Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jssollie

jssollie

• Lid sinds 20 januari 2011
  • Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2012
  • 13:47

Hallo,

heeft iemand van jullie ervaring met het aanpassen van icoontjes etc. met UOT Kitchen?
(zie: UOT KITCHEN: het veranderen van iconen en kleuren - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld )

Het lijkt mij namelijk wel wat om paar dingetjes zo aan te passen…
Maar je hebt dus wel root toegang nodig.

Misschien dat ik mn telefoon ook maar eens moet rooten, ben altijd alleen beetje bang dat dan mn garantie vervalt of dat ik em kapot maak!

Bewerkt (24 april 2013 14:15)
louis1947

louis1947

• Lid sinds 17 augustus 2010
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2012
  • 17:54

Inderdaad Je telefoon moet geroot zijn. En werkt voor alsnog alleen met gingerbread of froyo NIET met ICS. En wat garantie betreft dat valt reuze mee, ze doen niet moeilijk. En dan jouw angst. Mijn advies is aan iedereen, ook aan mezelf, lees je eerst goed in hier, xda en andere fora.
Zodat je alle stappen begrijpt, desnoods oefen even droog neem alle stappen met je telefoon door maar doe dan niet de beslissende druk op de knop. Als je op WIKI klikt hierboven op die wat dikkere blauwe balk ben je al een stuk op weg. Want, als er iets mis gaat en je vraagt hier om hulp en uitleg en je moet dan bij die hulp ook nog vragen wat ze bedoelen met android gerelateerde uitdrukkingen….. En dan nog klaagt dat alles in ‘Engels’ is, dan zakt de moed ook bij de helpert algauw in de schoenen. De angst om je toestel te bricken moet genoeg motivatie geven om je voor te bereiden. Succes. Hier zijn al enkele uitdrukkingen:
S-off
Root
Recovery
Nandroidbackup, zo belangrijk die eerste backup van de officiele rom en sla deze daarna op een veilige plek op je PC! En waarom je dat doet!
Clockworkmod
framework.res UOT Kitchen
4EXT
Firmware
enz.

jssollie

jssollie

• Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2012
  • 20:08

Bedankt voor je reactie!

Ik heb me er al wel een beetje in verdiept ja, een het moet vast wel goed komen.
Toch blijft het de eerste keer ff spannend…
En engelse paginas zijn geen enkel probleem, maar ik begrijp zeker je frustratie
Heb je zelf trouwens ook ervaring met UOT Kitchen?

Bij 1 van mn vorige telefoons (samsung jet, k*tding) was ik altijd bezig met dit soort dingen, maar dat zat compleet anders in elkaar!

Ik denk dat ik er vandaag of morgen eens voor ga zitten, nogmaals bedankt!

louis1947

louis1947

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2012
  • 21:30

Ja ik deed bij UOT kitchen vaak batterij met % aanpassen. Veel succes nogmaals. Het is niet moeilijk maar je moet er wat voor doen.

jssollie

jssollie

• Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2012
  • 08:22

Hey Louis,

Rooten is helemaal gelukt!
Heb al even wat van die standaard applicaties verwijderd…
Vanmiddag of vanavond even verdiepen in dat UOT Kitchen, het gaat mij ook vooral om de batterij met %.

Verder nog even een beetje rondkijken wat ik nu nog meer kan doen met root toegang. Heb je nog tips?

louis1947

louis1947

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2012
  • 11:35

Prima! Mag ik vragen welke Custom Rom je wil gaan gebruiken? Zelf gebruik ik Funzy met sense 3.6. Ziet er wat ‘gelikter’ uit dan de andere Rom met sense. Of blijf je bij de Rom die er nu op staat? (de originele rom maar nu met root)

jssollie

jssollie

• Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2012
  • 11:39

Nou, daar zit ik dus een beetje over te twijfelen..
Want eigenlijk bevalt de standaard ROM die er op staat me wel prima!
Wat raad jij aan dan, zit er echt verbetering in of enkel het iets geliktere.. want ik vind dat de standaard ROM er ook gelikt uit ziet

louis1947

louis1947

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2012
  • 12:16

De standaard Rom is ook prima en voor een Custom rom moet je ook S-off zijn. Vaak zit er in de Custom rom al een batterij icoontje met % en zijn er ook, soms, wat andere icoontjes veranderd. Ik gebruik ook een andere launcher ADW Ex zodat ik nog allerlei dingen kan veranderen. Ik heb 2 screenshots gemaakt om het een beetje te illustreren. 39583959
Ik vind dat poppetje met winkelwagentje veel leuker dan dat groene tasje om naar de market te gaan.
En mede daarom ben ik gecharmeerd van Funzy. En accuduur is ook niet slecht. Maar dat is smaak en die verschillen dus daarover valt niet te….. En als je tevreden bent, maak het jezelf dan niet moeilijker. Als dadelijk ICS met Sense 4.0 uitkomt en die ziet er ook goed uit blijf ik bij Funzy en laat ik het Romhoppen aan anderen over. Dus ik vind dat er eigenlijk te weinig verschillen zijn in custom roms (met sense)dat ze er echt uitspringen. Maar daar kom je pas achter als je van Rom naar Rom gehopt bent. Mensen leren meestal alleen van hun eigen fouten bijna nooit van anderen.

jssollie

jssollie

• Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2012
  • 12:20

Ja volgens mij is het ook gewoon dingen uitproberen..
Ik ben ook wel ROMs tegen gekomen die er echt heel erg mooi uitzagen, maar ik kan alles doen wat ik wil doen op mn telefoon nu, en inderdaad, ICS duurt (hopelijk) nog 1.5 maand.. Daarna kan ik altijd nog kijken naar custom roms als het me niet bevalt ofso!
Voorlopig red ik het hier zeker wel mee.

(Volgens mij heb ik nu trouwens ook al S-OFF)

louis1947

louis1947

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2012
  • 15:03

Of je al S-off hebt is te controleren door Sensation geheel uit te zetten en met volume knop down en powerknop tesamen in te drukken. Dan kom je bij fastboot en dan kun je kijken of je S-off bent. Anders met Quickboot uit de Market kun je hetzelfde bereiken.
En als je dat bent, kun je geen OTA update meer krijgen van HTC! Dus om dan te proeven van ICS met Sense 4.0 ben je bijna verplicht om een Custom rom te pakken.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.