Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Inderdaad. Bij mij krijg ik telkens de melding dat mijn opslagruimte vol is. Ik heb er nota bene een 8Gb kaartje inzitten, maar de telefoon schijnt alleen gebruik te maken van het interne geheugen. Ik kan nu helemaal niks meer doen, geen foto's meer bekijken, geen muziek meer luisteren, geen filmpjes kijken.
Heeft iemand een oplossing? Nb het verplaatsen van apps geeft geen soelaas meer. Alles wat verplaatst kan worden is al verplaatst, de rest kan niet verplaatst worden.
Ten eerste het is ROM geheugen, RAM is werkgeheugen, ROM is opslag.
De 512 MB is een farce, het is het totale geheugen wat er in het toestel zit, maar ze zeggen er niet bij dat er 250MB voor het systeem zelf gebruikt word, en nog een keer 40 voor cache. Dan blijft er 222 over en daarvan snoepen ze nog het een en ander af met apps die niet in de systeem partitie staan, maar in jouw data partitie. Dan blijft er ongeveer 150 over voor jezelf.
Ik vroeg me ook al af hoe dat zat met die zogenaamde 512 MB. Ook ik zit al behoorlijk krap en heb al wat apps verwijderd. Is dat bij alle telefoons zo?
Niet bij alle, sommige hebben meer ROM geheugen, zoals SGS (2GB) HTC Sensation (1GB) SGS2 (16/32GB)
Ik kocht een Wildfire S met idee van 512 mb ram is genoeg voor een flink aantal apps. Nu heb ik de gsm en zie ik tot mijn verbazing dat er maar 150 mb ram beschikbaar is voor apps? Dit is natuurlijk veel te weinig…
Hoe kan dit ???