Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2014
  • 08:48

ManOfPlastic
Ik heb de g510, en hij is schokkerd soms wel is ja. Maar opzich is het een goede telefoon voor de prijs ( die van mijn kostte 120 euro ik weet niet hoeveel de y300 kost ik neem aan niet zo veel meer of minder )

Yep, heb ik ook gemerkt dat deze inderdaad soms schokkerig is, maar is inderdaad mooie phone zeker voor de prijs. De y300 kost 99€.

Heb er wel Clean Master opgezet. Super app om je geheugenverbruik te reduceren. Kunt de app zo instellen wanneer je phone in standby gezet wordt deze automatisch alle taken moet afsluiten, of wanneer je geheugen vol geraakt wordt het geheugen ook optimaal schoongemaakt !
Doch helpt het om regelmatig manueel de openstaande apps te wissen dmv de homebutton ingedrukt te houden. Gisteren deze laatste optie getest daar phone wel zeer traag begon te worden. Na het manueel wissen, werkte deze opeens een opnieuw een stuk vlotter!
De foto's vind ik ook nog redelijk meevallen, tegenover velen die klagen over de kwaliteit hiervan.
Belangrijkste is dat het toestel niet al te vaak vastloopt.
Ik ben persoonlijk niet voor die dure supergrote toestellen met al die extra's. Met deze budget-phone kun je toch ongeveer 90% van wat die grote toestellen kunnen. Ok, zal wel iets trager draaien, maar het werkt en das toch het belangrijkste
Om nog maar te zwijgen indien je zo'n duur toestel laat vallen, denk dat het meer ‘pijn’ zal doen aan je portemonnee tegenover een budgetmodel waar je in veel gevallen evenveel fun aan hebt.
Das natuurlijk een persoonlijke keuze.

TIP: Soms lees ik dat sommigen superblij zijn in het begin met deze Huawei, en na enkele maanden het toestel regelmatig vastloopt. Dit gebeurt vaak ook met andere merken, blijkt dat dit niet alleen door het beperkte geheugen is (512MB), maar ook door het OS zelf. Heb gelezen dat je dit kan oplossen door op te starten in recovery-mode en zo de cache vh besturingsysteem volledig te wissen.
Hier nog wat tips voor een vlotte Android-ervaring: http://www.androidplanet.nl/android-tips/tweaks/prestaties-van-je-android-telefoon-verhogen/

Zelf ben ik thans ‘heavy’ smartphone-gebruiker (geen games!), toch vind ik het een superleuk en mooi toestel.
De profielen zijn wel superhandig. Als ik Ga slapen zet ik het profiel altijd op ‘nachtmodus’, dus alles uit enkel het bellen op trillen.

Ik heb ook al wat gegoogled om deze binnenkort te rooten, en wacht nog op ervaringen van anderen hoe Android 4.4 zich gedraagt.

tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2014
  • 09:04

Toch nog een vraagje: Als Belg werken we uiteraard met een AZERTY-klavier. Hoe zet je het Huawei-klavier in AZERTY?
Je kunt wel het standaard Android klavier instellen, maar vind het klavier van Huawei mooier afgewerkt.

CharlotteR

CharlotteR

• Lid sinds 28 juli 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2014
  • 13:20

Tuxy,
U lijkt veel van smartphones te kennen. Ik heb een paar dagen geleden mijn Huawei Y300 op de grond laten vallen. Er stonden een 200 tal foto's op (zonder SD-kaart) en deze zijn nu allemaal verdwenen. Ze staan zelfs niet meer op mijn google+ account. Kunt u me hierbij helpen?
Ik ken niks van smartphones maar al mijn foto's met emotionele waarde zijn verdwenen en ik ben wat in paniek.

Mvg,

Charlotte

tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2014
  • 13:53

CharlotteR
Tuxy,
U lijkt veel van smartphones te kennen. Ik heb een paar dagen geleden mijn Huawei Y300 op de grond laten vallen. Er stonden een 200 tal foto's op (zonder SD-kaart) en deze zijn nu allemaal verdwenen. Ze staan zelfs niet meer op mijn google+ account. Kunt u me hierbij helpen?
Ik ken niks van smartphones maar al mijn foto's met emotionele waarde zijn verdwenen en ik ben wat in paniek.

Mvg,

Charlotte

Beste Charlotte,

Ik ben inderdaad héééél veel bezig met smartphones en ken wel het één en ander, maar er zijn er die n'og meer weten dan ik hoor

- Functioneert de Y300 nog?
- Heb de Y300 al eens aangesloten op een computer om via de verkenner in de mappen van je Y300 te kijken?

Ik vermoedt dat je automatische backup aanstaat in de instellingen vd Google Fotos app:
Jouw tekst hier…

Als je goed kijkt in de screenshot, zie je bovenaan ook een wolkje staan, dit duid erop dat er net automatisch een foto is geupload naar mijn online Google-account.

Indien je regelmatig bovestaand wolkje ziet in d notificatie-balk van je Y300, zou deze toch op regelmatige basis een backup moeten gemaakt hebben van je foto's.

Surf anders eens met de computer naar Jouw tekst hier… en log in met je Google account. Normaalgezien worden je fotos daar automatisch opgeslagen indien de automatische backup in de foto-app op je Y300 aanstaat uiteraard.

Hopelijk vind je ze terug.

Succes!

Bewerkt (28 juli 2014 13:54) | verkeerde link
CharlotteR

CharlotteR

• Lid sinds 28 juli 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2014
  • 14:32

De automatische back-up staat inderdaad aan maar ik heb nog niet echt wolkjes zien verschijnen en ook via de computer vind ik de foto's niet terug… Dan ben ik ze effectief kwijt zeker?

tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2014
  • 14:54

CharlotteR
De automatische back-up staat inderdaad aan maar ik heb nog niet echt wolkjes zien verschijnen en ook via de computer vind ik de foto's niet terug… Dan ben ik ze effectief kwijt zeker?

En al eens geprobeert je Y300 aan de PC aan te sluiten? Kun je normaalgezien in de mappen van je Y300 bladeren.

Bekijk ook eens dit filmpje

Bewerkt (28 juli 2014 14:55) | youtube werkte niet
CharlotteR

CharlotteR

• Lid sinds 28 juli 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2014
  • 17:40

Ik kan slechts door enkele mappen bladeren als ik mijn gsm aansluit aan de computer en ook als ik het filmpje volg ondervind ik problemen. Hoewel ik hem instel als ‘USB Massa-opslag’ kan het programma toch geen verbinding maken met mijn gsm. De nieuwe foto die ik enkele uren geleden maakte om te testen, is nu ook verdwenen…Ik begrijp er helemaal niks van.

tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2014
  • 19:02

CharlotteR
Ik kan slechts door enkele mappen bladeren als ik mijn gsm aansluit aan de computer en ook als ik het filmpje volg ondervind ik problemen. Hoewel ik hem instel als ‘USB Massa-opslag’ kan het programma toch geen verbinding maken met mijn gsm. De nieuwe foto die ik enkele uren geleden maakte om te testen, is nu ook verdwenen…Ik begrijp er helemaal niks van.

Hoi Charlotte,

Raar probleem
Probeer eens dit programma:
Jouw tekst hier…

Dit is een eenvoudig programma die wonderen kan verichten.
Wie weet.
Denk dat ik anders zelf geen oplossing zie.

Ik kan je maar één tip geven naar de toekomst toe: test de automatische backup-functie uit.
Dit is het eerste wat ik zelf doe als ik een nieuwe smartphone heb. Das de automatische backup-functie aanzetten en testen.
Iedere foto die ik neem wordt direkt in de cloud opgeslagen. Ook andere gegevens zoals contacten, documenten, agenda-afspraken zijn volledig gekoppeld met mijn Google-account. Wat er ook gebeurt met mijn toestel, alle gegevens zitten in de cloud!

Helaas haalt dit je huidige fotos niet terug, maar kan veel ellende voorkomen.

Christophe

Iemand.met.een.vraag

Iemand.met.een.vraag

• Lid sinds 26 december 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 26 december 2014
  • 14:46

Hallo,
Ik heb een probleem,
Ik heb mijn huawei eens gewist voor meer opslag.
Maar nu ik een app wil downloaden lukt het niet .
En mijn gsm werkt ook niet meer optimaal …
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen ?

ikke1954

ikke1954

• Lid sinds 11 mei 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2015
  • 11:49

het lukt me niet om mijn contacten te verwijderen van de telefoon-huawei y300. Van de simkaart zijn ze wel verwijderd.
Wie heeft goede tips of wijze raad voor dit probleem.
Ik wil mijn telefoon verkopen maar zonder alle contacten.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.