Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

maartenkoller

maartenkoller

• Lid sinds 17 april 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 april 2012
  • 15:13

Hallo allemaal,

Sinds mijn HTC Desire ben ik een lezer van AW, maar ik heb tot nu toe nog nooit op het forum gereageerd (of gekeken).
Sinds het uitkomen van de Sensation heb ik die in mijn bezit. (Via T-Mobile overigens, maar hij is niet ‘branded’).

Na enkele dagen geleden de ICS update te hebben geinstalleerd, en ontzettend veel problemen tegen te zijn gekomen hoopte ik al op een update. Gisteravond (16 april rond 23:30) merkte ik opeens een update op van 15MB die ik direct installeerde. De telefoon hoefde niet opnieuw opgestart te worden. Vervolgens startte ik direct de AW-app om erachter te komen wat de update had gedaan, want ik kon zo snel niets bijzonders ontdekken.

Er bleken echter geen berichten over geschreven te zijn wat mij doet vermoeden dat de community de update nog niet heeft ontdekt?

Ik noteer hieronder even al mijn software versies, misschien dat daar iets aan op te merken valt.

Weet iemand wat de update inhoudt? Tot nu toe is de enige verandering die ik heb gemerkt dat mijn telefoon niet meer random opnieuw opstart (inclusief ‘updating apps’ proces grrr), wat ik dus als erg positief ervaar. Van de andere kant is er misschien geen verschil want ik zit op mijn werk en gebruik de telefoon op dit moment dus niet erg intensief.

Android version: 4.0.3
HTC Sense: 3.6
Software number: 3.32.401.5

Kernel version: 3.0.16-gda3fdfc —– htc-kernel@u18000-build-144#1
Baseband version: 11.69.3504.ooU_11.22.3504.07_M
Build number: 3.32.401.5 CL309896 release-keys
Browser version: WebKit/534.30

Mogelijk weet iemand meer. En anders heb ik AW een klein nieuwtje gebracht?

Bewerkt (24 april 2013 14:38)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 17 april 2012
  • 16:49

Die update is sinds vorige week verspreid en is een kleine update met waarschijnlijk wat bugfixes.

Bewerkt (24 april 2013 14:38)
maartenkoller

maartenkoller

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 18 april 2012
  • 10:28

Ow, bedankt voor uw reactie en mijn excuses dan voor deze forum vervuiling.
Ik kon alleen geen draadje over deze update vinden, heb ik eroverheen gekeken?
Ben erg benieuwd naar het changelog bijvoorbeeld.

Bewerkt (24 april 2013 14:39)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 18 april 2012
  • 12:44

Is zeker geen forumvervuiling
Er is alleen niks over geschreven omdat het een kleine update betreft waar ook geen changelog van is.

maartenkoller

maartenkoller

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 18 april 2012
  • 13:14

Ik heb een chat gehad met een HTC medewerker. Daar werd ik niet veel wijzer uit helaas. Ik had overigens direct een link naar deze thread gegeven, vandaar dat ze even moest lezen denk ik.

Maar zoals uit het gesprek blijkt, las ze niet al te goed.
——–

Please wait while we find an agent to assist you… U bent nu in verbinding met Susan.
Susan: Beste Maarten, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.

Maarten Koller: Ik wacht even

Susan: Ik begrijp dat u een update op uw toestel heeft ontvangen, klopt dat?

Maarten Koller: dat klopt

Susan: deze kunt u gewoon installeren. Het is een update ter verbetering van de stabiliteit.

Maarten Koller: Ik heb de update inmiddels ook al geinstalleerd. Ik ben alleen erg benieuwd naar een changelog, is dat ergens te verkrijgen?

Maarten Koller: Of is er meer informatie over wat deze update precies inhield ergens te vinden?

Susan: Ik heb er geen exacte informatie over eerlijk gezegd. Enkele kleine software verbeteringen.

Maarten Koller: Is die exacte informatie ergens te achterhalen? Door u of door mij?

Susan: NIet dat ik weet eigenlijk. Deze informatie is alleen beschikbaar bij een grote update, zoals de update naar Android 4.0. Niet voor een kleine update zoals deze.

Maarten Koller: Is het mogelijk dat een supervisor of een ander persoon binnen uw organisatie hier meer over kan vertellen?

Susan: Nee, het spijt me deze update wordt automatisch verzonden vanuit HTC. Wij van de klantenservice kunnen u niet exact vertellen welke wijzigingen er zijn. Mag ik vragen waarom dit belangrijk is voor u om te weten.

Maarten Koller: Na de ICS update (Android 4.0.x) werd mijn Sensation extreem onstabiel (enkele keren per dag spontaan opnieuw opstarten, met een volledige ‘Android is upgrading your apps, 1 out of 122’ zelfs, dat duurt nogal lang).

Maarten Koller: Inmiddels is het spontaan opnieuw opstarten gestopt gelukkig, sinds de update.

Susan: Dan zal dit probleem wellicht opgelost door de update, dat is mooi toch?

Maarten Koller: Maar als ik nu mijn telefoon zelf opnieuw opstart, begint het upgrading weer van voor af aan.

Maarten Koller: Ik overwoog al om een andere ROM te installeren. Maar door de update zie ik daar waarschijnlijk vanaf.

Susan: Het is normaal dat de applicaties worden geupdate automatisch. Als u dat liever niet wilt, kunt u dat instellen op de Playstore.

Maarten Koller: Maar als het ‘upgrading’ probleem óók door de update opgelost had moeten zijn, dan zit ik nog steeds met de problemen en hoef ik daar geen snelle oplossing voor te verwachten.

Maarten Koller: Vandaar mijn interesse in het changelog.

Maarten Koller: Nee het betreft hier geen automatische updates zoals de Playstore dat doet. Daar ben ik mee bekend.

Susan: Wat voor updates dan wel precies?

Maarten Koller: Om alle apps aan te passen zodat ze voor Android 4.0 juist werken moest de telefoon ze een voor een (bedoeld was eenmalig) aanpassen, ‘upgraden’.

Maarten Koller: Bij mij gebeurt dit echter iedere herstart.

Maarten Koller: Waardoor het herstarten van de telefoon enkele minuten langer duurt

Susan: Oke, ik begrijp het. Het zou kunnen dat dit met de update opgelost is ja, maar daar kunt u achter komen door het enkele dagen aan te kijken, of het probleem wegblijft of niet.

Maarten Koller: Eh, nee ik zeg juist, dat dit nog steeds gebeurt

Maarten Koller: Hij start alleen niet meer spontaan uit zichzelf op.

Maarten Koller: Dat is dus wel verbeterd

Maarten Koller: Maar het upgraden blijft gebeuren

Susan: In dat geval is het verstandig het toestel eens terug te zetten op fabrieksinstellingen, daarmee worden softwareproblemen opgelost.

Maarten Koller: Ik denk dat ik dat inderdaad eens ga proberen. Bedankt voor uw informatie!

Maarten Koller: Ik moet nu weer gaan, werkze nog!.

Susan: Dank u voor het contact opnemen met HTC, ik wens u een fijne dag.

Thank you for using InstantService. You may now close this window.

harmony895

harmony895

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 339
  • Reputatie 0
  • 18 april 2012
  • 13:57

Maarten wilde net HTC bellen, en dacht kijk nog even op adw.
Zag jouw bericht, nou hier het zelfde probleem.
Blijft maar bijwerken elke keer.

Wilde eigenlijk een Onderwerp beginnen, waarin iedereen zijn bevindingen of problemen kan melden.
Heb er nog wel een paar.
Misschien dat de een of andere moderator mij kan helpen om deze goed te plaatsen.
Want ik denk dat dit en ook lezend hier op het forum o.a. voor alle ics updates is gaan gelden.
Dus niet alleen voor de Sensation, maar ook b.v. de EX en de Tabletten van Asus, Samsung galaxyS2 en ga zo maar door.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.