Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

MuscleMan001

MuscleMan001

• Lid sinds 10 november 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 10 november 2011
  • 18:46

Bij mij krijg ik telkens de melding dat mijn opslagruimte vol is. Ik heb er nota bene een 8Gb kaartje inzitten, maar de telefoon schijnt alleen gebruik te maken van het interne geheugen. Ik kan nu helemaal niks meer doen, geen foto's meer bekijken, geen muziek meer luisteren, geen filmpjes kijken, zelfs geen berichten versturen.
Heeft iemand een oplossing? Nb het verplaatsen van apps geeft geen soelaas meer. Alles wat verplaatst kan worden is al verplaatst, de rest kan niet verplaatst worden.

Bewerkt (10 november 2011 18:46)
MuscleMan001

MuscleMan001

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 08:52

Lekker veel reacties hier op dit forum. Duhh …. niet dus!

Bewerkt (18 november 2011 08:52)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 18 november 2011
  • 09:08

je geeft ons ook heel erg veel informatie over je telefoon. Duhh … niet dus!

Bewerkt (18 november 2011 09:08)
MuscleMan001

MuscleMan001

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 09:33

Euhh wat voor meer info zou je moeten hebben dan? We zitten in het forum over de Wilfdire S, dus ik heb een Wildire S en ik geef aan dat ik als extra een 8Gb kaartje erin heb zitten. Wat zou je nog meer moeten weten dan?

Ik heb trouwens net een chat achter de rug met een medewerkster van HTC:

Susan: Beste Jan, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Susan: Welk telefoon heeft u?

MM: De wildfire

Susan: U kunt als volgt zien welke applicaties het meeste geheugen verbruiken;
menu > instellingen > applicaties > applicaties beheren > menu > sorteren op grootte

Er zijn verschillende dingen die u kunt doen om geheugen vrij te maken op uw toestel:

- schoon emails en smsjes zoveel mogelijk op.
- verplaats zoveel mogelijk applicaties naar de SD-kaart (dit is niet met alle applicaties mogelijk).
- sla contacten op in uw google account i.p.v. op het telefoongeheugen.
- leeg regelmatig de cache van applicaties als Facebook.

MM: sms verwijder ik inderdaad regelmatig. Email doe ik niet op mijn telefoon. Ik heb nu net de cache van alle applicaties geschoond en heb daarmee (schrik niet!) wel 3,5 MB gewonnen. Mijn beschikbare ruimte is van 22,5 Mb naar 26 Mb gegaan. dat schiet dus niet echt op.
MM: Dat van die contacten snap ik niet zo.

Susan: Gaat u naar contacten > menu > weergave.

Susan: Dan ziet u waar uw contacten staan opgeslagen.

MM: Daar staat Google (8), WhatsApp (73) en Facebook voor HTC Sense (1… de rest is niet te lezen) Maar wat zegt dit?

Susan: Dat u 8 contacten in uw google account heeft, 73 in uw whattsapp accoount…
Susan: Hoeveel staan erop het telefoongeheugen?

MM: o het ging nog verder Facebook (106), Sim (200) en telefoon (3) Dus 3 in het telefoongeheugen?

Susan: Dat neemt geen geheugen in beslag dan.

Susan: 3 contacten is vrijwel niets.

Susan: Dan heb ik verder geen oplossing om geheugen vrij te maken op het toestel.

Susan: U heeft denk ik teveel ‘grote’ applicaties geinstalleerd.

MM: Ik heb dit toestel nu een week of 3. Ik had hiervoor een eenvoudige Nokia. Ik sloeg altijd mijn contacten op in het SIM geheugen nadat ik een paar jaar geleden een keer alles kwijt was doordat mijn toestel defect was gegaan en alles in het telefoongehuegen stond. Vandaar. Maar ik en m'n vrouw hebben sinds enkele weken allebei deze telefoon en we worden voortdurend geplaagd door de meldingen over geheugen tekort. Nota bene he ik als extra een 8Gb kaartje gekocht maar dat helpt dus niet. Van mensen om mij heen met bijv. een Samsung Galaxy of Iphone hoor ik dit soort problemen niet.
Susan: Dat zijn veel duurdere toestellen met een groter geheugen,.
Susan: HTC heeft ook duurdere toestellen met een groter geheugen.

Susan: De wildfire S is een budgettelefoon.

Susan: Kan ik u vandaag nog ergens anders mee helpen?

MM: En nee, ik heb juist heel weinig applicaties geinstalleerd, ik kan ze zlefs opnoemen die ik extra heb geinstalleerd: wahatsapp, facebook, hyves, 2 x een tv gids, soundhound, buienradar, quickmark, marktplaats, telegraaf, 3Gwatchdog, ANWB en Wordfeud. Valt mee toch?
MM: Ik lees in fora over de wildfire S dat er veel mensen zijn met hetzelfde probleem. Ja een budgetphone, maar wel jammer dit probleem.
Susan: Er is ca. 150mb voor persoonlijke data in de telefoon. Dat is niet heel veel helaas.

MM: Ok, maar waarom maakt de telefoon dan geen gebruik van het externe geheugen op de micro SD kaart?
Susan: U kunt daar alleen sommige applicaties naar toe verplaatsen inderdaad.

Susan: Dat is iets hardwarematigs. Het interne geheugen wordt voor andere dingen gebruikt dan het externe geheugen, oftewel SD-kaart.

Susan: Foto's muziek en videos worden trouwens wel opgeslagen op de SD-kaart.

MM: Ik begrijp dus dat er verder niets aan te doen is?

Susan: Nee, helaas niet.

MM: Goed, bedankt

Mijn oplossing: gewoon een andere telefoon kopen!

Bewerkt (18 november 2011 09:33)
redbulletnl

redbulletnl

• Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 18 november 2011
  • 09:35

Kan,

je kan ook je mobiel rooten + custom rom en (met mogelijkheid om een gedeelte van je sd kaart als telefoon geheugen te gebruiken)

Bewerkt (18 november 2011 09:35)
MuscleMan001

MuscleMan001

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 09:40

Heb ik hier en daar vaag wel iets over gelezen, maar geloof niet dat dit iets is voor iemand die er niet al te veel verstand van heeft … toch?

Bewerkt (18 november 2011 09:40)
redbulletnl

redbulletnl

• Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 18 november 2011
  • 09:42

Zolang je kan lezen en iets stap voor stap volgt zal het niet veel problemen opleveren, aangezien de hulp met problemen van rooten en custom rom groter is geef ik jouw een kans van slagen
Een tip is ook om rustig eerst alles door te lezen

Bewerkt (18 november 2011 09:42)
MuscleMan001

MuscleMan001

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 18 november 2011
  • 09:49

Ok, ik zal me er eens in gaan verdiepen en doorlezen. Het is de enige oplossing zo te horen. Bedankt.

Bewerkt (18 november 2011 09:49)
keepitcool

keepitcool

• Lid sinds 19 november 2011
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 19 november 2011
  • 11:58

MuscleMan001;236927
Bij mij krijg ik telkens de melding dat mijn opslagruimte vol is. Ik heb er nota bene een 8Gb kaartje inzitten, maar de telefoon schijnt alleen gebruik te maken van het interne geheugen. Ik kan nu helemaal niks meer doen, geen foto's meer bekijken, geen muziek meer luisteren, geen filmpjes kijken, zelfs geen berichten versturen.
Heeft iemand een oplossing? Nb het verplaatsen van apps geeft geen soelaas meer. Alles wat verplaatst kan worden is al verplaatst, de rest kan niet verplaatst worden.

Muscleman wat betreft rooten zou ik met de wildfire-s terughoudend te werk gaan het is nog niet zo simpel allemaal de standaard wilfire zonder de S zou al wel goed te rooten zijn.

Wat je wel kunt doen en wat ik ook heb gedaan om meer geheugen te krijgen is het volgende verhaal,

Met het volgende schrijven kun je bijna alle zelf geïnstalleerde app's op de SD-Card krijgen. (behalve de reeds voor geïnstalleerde app's van de HTC zelf)
Zoek in google op “How to move apps to sd card on an unrooted device: A noobs guide. **Updated”

Op zich werkt het goed zolang je geenfactory reset geeft want dan ben je de geïnstalleerde app's op de SD Card weer kwijt.

Dus voor de liefhebber om iets meer vrij basis geheugen te hebben en voordeel je kunt nu veel meer app's erbij op zetten (als je ze nodig hebt)

Wel alles goed door lezen maar men schrijft dat het volledig ongevaarlijk is omdat met een factory reset alles weer zo is als toen je de fone kocht.
getest met firmware 2.3.3 op een branded T-Mobile fone.

Heb dit in gebruik vanaf Augustes en nog geen problemen ondervonden tot nog toe.
Suc6 KIC

Bewerkt (19 november 2011 11:58)
joopdroid

joopdroid

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 24 november 2011
  • 09:06

MuscleMan001;239398
Susan: U kunt als volgt zien welke applicaties het meeste geheugen verbruiken;
menu > instellingen > applicaties > applicaties beheren > menu > sorteren op grootte

MM: En nee, ik heb juist heel weinig applicaties geinstalleerd, ik kan ze zlefs opnoemen die ik extra heb geinstalleerd: wahatsapp, facebook, hyves, 2 x een tv gids, soundhound, buienradar, quickmark, marktplaats, telegraaf, 3Gwatchdog, ANWB en Wordfeud. Valt mee toch?
MM: Ik lees in fora over de wildfire S dat er veel mensen zijn met hetzelfde probleem. Ja een budgetphone, maar wel jammer dit probleem.
Susan: Er is ca. 150mb voor persoonlijke data in de telefoon. Dat is niet heel veel helaas.

Mijn oplossing: gewoon een andere telefoon kopen!

Je verteld wel welke extra apps je erbij hebt maar niet wat de standaard apps doen.
Maps zal de grootste verbruiker zijn? en verder?
Ik heb diegene die ik zowiezo nooit gebruik bijv van Youtube alle updates verwijdert en ook in de market de automatisch bijwerken uitgeschakeld.
Helaas kan je niet de standaard geleverde Apps verwijderen die je niet gebruikt (zonder root en custom).
Je contacten naar GG is wel slim indien je je foon kwijt raakt.
Ik heb nog geen problemen met geheugen, maar gooi wel regelmatig berichten weg.

Joop

Bewerkt (24 april 2013 13:45)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.