Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Erates

Erates

• Lid sinds 12 juli 2011
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2012
  • 14:36

Hoi,

Ik vind mijn Sensation soms tamelijk traag… Applicaties die crashen, niet openen, Sense interface die soms crasht etc…

Nu zou ik dus Cyanogenmod 9 erop willen zetten (eigenlijk liever de 10 maar ik ga er absoluut geen nightly build op zetten). Maar ik zit nog met wat vragen.

Om te beginnen, eerst http://www.androidworld.nl/forum/htc-sensation/35636-how-root-sensation.html]deze volgen veronderstel ik?
Dan, een Cyanogenmod installatie tutorial volgen?
En als ik dan niet tevreden ben over Cyanogenmod en terug wil naar Sense, hoe moet ik dat dan doen?

Groeten,
Erates

Bewerkt (24 april 2013 15:26)
wicman

wicman

• Lid sinds 03 oktober 2010
  • Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2012
  • 17:31

als je zonder al te veel problemen een rom wilt flashen zonder s-off te zijn zou ik als ik jou was eens kijken naar ARHD.
als je alle laatste htc updates hebt gehad, heb je al de juiste firmware en hoef je dus niet s-off te zijn om deze te flashen.
dan volstaat root.
volg de link, daar vind je alle informatie die je nodig hebt.
ik draai deze rom op het moment zelf, het is een sense rom, maar dan zoals het zou moeten zijn.
geen enkele sense crash gehad en alles werkt.
Android Revolution HD 6.7.2 | ICS | High Quality & Performance | Legendary - xda-developers alles over de rom
Flashing roms with S-ON and 1.27 HBOOT - xda-developers goed tutorial over hoe je een rom kunt flashen zonder s-off.

succes en als je nog vragen hebt, stel ze gerust

Bewerkt (24 april 2013 15:26)
Erates

Erates

• Lid sinds 12 juli 2011
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 18:09

Hmm, ok, Dus dan heb ik ook Beats audio als ik goed lees?

Ik veronderstel dat jij van tevoren dus ook crashes had, performance problemen, traag, etc…
Ik zie daar ook een link in staan naar de stock ROM, maar hoe kan ik kijken of mijn HTC daar voor in aanmerking komt?
Het gaat over deze link: HTC Sensation *STOCK* ROMs | 3.33.401.x | Ice Cream Sandwich | HTC Sense 3.6 - xda-developers
Daar staat in dat het enkel met een HTC Sensation (PG5813000)werkt. Maar ik weet niet of ik de gewone of de 4G heb.

En wat terug gaan naar de originele versie betreft, zou dat nog nodig zijn? Want aangezien hier de Sense Interface ook op zit weet ik niet of het nog nuttig zou zijn om terug te gaan.

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
wicman

wicman

• Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 19:05

ja inderdaad, ik had veel problemen na de laatste update.
ga er mar vanuit dat je niet de 4g hebt, zover ik weet is die niet in nederland te krijgen.
als je eenmaal een custom rom hebt gedraaid die je bevalt ga je nooit meer terug naar stock.
als je de info volgt in de links die ik je gegeven heb moet je er met een beetje tijd en lezen wel uitkomen.
bij ARHD kun je zelf kiezen of je de xe versie met beats audio wilt flashen of de gewone sensation zonder beats.
ook kun je tijdens de installatie kiezen voor verschillende kernels (ik heb die van sebastiaan die draait op 1.8ghz. zonder problemen)
kom je onderweg dingen tegen die je niet snapt, dan hoor ik het wel.

succes

heb nog even op je link geklikt en als je daar even verder leest had je dit gezien:
Additional info:

• This update is suppose to be flashed on HTC Sensation device (PG5813000). However, it will work on HTC Sensation 4G (PG5810000), HTC Sensation XE (PG5813001) and HTC Sensation Telstra (PG5811000) as well.
    Nevertheless not all features will be included, like Audio Beats for HTC Sensation XE or Wi-Fi calling for HTC Sensation 4G. Please keep it in mind!

lees dus altijd ALLE info goed door en pas als je het begrijpt kan je iets gaan doen.

Erates

Erates

• Lid sinds 12 juli 2011
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 20:10

Jah ik heb het gelezen, maar die WiFi calling snap ik niet 100% wat dat is… Ik veronderstel bellen via wifi, maar dat heb ik op mijn Sensation nog niet tegen gekomen, dus is het zoals je zegt, dat ik waarschijnlijk de gewone heb

Thx iig, ik ga er een van de dagen aan beginnen

Heb jij enig idee hoelang zoiets duurt?

wicman

wicman

• Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 20:24

Het rooten, de bootloader unlocken, s-off maken en eventueel super-CID maken en een custom rom flashen heeft bij mij de eerste keer ongeveer een uurtje of 3 geduurd. Maar dan lees ik alles wat ik doe minstens drie keer door, zodat er niks fout kan gaan. Als ik nu een rom flash ben ik inclusief een nandroid backup ongeveer 15 minuten bezig. Je krijgt er als je alles een beetje begrijpt snel handigheid in.

Erates

Erates

• Lid sinds 12 juli 2011
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 20:07

Het het net gedaan.. zonder S-off natuurlijk.. maar ik krijg geen wifi…
enig idee?

wicman

wicman

• Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 20:52

Is bekend staat een fix voor in het topic.

Erates

Erates

• Lid sinds 12 juli 2011
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2012
  • 21:12

Flash is gelukt
heb de boot.img moeten aanpassen
Thx voor de info!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.