Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jssollie

jssollie

• Lid sinds 20 januari 2011
  • Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2012
  • 15:15

Hey allemaal,

Ik heb toch besloten om een custom rom op mijn Sensation te zetten, en ik wil graag de volgende:
Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich) + Sense UI 3.6 + Beats Audio
(
Android Revolution HD™ 6.3.1 | ICS | High Quality & Performance | 3.30.401.101 - xda-developers )

Nu heb ik mijn telefoon al geroot etc. via de stappen in dit topic:
http://www.androidworld.nl/forum/htc-sensation/21863-hulp-bij-rooten-van-sensation.html

I
k heb er al veel over ingelezen enzo, maar toch blijft het nog redelijk wazig voor mij.
Nu denk ik dat ik alleen nog het volgende hoef te doen:
to Installing S-off, Unlocking, ClockWork, Root, SuperCID & S-on - xda-developers

Stap 1: S-OFF
(heb ik dus al)
Stap 2: Recovery (heb ik dus ook al)
Stap 3: Root (heb ik dus óók al…)
Stap 4: SuperCID,
dat heb ik dus nog niet gedaan. Dit moet ik dus nog doen, maar kan ik daarna al deze rom flashen?
Want in de thread van de ROM zie je ook nog wel andere dingen staan, maar hier op dit forum zie ik bijvoorbeeld dat alleen stap 1 t/m 4 nodig is.

Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen? Dan ben je mijn held]
Ik hoop het, alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 14:20)
snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2012
  • 22:48

Als je super cid hebt gedaan is het een kwestie van de rom van jou keuze op de sd kaart te ztten op starten in recoevery mode en de rojm flashen, bij revolution moet je eerst even het wipe programmatje eroverheen gooien op dezelfde manier. Zo heb ik het ook gedaan, ik ga nu proberen de xe rom erop te zetten….kijken of dat lukt.
Die guide die je hebt staan is goed, je moet alleen wel zorgen dat je de nieuwste software hebt. Succes

jssollie

jssollie

• Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2012
  • 22:51

snah65;274629
Als je super cid hebt gedaan is het een kwestie van de rom van jou keuze op de sd kaart te ztten op starten in recoevery mode en de rojm flashen, bij revolution moet je eerst even het wipe programmatje eroverheen gooien op dezelfde manier. Zo heb ik het ook gedaan, ik ga nu proberen de xe rom erop te zetten….kijken of dat lukt.
Die guide die je hebt staan is goed, je moet alleen wel zorgen dat je de nieuwste software hebt. Succes

Ja, bij die nieuwe firmware ging het dus beetje fout ben ik bang voor! (dat PG58IMG.zip bestand uit mn hoofd)
heb het er hele avond met iemand over gehad, zelfde telefoon enzo, had ook hetzelfde gedaan.
nu blijft ie dus rebooten, maar heb dat bestand van mn sd verwijderd en ben nu een backup aan het terugzetten via de recovery.
En ik denk dat ik al weet waar het fout is gegaan! Als die backup terugzetten niet té lang duurt probeer ik het zometeen nog een keer.
waarschijnlijk is het hier verkeerd gegaan:
Na de firmware flashen moet je de SD kaart uit je telefoon halen (lees ik nu pas..) en dan recovery opstarten, dan snel je sd kaart er weer in doen, zodat ie niet eerst gaat vragen of je je firmware wilt upgraden..

snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2012
  • 22:59

Kan goed zijn dat dat niet de goede was, ik heb het pg58 bestand hier gehaald, deze deed het bij mji.

http://www.4shared.com/zip/24Y_gkzq/kwbr_33_sensation_ICS_beatsaud.html?refurl=d1url

Succes!]kwbr_3.3_sensation_ics_beatsaudio.zip - 4shared.com - online file sharing and storage - download

jssollie

jssollie

• Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2012
  • 23:01

is het dan nodig om mn hele backup weer terug te zetten?
Wat ik net trouwens heb gedaan… had vanmiddag nandroid backup gemaakt, en die wou ik weer terug zetten. alles weer terug zegt ie, maar als ik em dan weer aan wil doen, blijft ie opnieuw opstarten…

ik probeer nu de allereerste nandroid backup weer terug te plaatsen, maar vraag me af of dat dan wel werkt!
Kan ik het anders zo proberen?:
dat bestand wat jij net zegt, die opnieuw flashen? of werkt het niet op die manier..

jssollie

jssollie

• Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2012
  • 23:27

Nou, ik heb geen idee wat er fout is gegaan…
In ieder geval: mijn telefoon blijft opnieuw en opnieuw opstarten. Ik krijg het witte beeld met HTC logo, het geluidje wat je krijgt bij het opstarten, en daarna wordt mn scherm zwart en 1 seconde later gaat ie weer aan, en dan weer hetzelfde verhaal.

Nandroid backups proberen terug te zetten, 2 keer, geen van beide hielp, ik blijf het zelfde probleem hebben…
Nu mooi maar even slapen, morgen maar weer even verder kijken…

Iemand enig idee wat ik moet doen?

snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2012
  • 23:35

Kan je helemaal niet meer in recovery komen?

jssollie

jssollie

• Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2012
  • 08:06

Jawel, ik kan nog gewoon in de recovery komen!
Maar nadat je die firmware hebt geupdate, moet je je telefoon rebooten, dat is ook de enige optie.
En als ik dat dan doe, blijft ie opnieuw en opnieuw opstarten…

Het is nu al afkicken zonder telefoon, het is een beetje routine geworden als je wakker wordt: mail, fb, twitter, etc. haha!
nu maar even de laptop erbij gepakt…

jssollie

jssollie

• Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2012
  • 11:56

Het is al gelukt!
heb gewoon superwipe gedaan en daarna de rom geinstalleerd, helemaal gelukt… draait lekker tot nu toe! moet de helft nog even uitvogelen enzo

snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2012
  • 22:45

Gelukkig! Ik vond het ook iets ingewikkelder dan met de Hero, nu je eenmaal zo ver bent kan je iedere keer superwipen en wat anders proberen. Succes en veel speelplezier!!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.