Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

dewoo

dewoo

• Lid sinds 12 september 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 22:33

Dag mensen,

ik zie iedereen zeggen dat ze Android Revolution HD zo goed vinden, maar ik heb wat problemen ermee. Het geluid is soms in 1x weg; en dan wil ik muziek luisteren, nou dan hangt die helemaal. Harde reset is dan de enige oplossing.
Soms blijft die gewoon hangen (vaak als ik gebeld wordt).
Ik heb een andere batterij gekocht van 2450mAh; hiermee zou de batterijduur ook veel langer zij. Nou dat valt ook erg tegen. Collega's van mij hebben precies hetzelfde en die hebben er meer plezier van! En ja, zoveel apps enzo heb ik er ook niet op staan. En ik bel bijna nooit; alleen whatsapp en WordFeud.

Android versie: 4.0.3
HTC sense- versie: 3.6
Softwarenummer: Android Revolution HD 6.5.3

Kan iemand mij helpen met het oplossen van deze problemen??
- geluid;
- vastlopen;
- batterij duur (ik heb wel een app erop staan voor batterij DX battery saver, maar das niet een hele verbetering).

groeten,

Bewerkt (24 april 2013 15:33)
wicman

wicman

• Lid sinds 03 oktober 2010
  • Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 09:32

ARHD zit tegenwoordig op versie 6.7.2. Ik zou die gewoon eerst even proberen.
Deze draai ikzelf ook en ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk nooit echt problemen mee heb.
Geen problemen met geluid battery-life of vastlopers.
Wel is het van belang dat je een superwhipe script gebruikt voor de installatie van de rom.
Je zou bij deze nog kunnen proberen om dalvick cache etc. te whipen, misschien dat dit nog iets van je problemen oplost.

succes!

dewoo

dewoo

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 11:00

Ja, ik zag het dat er een nieuwere versie is. Kan ik die ROM gewoon erop zetten, zonder eerst weer te rooten enzo of moet dat altijd eerst en dan de ROM erop. Ik heb dit nog nooit gedaan, collega van mijn heeft mijn phone geroot en de ROM erop gezet namelijk. Ik heb al wel de ROM gedownload.

wicman

wicman

• Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 14:26

dat is een beetje afhankelijk of jouw telefoon s-off is of niet.
ik kan dat zo niet bepalen.
als je nog nooit eerder een rom hebt geflashed zou ik me eerst even inlezen op xda-dev.
als ik vanavond thuis ben zal ik je een link sturen waar je alle info kunt vinden die je nodig hebt.
als je dat goed doorleest kan er vrijwel niks misgaan.
het is wel van belang om een aantal zaken op voorhand even uit te zoeken, zoals welke firmware op je toestel geïnstalleerd staat.
verder is het ook wel handig om te weten welke recovery je gebruikt, arhd gebruik een interactief instal script in zijn rom waarbij je voor een kernel en nog wat addons kunt kiezen.
hiervoor heb je wel 4-ext touch recovery nodig.
al deze info staat ook in de xda thread die ik je zoals gezegd vanavond zal melden.
als je al bekend bent op xda kun je in het sensation topic zoeken naar how to instal ARHD without s-off als je niet s-off bent.

tot laters.

dewoo

dewoo

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 14:59

dank je Wicman,
ik heb zelf ook al zitten surfen op XDA, maar mijn phone is al geroot, dan hoef ik toch al die stappen niet meer te doorlopen? Dan kan ik toch gewoon een andere ROM erop zetten of ligt dat niet zo simpel? Alleen ff swipen en dan die nieuwe erop?!
En hoe zie je btw of je gsm S-OFF is dan?

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 16:04

Als je nieuwe rom erop zet moet je idd full wipe doen verder weet ik niet of je een backup heb gemaakt ?.
Zo ja heb je van alles backup gemaakt want je heb met titanium backup ook rode dingen staan, Deze moet je dus niet backuppen dan alleen je eigen apps.
Anders zet je systeem bestanden terug die misschien niet goed werken met jou rom.

wicman

wicman

• Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 17:53

Flashing roms with S-ON and 1.27 HBOOT - xda-developers

hier staat alles volledig uitgelegd.

succes !!

dewoo

dewoo

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 18:09

tnx wicman ik ga het proberen! hoe kan ik eerst een backup maken van al m'n apps enzo! M'n contacten staan op m'n SIM dat kan geen kwaad.

wicman

wicman

• Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 18:29

je contacten zowieso synchroniseren met je google account, das het makkelijkst.
als je dan je telefoon aanmeld bij je google account, wordt alles automatisch weer gesynchroniseerd.
de backup maak je door je telefoon echt uit te zetten en weer op te starten met vol- en power button in te drukken (tegelijk) totdat je in je bootloader zit.
daar kies je voor recovery met vol- of vol+ en bevestig je met power knop.
in recovery kies je backup and restore en daar kies je voor backup.
let wel op dat je de backup veilig stelt op je pc, mocht er dan iets gebeuren met je sd-card heb je iig je backup nog.
als het goed is staat je backup in de map clockworkmod.
overigens moet je backup ook weer in diezelfde map staan met exact de naam die het bestand al had anders vind clockwork hem niet.
terug zetten van je backup die je net als het maken van die backup alleen kies je niet backup, maar restore.
Op deze manier maak je een zogenaamde nandroid backup, een volledige backup zoals je telefoon nu is, dus inclusief al je apps, smsen, etc. Wil je een backup maken van je apps om terug te plaatsen in je nieuwe rom, moet je bijv. Titanium backup gebruiken. Zoals Carlos al zei, maak geen backup van system apps, want die kunnen problemen veroorzaken als je ze terugplaatst in een andere rom.

Soms kun je je rom ook zonder iets te wipen gewoon over je oude rom flashen als het een update is van de custom rom is die je al draait. Ik vind dit echter niet aan te raden en vind dat je altijd het beste “schoon” kunt beginnen.

succes.

dewoo

dewoo

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 20:50

ik ga het morgen proberen via de link die je me gestuurd hebt. Ik heb al een backup gemaakt. Aan de ene kant vind ik het wel een beetje riskant, maar de backup kan altijd teruggezet worden toch?! Ik heb wel veel ervaring en kennis van PC's opnieuw installeren enzo maar smartphones nog niet.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.