertcoin gedownload
- Superwipe voor de Sensation gedownload
- Firmware PG58IMG versie 3.24 gedownload
Deze 3 bestanden op mijn SD card geplaatst.

Vervolgens ben ik de volgende stappen gaan uitvoeren:
2. Best way is to place Firmware PG58IMG.zip, ROM and Superwipe script on the root of your SD Card.
3. Shut down phone and remove SD card.
4. Boot phone to Bootloader (Power+Vol down).
5. Move selection to Recovery, but don't select yet.
6. Insert SD, then select Recovery.
7. Flash Superwipe (ARHD Superwipe will reboot when done, others may not. Make sure it is a superwipe for the sensation!) & then Flash ROM (ik heb Full wipe gekozen aangezien dat als recommended stond op de site van insertcoin)
8. Power down, then boot to Bootloader. Select Fastboot. Say yes to upgrade.
9. Watch the flash. It will flash 3 or 4 things, then reboot to bootloader. Don't panic when screen goes dark. Bootloader will come back and it will finish flashing.
10. Now select reboot.
11. Wait (up to 10 minutes) for ROM to boot up.

Bij punt 11 startte het systeem opnieuw op en zag ik de bootanimation van Insertcoin.
Helaas bleef het systeem vele malen vastlopen en reboote hij uit zichzelf. Na meer dan 10x dacht ik ‘’nou dan haal ik de batterij er even uit’’. Zo gezegd zo gedaan.
Helaas liep het systeem weer vast tijdens de bootanimation en reboote zich van zelf weer.

Ik ben vervolgens naar de bootloader gegaan waar hij meteen opzoek gaat naar de update om hem te installeren:
Er staat dan dat de update gefailed is omdat ik geen SuperCID heb gedaan (terwijl er in de thread stond dat dit niet hoefde).

Ik heb mijn SDcard toen in de laptop gedaan en de update van de card afgehaald.
Vervolgens in bootloader naar recovery gegaan om een restore te doen naar mijn oude custom ROM.
Dit leek allemaal goed te gaan en de restore was ook geslaagd.
Ik heb het toestel toen via recovery reboot en toen zag ik de spashscreen van de nieuwe ROM, maar de bootanimation van de oude rom. Daar bleef hij weer vastlopen en reboote hij zichzelf weer tot meerdere malen aan toe.

Wanneer ik nu in de bootloader ga staat mijn Hboot niet meer op 1.17 maar op 1.27.1100.
De radio staat op 10.11.9007.27_M3

Ik kan dus nog wel in recovery komen maar ik zou bij God niet weten wat ik nu zou moeten doen.

EDIT: Ik heb de firmware 3.12 op mijn sdcard gezet en proberen te flashen via de bootloader maar hij blijft hetzelfde aangeven: CID incorrect! Update Fail. Press Power to reboot!

Help?!

flucky

flucky

• Lid sinds 27 december 2010
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2012
  • 21:39

Om terug te gaan naar je oude rom 2.3.5 dan zul je eerst Hboot 1.17 erop moeten zetten via een PG58IMG.zip. waarom 1.17 omdat het een gb versie is waarschijnlijk en die werkt niet met de hogere versie's. Dan pas je oude rom flashen. Wat ook van belang is als je weer een poging doet tot flashen met een android 4 welke sense erop zit!

voorbeeld

Yes more firmware is out for the newest leak which is again based on Android 4.0.3 but this time its Sense 3.6. The latest firmware package is required for Sense 3.6 ROMs to work, if you dont have it, it wont boot! check out Mike's Firmware thread for this new firmware based on HBOOT 1.27.

Als je de verkeerde Hboot (firmware) erop hebt staan dan kom je meestal een een bootloop. Even goed nagaan welke firmware bij je rom hoort.

En waarom geen supercid?

Bewerkt (24 april 2013 14:20)
lidelf

lidelf

• Lid sinds 07 november 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2012
  • 13:54

Ik heb zelf deze android 4.0.3 van Insertcoin op mn telefoon draaien

Wat ik gedaan heb is:
1 Mike's firmware threadgevolgd
2 4EXT Recovery Touch geinstalleerd
En daarna de InsertCoin Rom erop geplaatst

En werken maar…

Bewerkt (24 april 2013 14:21)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.