Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Kelinen

Kelinen

• Lid sinds 03 augustus 2011
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2012
  • 13:14

Ik ben een beginnend wielertoerist en gebruik sinds vorige week Strava om mijn trainingen bij te houden. Het is een heel leuke applicatie, die alles bijhoudt: hoogtemeters, snelheid, route, …

Dit is bijvoorbeeld mijn laatste rit:
Bike Ride Profile | met Simon en Bennie near Merelbeke | Times and Records | Strava

Als je er wat naar zou kijken, dan kan je zien dat mijn GPS signaal 3 keer is weggevallen, voor soms wel 5 km. Mijn Wildfire zit in mijn truitje achteraan, wordt een beetje vochtig van het zweet, maar dat valt wel goed mee. Alleen de Strava app staat aan, samen met de GPS.
Het is nogal duidelijk dat het redelijk vervelend is, als mijn GPS af en toe wegvalt, alle resultaten zijn niet precies meer.

Is er een mogelijkheid om mijn GPS signaal te ‘boosten’ of zaken die ik kan doen om dit te voorkomen?

Ik heb al enkele keren Sygic GPS gebruikt in de auto, zonder problemen.

Mvg, Lukas.

Bewerkt (24 april 2013 14:49)
Kelinen

Kelinen

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2012
  • 21:44

Bump :-)

Bewerkt (24 april 2013 14:52)
Kelinen

Kelinen

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2012
  • 21:30

Het gaat van kwaad naar erger. Als ik mijn Wildfire uit mijn wielershirt haal, dan is het GPS onmiddellijk in orde. Wat is het meest waarschijnlijk dan: dat het GPS signaal weg valt door dat hij ligt bevochtigd geraakt met zweet, dan kan ik hem eventueel in een plasiek zakje doen of dat het GPS signaal wegvalt door dat hij in mijn zakje van mijn wielershirt zit, dat een beetje (maar zeker niet veel) spant?

Bewerkt (24 april 2013 14:53)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 22 mei 2012
  • 22:02

Tsja, ik denk dat je moet experimenteren. Maar vocht en warmte zijn (zeker in combinatie) funest voor elektronica. Een plastic zak er omheen kan voch tegenhouden, maar andersom gaat de hoeveelheid vocht die er in zit ten tijde van het in-het-zakje-doen er ook niet uit. Misschien met wat rijst er bij om het overschot aan vocht op te nemen.

Heb je die telefoon met het glas richting je lichaam of met de achterkant? Op een racefiets zit je behoorlijk voorover en als je het glas richting je lichaam hebt zitten, dan ligt'ie tijdens het fietsen in feite op z'n kop. Afhankelijk van hoe de GPS antenne in de telefoon zit en wat er dan bij in de buurt zit zou dat ook een probleem kunnen opleveren. Men zal er voor gezorgd hebben dat de antenne zo goed mogelijk functioneert als je de telefoon met het glas vertikaal of naar boven gericht hebt liggen.

Bewerkt (24 april 2013 14:53)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.