Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Choreftis

Choreftis

• Lid sinds 18 februari 2016
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2016
  • 11:42

Laatste update,

Ja mensen ik heb toch een berichtje gekregen van Huawei support.

Citaat:

Het instellen van de taal kunt uitvoeren via Instellingen > Taal en invoer > Android-toetsenbord informatie > invoertalen > selecteer
grieks. Als u gebruik maakt van Huawei Swype is het helaas niet mogelijk om
Grieks in te stellen. 

Daarnaast klopt het inderdaad dat een smiley toevoegen voor extra karakters zorgt in het versturen van een sms. Mijn excuses hiervoor, echter hieraan kunt u niets wijzigen. 

Einde citaat.

Vind het jammer dat er zoals zo vaak weer tussen de regels gelezen wordt, ik heb het niet gehad over een smiley maar over een leesteken en dat is wel een groot belangrijk verschil.

Maar ja, zoals gewoonlijk zullen we er weer mee moeten leren leven zeker!!!!!

Grts,
JP.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 26 februari 2016
  • 16:12

Ja daar vindt je een hele hoop informatie, maar deze info is voor mij (en ik denk voor de meesten onder ons) Chinees, en ik denk dat wij daar zelf niets aan kunnen doen. Zo ja waarom is er dan niemand die het weet? De hamvraag is wel, waarom werkt het wel op mijn Samsung S4 mini en niet op de Huawei P8 lite?
Oke, om het een beetje uit te leggen wat er in dat wiki artikel staat:
Een sms bestaat uit een reeks enen en nullen met een bepaalde maximale grootte (140 bytes). Het transformeren tussen karakters (leesbare eenheden zoals letters en cijfers) en enen en nullen gaat met behulp van een encoder. Om de hoeveelheid data wat verzonden moet worden zo laag mogelijk te houden is die encoder zo simpel mogelijk gehouden, want dan heb je minder mogelijkheden nodig om (maar een aantal) karakters te kunnen ontcijferen. Als je een karakter wilt transformeren die niet in de standaard encoder zit moet er een uitgebreidere encoder gebruikt worden. Uitgebreider betekent dat er per karakter meer informatie nodig is om deze karakter te identificeren (omdat er meer mogelijkheden zijn). En die informatie kost ruimte, en die ruimte gaat ten koste van het aantal karakters dat je kan invoeren en transformeren naar een digitaal pakketje van 140 bytes, de SMS. 

als je een trema gebruikt, moet er een ingewikkeldere encoder gebruikt worden, dit kost meer ruimte, en kun je minder tekst kwijt in je sms. Dat is een beperking van de onderliggende techniek van sms, en is op ieder toestel zo, ook die van mij.

hoe een samsung s4 mini dat dan wel doet, geen idee, misschien heeft die een truc bedacht hiervoor wat alleen met samsung toestellen werkt, want wil je iets uniform compatible maken (is leesbaar op alle toestellen) dan moet je je aan een vaste standaard houden. 

Bewerkt (26 februari 2016 16:22)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.