Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Lars_1808

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 18:17

Zabivelli;173511
De voor en na delen zijn gebaseerd op je mening en wat je niet leuk en wel leuk vind, dus precies zoals Bartito het zegt

Klopt mening telt vaak ook sterk mee, maar de specificaties verandere hier niet echt door toch?
De rom is gewoon snel over langzamer of de batterij gaat sneller leeg of juist niet. Daar kan je mening niet echt vanaf wijken want dat is een feit, tenzij je toestel gewoon niet klopt.

Maar dit idee heeft inderdaad wel wat voor en tegens als ik het zo lees en ik kan me in een aantal zaken ook wel vinden
Maar ik dacht nooit geschoten is zeker weten mis

Enne thanks voor de link

Bewerkt (6 juni 2011 18:17)
Bartito

Bartito

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 19:01

Lars_1808;173529
Ik begrijp ook jou punt Bartito, maar ik bedoel natuurlijk niet de kleuren en die kleine details, want dat is idd je smaak!
Vaak is dat aan te passen door een ander thema (heb ik gemerkt bij mijn topdraaiende Litening-ROM)
Ik bedoel ook meer ge specifiekere zaken, zoals bijvoorbeeld batterij gebruik en snelheid.
En ik weet ook dit is op elk toestel anders maar er is dan voor leken wel wat meer duidelijkheid wat een bepaalde ROM kan bieden!

Wat ik wel een sterk punt vind is dat je idd de eerste 10 post zal moeten reserveren, maar misschien is het handig om dan gewoon 1 topic met ervaringen te maken en dan na een week ofzo een nieuw topic aan te maken met daarin de verzamelde gegevens van het andere topic waar de ervaringen in staan? Snap je me nog…. Ik mezelf namelijk even niet(moest het even terug lezen haha)

Lol … Ik volg nog steeds

Ik gaf nu idd even het voorbeeld van de kleur aan. Maar batterijverbruik is eigenlijk ook subjectief. De ene doet er 3 dagen mee en de andere 12 uren. En er moet mij niemand zeggen dat ie een poweruser is met 3 dagen batterij.
Qua snelheid … ze zijn allemaal snel. Buiten Miui en cyanogenmod 7 zijn ze allemaal op dezelfde gingerbread basis van samsung gebaseerd.
Het verschil zit hem vooral in de doorgedrevenheid van de theme en aantal tweaks of hebbedingetjes.

Het beste is alle roms proberen
En qua gebruikervaringen … Ik draai litening en ben supertevreden. Een ander vond het niks omdat de batterij na 4 uur leeg was. Dat was duidelijk een slag van het flashen en gaat na een paar laadcycli over. Dus vrij relatief allemaal.

Ik zeg niet dat je geen topic mag starten. Integendeel, voor nieuwelingen is dat een superleidraad. Maar je gaat werk hebbenEn veel tegenstrijdige ervaringen van verschillende users.
En daar knelt het schoentje voor de nieuwelingen. Dan weten ze het straks helemaal niet meer.

Ik zie je topic wel verschijnen. Zit je met iets, mag je het me steeds laten weten. Ik vind het super als leden ook iets nieuws en informatief willen brengen.

Bewerkt (6 juni 2011 19:01)
Lars_1808

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 19:33

Bartito;173540
Lol … Ik volg nog steeds

Ik gaf nu idd even het voorbeeld van de kleur aan. Maar batterijverbruik is eigenlijk ook subjectief. De ene doet er 3 dagen mee en de andere 12 uren. En er moet mij niemand zeggen dat ie een poweruser is met 3 dagen batterij.
Qua snelheid … ze zijn allemaal snel. Buiten Miui en cyanogenmod 7 zijn ze allemaal op dezelfde gingerbread basis van samsung gebaseerd.
Het verschil zit hem vooral in de doorgedrevenheid van de theme en aantal tweaks of hebbedingetjes.

Het beste is alle roms proberen
En qua gebruikervaringen … Ik draai litening en ben supertevreden. Een ander vond het niks omdat de batterij na 4 uur leeg was. Dat was duidelijk een slag van het flashen en gaat na een paar laadcycli over. Dus vrij relatief allemaal.

Ik zeg niet dat je geen topic mag starten. Integendeel, voor nieuwelingen is dat een superleidraad. Maar je gaat werk hebbenEn veel tegenstrijdige ervaringen van verschillende users.
En daar knelt het schoentje voor de nieuwelingen. Dan weten ze het straks helemaal niet meer.

Ik zie je topic wel verschijnen. Zit je met iets, mag je het me steeds laten weten. Ik vind het super als leden ook iets nieuws en informatief willen brengen.

Ik ga eerst zelf nog even het topc van taxi even doorlezen, misschien heb ik daar ook al veel aan.
Omdat er veel voor en tegens zijn wil ik nog even wachten of er vraag naar is zeg maar. Want idd, nieuwtjes die 4 verschillende ervaringen lees die heel erg uiteenlopen, schiet ook niet op!

3 dagen batterije vind ik idd ook wel een beetje “te” dan ligtie volgens mij alleen maar en doe je er weinig tot niets mee!
Maar wat bedoel je met: “Het verschil zit hem vooral in de doorgedrevenheid van de theme en aantal tweaks of hebbedingetjes” ?

Want wat zijn tweaks en watvoor hebbedingetjes bedoel je?

En zijn Miui en cyanogenmod 7 op een snellere of op een langzamere basis gebouwd?

Over dat laden heb ik ook nog een vraag, misschien gaat dit wel een beetje off topic, maar mag het denk je (a)?
Die van mij loopt aardig snel leeg, jij zei dat ik dat battery cache wipe moest doen via CWM?
Maar wat doe ik dan precies, wat houd dit in en doet dit geen kwaad?

Bewerkt (6 juni 2011 19:33)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 6 juni 2011
  • 19:50

Lijkt me goed even dat topic van Taxi door te lezen inderdaad *kuch*.

Bewerkt (6 juni 2011 19:50)
Bartito

Bartito

• Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 20:00

Lars_1808;173562
Ik ga eerst zelf nog even het topc van taxi even doorlezen, misschien heb ik daar ook al veel aan.
Omdat er veel voor en tegens zijn wil ik nog even wachten of er vraag naar is zeg maar. Want idd, nieuwtjes die 4 verschillende ervaringen lees die heel erg uiteenlopen, schiet ook niet op!

3 dagen batterije vind ik idd ook wel een beetje “te” dan ligtie volgens mij alleen maar en doe je er weinig tot niets mee!
Maar wat bedoel je met: “Het verschil zit hem vooral in de doorgedrevenheid van de theme en aantal tweaks of hebbedingetjes” ?

Want wat zijn tweaks en watvoor hebbedingetjes bedoel je?

En zijn Miui en cyanogenmod 7 op een snellere of op een langzamere basis gebouwd?

Over dat laden heb ik ook nog een vraag, misschien gaat dit wel een beetje off topic, maar mag het denk je (a)?
Die van mij loopt aardig snel leeg, jij zei dat ik dat battery cache wipe moest doen via CWM?
Maar wat doe ik dan precies, wat houd dit in en doet dit geen kwaad?

Ik bedoel dat de ene rombakker alles themed. Elk knopje en elk balkje etc. Een andere laat bepaalde zaken weer standaard.
Tweaks zijn verbeteringen qua bv. Het sneller lezen van je sd kaart, snellere boot etc…
Hebbedingetjes zoals telefoon gesprekken opnemen met een extra knopje bij de dialer. Dit had ik destijds bij Darky's Rom.

Miui en Cyanogenmod 7 zijn van de grond af volledig opnieuw gebouwd, zonder elementen van Samsung. Kijk maar op youtube.

De wipe battery stats doet absoluut geen kwaad en doe je dit als je batterij rare kuren heeft. Als je batterij 100% vol is doe je de wipe en dan weet je toestel weer op welk percentage dat je batterij zit.
Kan zijn na een flash dat ie je batterij niet goed meer leest … Vandaar het handmatige corrigeren

Bewerkt (6 juni 2011 20:00)
Lars_1808

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 20:43

Bartito;173572
Ik bedoel dat de ene rombakker alles themed. Elk knopje en elk balkje etc. Een andere laat bepaalde zaken weer standaard.
Tweaks zijn verbeteringen qua bv. Het sneller lezen van je sd kaart, snellere boot etc…
Hebbedingetjes zoals telefoon gesprekken opnemen met een extra knopje bij de dialer. Dit had ik destijds bij Darky's Rom.

Miui en Cyanogenmod 7 zijn van de grond af volledig opnieuw gebouwd, zonder elementen van Samsung. Kijk maar op youtube.

De wipe battery stats doet absoluut geen kwaad en doe je dit als je batterij rare kuren heeft. Als je batterij 100% vol is doe je de wipe en dan weet je toestel weer op welk percentage dat je batterij zit.
Kan zijn na een flash dat ie je batterij niet goed meer leest … Vandaar het handmatige corrigeren

Kijk en dat is nou noggis een nuttige, handige post vol met dingen wat ik moest en wilde weten!
Weer wat geleerd en zo blijf je leren!

Bedankt voor de heldere uitleg Bartito!

Alleen ik zie in jouw handtekening staan Tweak: Voodoo control app plus….. Zit dat ook in mijn litening rom of heb je die er apart bij gezet?

En als ik het zo lees over de wipe battery stats kan het dus eigelijk geen kwaad om dat zo nu en dan sowieso een keer te doen?

Bewerkt (6 juni 2011 20:43)
Bartito

Bartito

• Berichten 2644
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 21:02

Lars_1808;173593
Kijk en dat is nou noggis een nuttige, handige post vol met dingen wat ik moest en wilde weten!
Weer wat geleerd en zo blijf je leren!

Bedankt voor de heldere uitleg Bartito!

Alleen ik zie in jouw handtekening staan Tweak: Voodoo control app plus….. Zit dat ook in mijn litening rom of heb je die er apart bij gezet?

En als ik het zo lees over de wipe battery stats kan het dus eigelijk geen kwaad om dat zo nu en dan sowieso een keer te doen?

Graag gedaan

De voodoo control plus app is een betaalde app uit de Android market (van supercurio). Dit is ook de maker van de custom Voodoo kernel. De rode cwm recovery als je in recover mode gaat (vol up/home/powerbutton)
Deze app zorgt ervoor dat je schitterend geluid krijgt als je muziek via headphone beluistert of beter geluid als je filmt.
Gewoon de max! Zeker icm een headphone die je volledige oren bedekt ipv simpele oortjes.
Deze tweak heeft dus niets met een bepaalde rom te maken.

De wipe battery stats zou ik enkel doen als je batterij kuren heeft. Dit omdat na de wipe ook weer een paar lasdcycli nodig heeft om terug normaal te functioneren.
Dus als ie goed werkt, zeker niet preventief gaan doen.

Bewerkt (6 juni 2011 21:02)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.