Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 13 mei 2016
  • 17:55

Ik Ben van plan om een Pioneer app Radio met Mirror link functie aan te schaffen Nu weet ik dat de Nexus 6p deze functie niet heeft, nu heb ik Hier op xda het een en ander gevonden waarbij de buildprop aangepast wordt en de functie wel ingeschakeld kan worden.

Voor dat ik over ga tot een koop wie o wie heeft dit al eens geprobeerd?

Alle input is welkom.

Bewerkt (13 mei 2016 17:56) | Text aangepast
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 17 mei 2016
  • 09:17

Inmiddels de autoradio gekocht en de builprop aangepast maar Helaas het werkt niet de ingebouwde app Radio wel Helaas zijn er maar weinig compatibele apps in deze modus.

Daar voor in de plaats heb ik een Google chromecast ingebouwd en dit werkt prima zowel het normaal afspelen in apps als screen mirroring.

wie dit ook wil heeft nodig een auto radio met av en audio ingang of een lostaand scherm een hdmi naar av convereter ik heb deze hier gebruikt een nadeel van deze converter is dat er geen standaard usb aanluiting aan zit deze heb ik er zelf aan geknuseld, wil je dit niet gebruik dan deze hier, verder heb je een mini usb plug of andere 5 volt adapter nodig.

sluit de chromecast aan op de hdmi ingang van de converter sluit de andere analoge video en audio stekkers aan op de converter en de uiteinden weer in de video en audio ingangen van radio.

stop nu de usb stekker van de converter en de cromecast in de mini usb plug en zet de auto radio aan dmv het contactslot op de accesoire stand te zetten vervolgens schakel de radio naar de av ingang.

nu moet je eerst zorgen dat de cromecast een wifi accespoint heeft daarvoor heb je twee android of tablets voor nodig in mijn geval ga ik de nexus 6p gebruiken in de auto en samsung tablet voor het instellen van de crhomecast, installeer de chromecast app op beide apparaten en open de chromecast app op de telefoon die je wilt gaan gebruiken begin met het instellen de app zal vragen om een wifi netwerk zet nu de hotspot aan op je telefoon die je gaat gebruiken open nu op de andere telefoon de chromecast app deze zal het zelfde vragen, maak nu eerst verbinding met de hotspot van de andere telefoon, zodra je vebinding met de hotspot hebt kun je de instellingen afmaken.

nu alles ingesteld is heb je de andere telefoon of tablet niet meer nodig en kun je de chromecast gaan gebruiken met de telefoon die je wilt gaan gebruiken in de auto.

een nadeel is dat je verder niets kunt instellen met de chromecast app wil je softwaer updates uitvoeren dan heb je weer een andere telefoon of een actiefe wifi verbinding nodig.
verder werken alle apps voor de chomecast inclusief screen mirroring.

verder kun je een nfc tag stikker gebruiken voor het automatissch starten van apps/instellingen enz enz….. zodra je de auto in en uitstapt, deze kun je bijvoorbeeld op je telefoon houder plakken.

voor een complete uitleg hoe te installeren bekijk het youtube filmpje.

Bewerkt (18 mei 2016 22:54) | screenshot toegevoegt

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren