Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Lars_1808

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2012
  • 17:10

Hey allemaal,

Ik ben al enige tijd lid en fan van dit forum, ben de laatste tijd erg actief bezig ook.
Ik ben alleen een vreselijke noob op het forum als het gaat om zoeken naar onderwerpen, onderdelen, bestanden etc.

Dat is punt 1: Is er een how-to te maken, ook voor nieuwe leden, hoe het forum zo efficient mogelijk gebruikt kan worden?

Even een voorbeeld: Ik zoek een kernel voor mijn sgs, ik typ in de zoekbalk “kernel galaxy s” en krijg dat een lijst met alle posts die hier over gaan. Handig maar niet als je heel concreet threads zoekt waar een kernel in is opgestart. Net als op XDA waar je een aparte thread heb voor bijv. semaphore.
Dit geldt ook als ik zoek naar een ICS rom, of naar een GB custom rom.

Misschien is dit wel heel dom van mij, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Punt 2 is eigenlijk gekoppeld aan punt 1.
Ik heb gezien dat er 1 thread is waar een aantal GB Rom's in opgesomd staan, super handig, maar niet compleet denk ik? Correct me if i'm wrong!
Is het misschien een idee om een thread op te zetten waar alle Rom's in staan, zowel de zeer actieve als de minder actieve en zowel GB als ICS. Dan niet alleen voor de Samsung Galaxy S, maar voor alle android toestellen?
Of per merk 1 lijst?
En dan ook in die lijst een lijst met de verschillende kernels? Of hier een aparte thread voor, ook weer per merk?

Misschien is dit heel veel werk en ligt het zoeken aan mij, maar ik zoek me altijd een bult en vind heel vaak niet hetgeen wat ik zoek.
Mijn vader is namelijk geinteresseerd geraakt wat ik met zijn toetsel kan doen, maar ik kan niets vinden over rom's, kernels en rooten……

Is dit een idee?
Is dit teveel werk?
Ligt het zoeken aan mij? Of hebben meer mensen hier last van?

Graag feedback. En als het aan mij ligt, kan iemand mij dan tips geven hoe ik wel de betreffende zaken kan zoeken?

Thanks alvast!

Bewerkt (24 april 2013 14:16)
Lars_1808

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 29 februari 2012
  • 14:29

Ik zie dat het bericht wat vaker is gelezen, maar geen reactie, dan denk ik dat er niet zoveel interesse in is en dan zal het wel aan mijn onkunde liggen ;-)!

Mijn vraag is wel: Kan iemand mij dan uitleggen hoe ik snel en makkelijk mijn benodigde informatie kan vinden?
Zijn daar handigheidjes voor?
Dit zodat ik concrete informatie krijg, dus als ik naar een ROM algemeen zoek dat ik ook een lijst krijg met gevonden zoekopdrachten waar ik de OP van de ROM krijg met downloadlinks en niet alle gerelateerde berichten over verschillende ROMs waar alleen het woord “ROM” in voor komt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bewerkt (24 april 2013 14:19)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.