Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

insomniuxHTC

insomniuxHTC

• Lid sinds 14 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2012
  • 17:57

Hi,
Paar dagen gelden mijn HTC Sensation XE een automatische firmware update laten doen naar versie 3.33.401.106. Verliep vlekkeloos. Merk geen verschil met de oorspronkelijke versie, behalve dat het scherm ongelooflijk traag reageert.

Bij het typen moet ik de letters ongeveer 0.5 seconde vasthouden voordat er iets gebeurt. Dat geldt ook voor de knoppen onder aan het scherm (home, back, zoeken, etc). Alle apps staan op de SD kaart en het geheugen lijkt zeker niet vol (de HTC helpdesk suggereerde een factory reset te doen omdat het geheugen vol gelopen zou zijn).

Verder reageert alles ongeveer zoals voor de update, lijkt het.

Het effect is zo irritant dat ik overweeg de HTC terug te brengen naar de leverancier. Verder overigens een prima mobieltjes!

Zijn er anderen die dit probleem ook hebben, en het hebben kunnen oplossen (zonder draconische maatregelen zoals een factory reset)?

Bewerkt (24 april 2013 15:25)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2012
  • 18:08

Factory reset is niet zo erg google download je apps weer als je inlogt met gmail en de market opent, Als je je contacten laat backuppen zet die die ook weer terug whatsapp kan de backup van de sd kaart terug zetten als je hem opent vraagt die hier om.

Ik zie dat je ook root heb je kan een backup maken met mybackup pro of titanium back en dan maakt die backup van de apps + data dus savegames/instellingen enzo.
Plus sms enzo kan ook backup van komen dus het is zo gebeurd backup maken en terug zetten ook.

Maar nog niet iemand gehoord met dit probleem met het zelfde toestel.

wicman

wicman

• Lid sinds 03 oktober 2010
  • Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2012
  • 18:10

ik heb de factory reset geprobeert na de update.
bij mij draaide het hele toestel trager dan voor de update en daarbij was mijn gps en wifi ontvangst dramatisch geworden.
de factory reset hielp hier niets bij.
ik heb de stoute schoenen aan getrokken en mijn toestel geroot en s-off gemaakt en ARHD geflasht.
een heerlijke rom, hij draait nu op 1,8 ghz en alles draait veel soepeler dan voorheen.
had ik veel eerder moeten doen.

insomniuxHTC

insomniuxHTC

• Lid sinds 14 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2012
  • 10:08

@carlos0_0
Goed te weten dat een factory reset in ieder geval geen problemen oplevert en ook niet al te veel tijd kost. Desondanks zou ik het zonde van de tijd vinden wanneer blijkt dat het niets uit maakt. En dat laatste vermoed ik omdat ik plenty geheugen over heb. Of zou het zo zijn dat er allerlei ‘oude’ drivers geladen worden die nog bij de oorsponkelijke release horen?

@wicman
Tja, verleidelijk, een custom ROM die het echt goed doet… maar ja, toch eerst maar even kijken of er een goeie oplossing is voor de standaard ROM.

Ben dus benieuwd of er anderen zijn die dit probleem ook hebben (gehad).

Het zal wel te maken hebben met de gevoeligheid van het scherm. Wat me opvalt is dat bij de vorige ROM, ik de Sensation niet ontgrendeld kreeg als deze los op tafel lag. Het leek alsof het patroon dat ik moest tekenen niet goed reageerde op mijn aanraking. Als ik de telefoon echter ‘ergens’ aan de behuizing aanraakte deed hij het wel. Bij deze nieuwe ROM is dit probleem opgelost.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.