Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 25 februari 2014
  • 13:58

Hallo,

Graag zou ik deze phone kopen, maar toch heb ik nog enkele vragen hierover die voor mij doorslaggevend kunnen zijn.

- Weet iemand of deze een snelle gps-fix heeft?
(Vorig jaar een Chinese smartphone gehad en de gps had met veel moeite een fix tussen de 2-10min en deze viel dan soms ook nog weg! En dan nog in open lucht!)

- Is het nog aangeraden om nog een Android-phone te kopen met 512MB werkgeheugen? Of loopt deze soms vast door het beperkte geheugen?Haperingen?

- Ook iemand ervaringen met Android 4.4 op dit toestel? Werkt ‘KitKat’ beter op deze phone? Of juist niet?
Blijkt dat ‘KitKat’ vlotter zou moeten werken op toestellen met maar 512MB:
http://tweakers.net/nieuws/92479/eerste-android-44-rom-voor-smartphone-met-512mb-ram-verschijnt.html

Christophe

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 25 februari 2014
  • 15:31

ik heb de huawei g510, nagenoeg hetzelfde als de y300 (op schermgroote na).
gps fix is redelijk maar niet super.

512mb ram vind ik wel aan de krappe kant erbij en 4.4 gaat niet standaard zover ik het weet

tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2014
  • 01:09

Redbulletnl, toch al bedankt voor deze info.
Android4.4 is via custom rom.

redbulletnl

redbulletnl

• Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 26 februari 2014
  • 09:23

het unlocken van de telefoon gaat simpel (gewoon via huawei site voor uitleg en unlock code)
het rooten van de g510 ging niet zo simpel, weet niet meer welke manier ik had gedaan maar uiteindelijk was het (per ongeluk)gelukt.
daarna moest ik alleen superuser installeren.

heb zelf nog geen TWRP of CWM erop dus flashen gaat bij mij nog niet

tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2014
  • 10:17

Ik heb wel al youtube filmpjes gezien hoe 4.4 erop te zetten en hoe het toestel te rooten.

Nog een vraagje. Hapert de telefoon soms bij normaal gebruik? Surfen, mailen, Facebook, Twitter, …

Regelmatig lees ik ervaring dat dergelijke telefoons goed werken in begin maar na verloop van tijd regelmatig blokkeren.

Mijn huidige phone is een Nokia Lumia620, kwestie van hardware is dit een supertelefoon, maar ben uitgekeken op WindowsPhone. :-(

redbulletnl

redbulletnl

• Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 26 februari 2014
  • 10:42

Af en toe wel een beetje, maar kan goed aan de (slechte) software van huawei liggen.
Whatsapp heeft bij mij +120.000 berichten erin (met maar een paar gesprekken) dat kost wel een beetje moeite soms om het te laden.

tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2014
  • 14:04

redbulletnl
Af en toe wel een beetje, maar kan goed aan de (slechte) software van huawei liggen.
Whatsapp heeft bij mij +120.000 berichten erin (met maar een paar gesprekken) dat kost wel een beetje moeite soms om het te laden.

Heb net de Y300 gekocht. Leuk toestelletje voor 99€! Blij dat ik terug Android heb en vooral niet te groot, net wat ik zocht!
Momenteel aan de lader.
Blijkt dat je heel wat voorgeïnstalleerde apps op de SD-kaart kan plaatsen? Heb nog niet bekeken maar dit ergens gelezen.
Zou handig zijn om wat geheugen vrij te maken.

Mocht je Android 4.4 erop hebben geïnstalleerd op je G510 laat even je bevindingen weten?

redbulletnl

redbulletnl

• Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 26 februari 2014
  • 14:57

Zal ik doen, maar blijf tot ik ander toestel heb op stockrom

bij instellinge, geheugen kun je standaard opslaglocatie selecteren weet niet of het voor je nuttig is.
Huawei heeft ook een app-backup app bijgeleverd.

tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2014
  • 23:19

Ok, zal ik eens bekijken.

Bewerkt (26 februari 2014 23:31)
ManOfPlastic

ManOfPlastic

• Lid sinds 28 februari 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2014
  • 02:19

Ik heb de g510, en hij is schokkerd soms wel is ja. Maar opzich is het een goede telefoon voor de prijs ( die van mijn kostte 120 euro ik weet niet hoeveel de y300 kost ik neem aan niet zo veel meer of minder )

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.