Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

rte

rte

• Lid sinds 11 oktober 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2012
  • 11:12

Hallo,

Dit is mijn eerste post. Heb al veel geleerd op dit forum, maar zit nu met een probleem waar ik niet uit kom.

Sinds 2 weken rij ik een nieuwe auto (Renault megane). De ingebouwde carkit leest de contacten uit mijn telefoon perfect in, echter ‘veel te veel’.

Mijn contactenbeheer op mijn HTC Sensation loopt via mijn google account. Daarnaast heb ik nog een linkedin-account en maak ik gebruik van whatsapp. Gevolg is, dat wanneer ik naar “Contacten” ga er 5 telefoonboeken worden gedefinieerd:

1) WhatsApp (136)
2) Sim (10)
3) Telefoon (0)
4) Google (259)
5) Linkedin (428)

Ik heb enkel nummer 2) en 4) aangevinkt staan waardoor deze ook enkel in mijn telefoon zichtbaar zijn.

ECHTER, de carkit neemt ook de contacten die zijn opgenomen onder 1) en 5) over. Met als gevolg dat een contactpersoon soms wel 3 keer in de carkit komt te staan (heb verschillende contacten zowel in whatsapp, google als linkedin)

Vraag is of het mogelijk is het “whatsapp-telefoonboek” en “linkedin-telefoonboek” te verwijderen van mijn telefoon (zonder de whatsapp-app en linkedin-app te hoeven verwijderen).
Koppelen van contacten heeft niet het gewenste effect gehad.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Bewerkt (24 april 2013 15:40)
wicman

wicman

• Lid sinds 03 oktober 2010
  • Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2012
  • 12:55

Welke carkit gebruik je?
Het zou in de instellingen van je carkit moeten zitten.
Misschien dat er instel opties zijn voor het synchroniseren van contacten in de carkit?

alex_h

alex_h

• Lid sinds 12 december 2009
  • Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2012
  • 13:03

Het probleem wordt veroorzaakt doordat je facebook- en linkedintelefoonboek op de achtergrond vrolijk doorsynchroniseren. De oplossing is om via instellingen -> accounts bij linkedin en facebook de synchronisatie van contacten uit te zetten. Daarna wis je het telefoonboek van facebook en linkedin. Het moge duidelijk zijn dat het wel belangrijk is dat je dit in de goede volgorde doet.

Gegroet,

rte

rte

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2012
  • 13:13

alex_h;346589
Het probleem wordt veroorzaakt doordat je facebook- en linkedintelefoonboek op de achtergrond vrolijk doorsynchroniseren. De oplossing is om via instellingen -> accounts bij linkedin en facebook de synchronisatie van contacten uit te zetten. Daarna wis je het telefoonboek van facebook en linkedin. Het moge duidelijk zijn dat het wel belangrijk is dat je dit in de goede volgorde doet.

Alex,

Dank voor je reactie. Ik heb via instellingen -> account bij zowel whatsapp als bij linkedin het vinkje bij “contacten synchroniseren” uitgeschakeld.

Hoe verwijder ik nu het telefoonboek van whatsapp en linkedin? Via het telefoonboek kan dit namelijk niet. Ik kan de contacten van whatsapp en linkedin niet selecteren en verwijderen. Of moet dit op een andere plek gedaan worden?

alex_h

alex_h

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2012
  • 22:01

Ehh, telefoonboek wissen was inderdaad even te makkelijk, sorry. De oplossing is als volgt.
Ga naar accounts, zoals eerder omschreven en verwijder het linkedinaccount en het whatsappaccount. Voor de apps zelf maakt dit verder niets uit, die blijven gewoon doordraaien, maar als het goed is, zijn de telefoonboeken nu leeg.
Overigens, bij mij gaf destijds alleen Linkedin dit probleem, whatsapp heeft nooit voor problemen gezorgd.

Bewerkt (24 april 2013 15:41)

Gegroet,

rte

rte

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2012
  • 11:32

alex_h;346759
Ehh, telefoonboek wissen was inderdaad even te makkelijk, sorry. De oplossing is als volgt.
Ga naar accounts, zoals eerder omschreven en verwijder het linkedinaccount en het whatsappaccount. Voor de apps zelf maakt dit verder niets uit, die blijven gewoon doordraaien, maar als het goed is, zijn de telefoonboeken nu leeg.
Overigens, bij mij gaf destijds alleen Linkedin dit probleem, whatsapp heeft nooit voor problemen gezorgd.

Hoi Alex,

met linkedin is het inmiddels gelukt. Met whatsapp nog niet. Hij koppelt elke keer het account opnieuw aan mijn telefoonboek

Bewerkt (24 april 2013 15:41)
alex_h

alex_h

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2012
  • 21:46

Hoi,

Whatsapp heeft geen eigen telefoonboek, dus daar valt weinig aan te wissen. Het enige dat whatsapp doet, is die telefoonnummers die ook bij hen geregistreerd zijn, uit jouw contacten filteren. Wissen zal dus niet gaan, maar ze zouden ook niet voor problemen kunnen zorgen.

Bewerkt (24 april 2013 15:42)

Gegroet,

N037

N037

• Lid sinds 29 september 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 12 november 2012
  • 09:50

Met interesse lees ik hier even mee. Ik heb namelijke een soortgelijk probleem. Zelfde telefoon, andere carkit. Als ik m'n Whatsapp-account wil verwijderen geeft de telefoon aan dat daarmee alle contacten en accountberichten komen te vervallen. Stel ik verwijder dus mijn account, ben ik dan al m'n (groeps)gesprekken voorgoed kwijt? Of worden deze weer zichtbaar op het moment dat ik m'n account opnieuw aanmeld?

Bewerkt (24 april 2013 15:51)
N037

N037

• Lid sinds 29 september 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 12 november 2012
  • 14:40

Aanvullend op het bovenstaande: ik heb nu het gros van mijn contactgegevens verwijderd (heb nog wel een back-up uiteraard in de PC). De Whatsapp-contacten blijven dan echter wel in de telefoon staan. Het is dus zeker niet zo dat deze nummers alleen gefilterd worden. Ik heb nu namelijk zo'n 200 personen in mijn Whatsapp-lijst terwijl deze verder nergens in mijn telefoon voor komen. Maar het is dus niet mogelijk om deze uit de lijst te gooien. Handig…

Bewerkt (24 april 2013 15:51)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.