Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Juzels

Juzels

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2010
  • 22:59

Hallo

Even als newbie de eerste thread aanmaken in dit verse forum.
Ikzelf ben op zoek naar een Android toestel omdat het me langs alle kanten wordt aangeraden en na een paar dagen de Hero gebruikt te hebben kan ik begrijpen waarom iedereen er zo enthousiast over is.

De prijzen van droids zijn echter een pak minder voor mij aangezien in België geen provider is die het verkoopt met een abonnement. (In feite maakt dit niet zoveel uit aangezien ik nog vast zit bij mobistar voor een klein jaartje).

Het gaat dus een “goedkope” droid worden en liefst één van HTC.
Dus dan kom je uit op de Tattoo en Wildfire.
Het prijsverschil is naar mijn mening té klein om de Tattoo boven de Wildfire te kiezen dus deze moet het worden.

Maar naast de Wildfire bestaat er ook nog zoiets als een X10 mini pro van Sony Ericsson die roet in het eten gooit. Ik heb namelijk al 6 sony ericssons achter de rug en het waren allemaal toptoestellen voor mij. Ik gebruikte regelmatig de camera ervan (lees: foto's, geen video's) en die foto's waren altijd top ten opzichte van de concurrentie.

Korte samenvatting van de min en pluspunten van beide toestellen
SE X10 mini pro:
+ Azerty keyboard (of Qwerty)
+ Timescape ziet er een tof hebbeding uit
+ Sony en zijn goede kwaliteit van camera's in hun gsm's
+ compact
- misschien té compact? (is het keyboard nuttig als het te klein is?)
- één widget per “pagina”
- zeer korte batterijduur
- ligt momenteel nog wat achter met de oude versie van android

HTC Wildfire
+ groter scherm dan de mini pro
+ ziet er zeer stijlvol uit
+ nieuwe versie van android
+ Sense UI
?+/-? hoe is de camera? Als hij is zoals de Hero…
- kan momenteel niet op iets negatief komen omdat ik mezelf zo gehyped heb.

Iemand een ervaring met beide toestellen?

Groeten

Bewerkt (22 april 2013 12:27)
frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2010
  • 23:16

Over de Sony kan ik niet oordelen, maar de HTC's zijn zeker prettig om mee te werken….. zelf heb ik een Desire en mijn collega een Hero en ook die is na de update na 2.1 helemaal top….. Tja je houd van Sense of niet, maar ik vind het prettig. Binnenkort wil mijn vader ook aan een android en dat gaat waarschijnlijk een legend of een wildfire.
Ik zal je eveneen linkje geven waar je war buiten foto's van de desire kan zien, volgens mij dezelfde camera die ook in de wildfire zit.
Picasa Webalbums - Frank - Schiedam op e…

Juzels

Juzels

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 00:53

Bedankt voor het snelle antwoord Frank.

De foto's zien er zeker niet slecht uit.
Een vriend van me heeft een telecomshop en krijgt de wildfire volgende week binnen. Hopelijk krijgt hij er een demo model bij zodat ik deze op een sluitingsdag kan testen.
De mini pro laat echter op zich wachten omdat een andere telecomketen hier momenteel het alleenrecht heeft deze te verkopen.

Ik moet wel even vermelden dat ik vroeger even een Nokia 5530 in mijn bezit had en deze weggedaan heb omdat ik niet kon wennen aan het touchscreen en het toestel slecht aanvoelde (zéér veel gebruik van goedkope plastic).
Toen ik de Hero in mijn handen had, was het een wereld van verschil. Een zeer zachte en toch sterke plastic. Ik neem aan dat de Wildfire ook van deze kwaliteit is.
Ook denk ik dat de 5530 een resistive touchscreen heeft en hierdoor enkel optimaal te gebruiken is met een stylus wat helemaal niets voor mij is. Ik wil kortweg een toestel dat niet te groot in de hand is en dat makkelijk met je duimen gebruikt kan worden.

Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 14:08

jouw X10 pluspunten wil ik wat over zeggen.

+ Azerty keyboard (of Qwerty)
+ Timescape ziet er een tof hebbeding uit
+ Sony en zijn goede kwaliteit van camera's in hun gsm's

Qwerty toetsenbord op de nieuwe toestellen van HTC
voelt zo natuurlijk aan dat je er binnen een week aan gewend bent en blij bent dat je niet voor een dik
toetsenbordtoestel bent gegaan. En zelf keek ik ook tegen virtueel aan. Ik heb mijn eerste toestel met virtueel toetsenbord (HTC Desire) en ik zou ondanks dat ik een hardcore hardwaretoetsenfreak was niet meer terug willen gaan op een hardware keyboard.

Timescape ziet er tof uit. Zeker. Maar het is 10x zo haperig als dat jij op de televisie commericals ziet. Ik heb de normale X10 in mijn handen gehad met Timescape en als het mijn eigen toestel was dan lag die nu stuk op de tegels aangezien het me echt verschrikkelijk irriteerde hoe traag dat reageerde. Hoe haperig dat was.

Kwaliteit van Sony ben ik zelf niet van te spreken. altijd maar die toestellen die aanvoelen als speelgoed door de overdreven plastic feel
die ik ervan had. Mijn geliefde broer had ooit een SE. Dan welliswaar een goede camera. Maar dat ding voelde aan als speelgoed. Wat kraakt. En dat gevoel krijg ik ook als ik een X10 in mijn handen heb. En ik vermoed dat dat bij de X10 Mini niet veel verschild. Ik weet het dus niet zeker en het is maar een mening maar ik wil het toch even met je delen aangezien ikzelf iemand ben die dat verschrikkelijk vind.
Camera op de Wildfire is een goede camera. Je maakt er degelijke foto's mee. SE maakt over het algemeen altijd wel betere foto's dan HTC toestellen maar ik zeg altijd… Wil je goede foto's maken dan koop je maar een Spiegelreflex camera.

Je hebt nu denk ik wel door dat ik voor de Wildfire zou kiezen als ik moest kiezen tussen jouw 2 opties.
En de Tattoo…. NEE. Gewoon nee

Juzels

Juzels

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 15:06

Ik geef je meer dan gelijk over het plastic bij SE maar ik ben nu ongeveer 3 jaar in bezit van een SE c902. Dat ding is volledig uit metaal met uitsluiting van de toetsen. Mijn vorige SE's waren echter van mindere bouwkwaliteit (T300, T610, k750, k770) maar in mijn ogen zeker geen slechte toestellen.

Het virtueel toetsenbord zal, zoals je zelf zegt, wel wennen dus dat mag geen probleem geven.

Timescape heb ik op de normale mini getest en vond het meevallen, maar als jij zegt dat het niet zo goed meevalt dan kan ik hieruit enkel afleiden dat de snelheid van de wildfire mij gaat verbazen.

Ik heb nog een vraagje betreffende het scherm. Een collega van me wist me te vertellen dat zijn Hero een “anti smudge” laagje erop heeft wat ervoor zorgt dat vingerafdrukken er makkelijk van af gaan en minder makkelijk opkomen. Is dit correct en heeft de Wildfire dit ook?

Tenslotte nog: Bestaan er cases voor? HTC heeft zelf enkel een tasje wat normaal bedoelt is voor de Desire maar in de omschrijving geeft men weer dat het ook kan dienen voor de Wildfire. Ik wil echter een hardcase of rubber, zolang ik het toestel maar nergens uit moet halen om het te kunnen gebruiken.

Groeten

Juzels

kosters.mathijs

kosters.mathijs

• Lid sinds 11 april 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 15:52

Juzels;26614
Als hij is zoals de Hero…

Die van de hero is zeker niet slecht hoor…., hij was wel slecht maar sinds de update van 2.1 doet hij zeker niet onder voor de getoonde foto's van de Desire.

Juzels

Juzels

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 20:54

Ik kreeg net te horen dat het om een Hero ging met android 1.6 geloof ik of was het nu 1.5. Het was in ieder geval een oudere versie.
Dus hierover moet ik me ook al geen zorgen maken.

Quinten

Quinten

• Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 21:41

Juzels;26687
Ik geef je meer dan gelijk over het plastic bij SE maar ik ben nu ongeveer 3 jaar in bezit van een SE c902. Dat ding is volledig uit metaal met uitsluiting van de toetsen. Mijn vorige SE's waren echter van mindere bouwkwaliteit (T300, T610, k750, k770) maar in mijn ogen zeker geen slechte toestellen.

Het virtueel toetsenbord zal, zoals je zelf zegt, wel wennen dus dat mag geen probleem geven.

Timescape heb ik op de normale mini getest en vond het meevallen, maar als jij zegt dat het niet zo goed meevalt dan kan ik hieruit enkel afleiden dat de snelheid van de wildfire mij gaat verbazen./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Ik heb nog een vraagje betreffende het scherm. Een collega van me wist me te vertellen dat zijn Hero een “anti smudge” laagje erop heeft wat ervoor zorgt dat vingerafdrukken er makkelijk van af gaan en minder makkelijk opkomen. Is dit correct en heeft de Wildfire dit ook?

Tenslotte nog: Bestaan er cases voor? HTC heeft zelf enkel een tasje wat normaal bedoelt is voor de Desire maar in de omschrijving geeft men weer dat het ook kan dienen voor de Wildfire. Ik wil echter een hardcase of rubber, zolang ik het toestel maar nergens uit moet halen om het te kunnen gebruiken.

Groeten

Juzels

Hey ik heb er geen idee van of er zo'n laag op de HTC Wildfire zit.
Ik heb met mijn desire tenminste dat ik 3 keer op een dag dat ding af zit te vegen maar dat is omdat ik
geen enkel vlekje wil zien. En dat kan natuurlijk gewoon effe met je t-shirt ofzo. De nieuwe schermen van htc zijn
zeer goed bestendig tegen krassen.

Cases weet ik niet. Is altijd lastig zoeken als je een rubbere wilt. Natuurlijk is de Wildfire nieuw dus kan het altijd
even duren voor er degelijke accesoires voor komt.

Quinten

Quinten

• Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2010
  • 16:45

Ik heb overigens vandaag even in de mediamarkt even gespeeld met de HTC Wildfire.
Het is overigens ook altijd een aanrader even in een winkel te kijken hoe die is.
Ik vind het voor die prijs een ontzettend degelijk toestel!

X10 Mini hadden ze niet liggen helaas

Bewerkt (22 april 2013 12:28)
Juzels

Juzels

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2010
  • 19:06

Ik heb vandaag, een half uurtje, met de mini pro kunnen spelen. Voelt naar mijn mening zéér degelijk aan. Het “sliden” is zeer robuust. Helemaal geen speling. (of dit zo blijft is natuurlijk onbekend…).
Timescape heb ik niet kunnen testen omdat de instellingen onveranderd moesten blijven. Maar ik heb gezien dat het toch niet zo'n topprogramma is. Het is gewoon vragen voor moeilijkheden. Elke keer alles updaten, zal wel zijn dat je telefoon gaat laggen.
Volgende week komt de Wildfire binnen. Dan kan ik eens gaan vergelijken.

/edit. Die batterij van de mini pro is volgens veel gebruikers op het net best zielig. Ze krijgen er 2 dagen uit en dan moet alles van wifi tot bluetooth afstaan. Daarvoor koop je zo'n toestel toch niet.

Bewerkt (22 april 2013 12:28)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.