Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ELDD

ELDD

• Lid sinds 11 juli 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2010
  • 12:04

Beste

Ik ben ook nieuw op dit forum en aangezien ik pas vorige week mijn eerste HTC hebt gekocht (Wildfire,is nog maar net uit in België) ben ik nog volop de mogelijkheden van dit toestel aan het ontdekken.

Een van de redenen dat ik voor HTC heb gekozen is zijn mooie/duidelijke agendaweergave. Nu stel ik jammer genoeg vast dat er blijkbaar nog geen Sync software voor de Wildfire bestaat, zodat ik mijn outlookagenda niet kan koppelen aan mijn nieuw speeltje, echt frustrerend dus!

Of is dit bij jullie ondertussen wel gelukt? Ik heb de versie 2.0.33 van HTC Sync gedownloaded omdat die bijvoorbeeld draait voor de Legend en aangezien die toch allemaal op 2.1 draaien, dacht ik dat het misschien ook wel zou marcheren…niet dus :-(

Jullie tips?

Thx

D

Bewerkt (22 april 2013 12:28)
Bliecksje

Bliecksje

• Lid sinds 12 juli 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2010
  • 00:14

Je kan ook je agenda laten sync. met je google agenda en dan op je pc een programma gebruiken die jouw outlook sync. met jouw outlook.
Dit kan je dan gebruiken.

Bewerkt (22 april 2013 12:28)
Dave0512

Dave0512

• Lid sinds 20 juli 2010
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2010
  • 18:04

Na lang wachten is de software eindelijk op punt gezet.
Hier te downloaden op de website

Bewerkt (22 april 2013 12:29)
Caedes

Caedes

• Lid sinds 28 juli 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2010
  • 16:37

Dave0512;29048
Na lang wachten is de software eindelijk op punt gezet.
Hier te downloaden op de website

Inderdaad… Eindelijk.

Ik heb de software natuurlijk meteen gedownload en geïnstalleerd maar mijn Wildfire pakte m'n computer simpelweg niet. Klantenservice gebeld en na erg lang wachten kreeg ik een vaag verhaal te horen over dat je virusscanner uitgeschakeld moest zijn. Prima (weet dat dat werd gezegd tijdens de installatie, maar ja.. m'n virusscanner houd ik toch liever aan), software verwijderd, computer opnieuw opgestart en opnieuw geïnstalleerd (deze keer met virusscanner uit, firewall uit en deamon tools en andere meuk ook uitgeschakeld).

Nog steeds zag HTC Sync mijn Wildfire niet. Ik kreeg de opties te zien:
- Alleen opladen ( Telefoon opladen via usb)
- Diskdrive (Koppelen als schijfstation
- Gedeeld internet (Mobiel netwerk van de telefoon met computer delen)

terwijl ik dit had moeten zien:
Starten met het gebruik van HTC Sync

1. Gebruik de USB-kabel om uw telefoon aan te sluiten op uw PC

2. Als uw telefoon u vraagt om een type USB-aansluiting te kiezen, druk op HTC Sync, en druk dan op Klaar.

3. Wacht tot HTC Sync uw telefoon herkent. Op het instelscherm van uw toestel voert u een naam in voor uw telefoon.

4. Klik op Opslaan. Het panel van het toestel wordt dan geopend. Op het panel van het toestel kunt u uw sync-opties instellen, zie de algemene informatie van uw telefoon, controleer de gebruikte en beschikbare ruimte op uw opslagkaart en begin met de synchronisatie.

De optie HTC Sync stond er dus wederom niet bij en het werkte dus niet. Nog een keer HTC gebeld en na 3 kwartier bellen kwam de man erachter dat (in ieder geval voor mij, ik heb gewoon een Nederlandse Wildfire met taal Nederlands) het niet zo moest zoals op hun prachtige site staat.

Dit staat op hun site:
Voor Wildfire-klanten die geen “HTC Sync”-optie hebben na het aansluiten van de telefoon via de USB-kabel:

1. Zorg ervoor dat u USB Debugging selecteert in Instellingen > Toepassingen > Ontwikkeling alvorens u uw telefoon aansluit op de computer

2. Sluit uw telefoon aan op de PC en wacht 10 seconden op toestel klant.

3. Koppel de USB sync kabel los en sluit de telefoon opnieuw aan op de PC via de USB-kabel.

4. Selecteer “HTC sync” en wacht op HTC Sync tot het uw telefoon herkent.

Maar dit is de manier die uiteindelijk werkte:

- Telefoon aansluiten op je computer
- Ga naar Instellingen
- Ga naar Applicaties
- Ga naar Ontwikkeling (Opties instellen voor applicatie ontwikkeling)
- USB-foutopsporing(Foutopsporingsmodus bij USB-verbinding) Aanvinken en wachten totdat dat klaar is.
- Vervolgens de Wildfire losmaken van je computer
- Paar seconden wachten en opnieuw aansluiten.
- Op dat moment krijg je wel de optie “HTC Sync” te zien, naast “alleen laden”, “diskdrive” en “gedeeld internet”.
- HTC Sync op je computer opstarten (Als je dit al eerder gedaan hebt maakt het niet uit)
- HTC Sync kiezen.
- Het WERKT! Eindelijk!

Hopelijk bespaar ik jullie nu anderhalf uur bellen met een erg slecht Nederlands pratende helpdeskmedewerker.

Ik bedenk me nu pas dat toepassingen natuurlijk voor Applicaties staat… Verder klopt de beschrijving van HTC dus wel.. Anyways.. Het doet het nu in ieder geval :p

Groetjes,
Caedes

Dave0512

Dave0512

• Lid sinds 20 juli 2010
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2010
  • 19:42

Inderdaad,

Had hetzelfde probleem als Caedes.
Heb dan de HELP geopend van het programma en na 2 klikjes kwam ik dit tegen:

Waarom zie ik de optie HTC Sync niet op mijn telefoon?

- Vink het standaardtype usb-verbinding aan bij Instellingen > Verbinden met pc. Vink het keuzevak Vragen aan om het dialoogvenster Verbinden met pc altijd te openen als de telefoon op de computer wordt aangesloten.
- Als u gebruik maakt van HTC Wildfire kiest u USB-foutopsporing in Instellingen > Toepassingen > Ontwikkeling voordat u de telefoon aansluit op de computer.

sylcas

sylcas

• Lid sinds 28 juli 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2010
  • 19:47

@Caedes

Dank voor je uitgebreide uitleg, maar………….
helaas, bij mij verschijnt nog steeds niet de optie “HTC Sync”
Iemand nog andere suggesties?

Dave0512

Dave0512

• Lid sinds 20 juli 2010
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2010
  • 22:33

sylcas;29203
@Caedes

Dank voor je uitgebreide uitleg, maar………….
helaas, bij mij verschijnt nog steeds niet de optie “HTC Sync”
Iemand nog andere suggesties?

Computer en HTC opnieuw opgestart?

sylcas

sylcas

• Lid sinds 28 juli 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2010
  • 20:08

helaas…. er blijven slechts 3 mogelijkheden en HTC Sync staat daar niet bij.
Ik kan gelukkig wel muziek op de wildfire zetten dmv “diskdrive”, maar hoopte natuurlijk ales te kunnen gebruiken :-(

Bewerkt (22 april 2013 12:30)
Dave0512

Dave0512

• Lid sinds 20 juli 2010
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2010
  • 22:57

Vreemd,

Een aantal dingen zijn ZEER belangrijk.

1. Installeer je software wanneer je antivirussoftware is uitgeschakeld. Zorg er ook voor dat je de juiste software hebt geïnstalleerd.
2. Twee aanpassingen zijn nodig in de instelling van je HTC. (Kijk ze desnoods even na.)
A. ALLE APPLICATIES > INSTELLINGEN > TOEPASSINGEN > ONTWIKKELING > USB-FOUTOPSPORING (Dit moet aangevinkt zijn).
B. ALLE APPLICATIES > INSTELLINGEN > VERBINDEN MET PC > VRAGEN (Dit moet aangevinkt zijn).

Als je dit hebt gedaan start je beide toestellen (computer en HTC) opnieuw op. Dan verbind je HTC via de usbkabel met je computer en wacht je een aantal seconden. Normaal zou je nu je keuzevenster moeten krijgen (op je HTC) waar je ‘HTC Sync’ kan selecteren.

Succes ermee,
David

sylcas

sylcas

• Lid sinds 28 juli 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2010
  • 11:04

Ok, misschien is dit dan het euvel:
1. Installeer je software wanneer je antivirussoftware is uitgeschakeld. Zorg er ook voor dat je de juiste software hebt geïnstalleerd.

Ik heb AVG, ga even onderzoeken hoe ik die uit kan schakelen en probeer dan de stappen weer opnieuw.

thx weer!

Toch lukt het ook zo niet AVG Resident Shield uit gezet, ook voor de zekerheid de fire wall, alles opnieuw opgestart, maar…. steeds weer alleen die 3 mogelijkheden :-(

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.