Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Ferron

Ferron

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 153
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2010
  • 15:53

Kan je een app niet vinden op de Market en wil je hem toch downloaden? Lees dan verder

1) Installeer AppBrain App Market en vervolgens ook Fast Web Installer
2) Synchroniseer AppBrain met de website (log in via Gmail)
3) Zoek de applicatie op op de website
4) Klik op Install -> Install this app
5) De app wordt nu automatisch gedownload op je mobiel, je hoeft nu verder niks te doen

Appbrain App Market:

com.appspot.swisscodemonkeys.apps

Fast Web Installer:

com.appspot.swisscodemonkeys.apppusher

Zoals je ziet is het heel gemakkelijk en stelt het niet veel voor, maar ik dacht, laat ik maar is een kleine tutorial maken zodat we niet steeds dezelfde vraag krijgen.

F.A.Q

V: Waarom kunnen we deze apps normaal niet vinden op de market?
A: Sommige apps zijn alleen voor sommige landen beschikbaar en voor sommige is de resolutie van de Wildfire simpelweg te laag

V: Waarom staat heb je dit niet
hier neergezet?
A: Omdat er eigenlijk alleen hier om gevraagd wordt.

Voor de geroote toestellen is er ook nog MarketEnabler, maar daarvoor moet je even googlen. De HTC Wildfire valt nog niet te rooten overigens.

Bewerkt (22 april 2013 12:33)
copymaster

copymaster

• Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2010
  • 16:19

Niet helemaal waar helaas. Een voorbeeld: Chrome to Phone 2.0.0. apk van Google, te vinden in AppBrain, maar niet te installeren omdat hij niet gevonden kan worden in… juist, de market. Via een forum alsnog deze chrome to phone 2.0.0. apk kunnen downloaden en installeren. Verder werkt AppBrain en Fast Web Installer als een speer. Maak er al een tijd naar volle tevredenheid gebruik van.

Ferron

Ferron

• Berichten 153
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2010
  • 16:39

Chrome to Phone is toch alleen voor Froyo?

copymaster

copymaster

• Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2010
  • 16:46

Ja, alleen voor Froyo. Deze is wel te vinden op een Desire in AppBrain maar niet te installeren omdat deze niet in de market van NL te vinden is.

Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2010
  • 16:54

Maar waarom heeft dit zin? Appbrain maakt toch gebruik van de Google Market? Dus als je iets in Appbrain vind, die linkt je daarna gewoon door naar de Market. Als die app niet in de Market staat, dan zal die ook niet te downloaden zijn via een omweg?
Ja de enige optie is te kijken op internet(maar daar ga ik verder niet op in)

copymaster

copymaster

• Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2010
  • 17:09

AppBrain is een extra schil om de Google Market heen zodat je centraal je apps kunt beheren. Maak je gebruik van de Fast Web Installer kun je de apps pushen naar je toestel. Persoonlijk zou ik niet meer zonder willen.

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 16 augustus 2010
  • 19:40

copymaster;33937
AppBrain is een extra schil om de Google Market heen zodat je centraal je apps kunt beheren. Maak je gebruik van de Fast Web Installer kun je de apps pushen naar je toestel. Persoonlijk zou ik niet meer zonder willen.

Ik ook niet, is niet de meest ideale manier om je apps te downloaden maar werkt wel zeker. Ik doe liever 1 minuut langer over het installeren van een applicatie, dan dat ik hem helemaal niet heb/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Dorien

Dorien

• Lid sinds 11 augustus 2010
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2010
  • 20:33

Zojuist Appbrain App Market en Fast Web Installer geïnstalleerd en vervolgens appie app gedownload.
Hij vindt de appie app en haalt hem binnen, maar krijg dan vervolgens bericht dat het aangevraagde item niet gevonden is.

Wat doe ik nu verkeerd?

Edit:
Nogmaals een poging gedaan. Precies hetzelfde en dit keer wordt de app wel geopend! Mmmmm vreemd.
Maar ben allang blij dat het me nu wel gelukt is!

Bedankt voor de goede uitleg Ferron

En wat ik me nog afvroeg. Wat is de functie van: Fast Web Installer. Het leek er net op, dat dit niet is gebruikt tijdens het installeren van mijn appie app.

Niels_J

Niels_J

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2010
  • 22:32

Oke, ik heb de AppBrain App geinstaleerd + een appbrain-account gemaakt via gmail, maar de app wil niet Synchroniseeren met de website (Error contacting Appbrain server). Ik kan wel gewoon inloggen op de website, maar mijn mobiel kan de sync niet maken.

Iemand die hier meer van af weet?

b.v.d.

Bewerkt (22 april 2013 12:34)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 20 augustus 2010
  • 10:17

Waarschijnlijk omdat je telefoon een ander google-account kent als dat jij hebt aangemaakt. Je kan gewoon je normale google-account gebruiken bij het inloggen op Appbrain, dat gaat namelijk via de site van Google. Als je hebt ingelogd stuurt Google je e-mailadres door naar appbrain en de melding dat je met succes bent ingelogd. Maar je wachtwoord kan Appbrain niet zien!

Bewerkt (22 april 2013 12:34)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.