Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Baartt

Baartt

• Lid sinds 19 januari 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 3 februari 2011
  • 16:21

Hoi allemaal,
Na lang denken denk ik dat ik nog eventjes niet de Desire Z neem maar er nog eventjes mee wacht.

Ik heb nu het idee dat ik bij t-mobile wil: Relax 60, Internet 9,95 p/mnd en SMS verdubbelaar.
Nu moet ik kiezen tussen de Motorola Defy en de HTC Desire (gewoon normale), omdat ik voor me toestel niet meer als 200 wil betalen

Is dit een goed idee?

Mvg.

Bewerkt (3 februari 2011 16:21)
decat

decat

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 00:42

De defy is volgens wat ik heb gelezen een goed toestel maar had daar ook gelezen dat je met de Desire betere kans had op ondersteuning / updates ivm de defy.

Bewerkt (4 februari 2011 00:42)
DutchDisturbed

DutchDisturbed

• Lid sinds 22 juni 2010
  • Berichten 115
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 01:11

Is persoonlijk heIs niet zoveel mis mee lijkt me. De specs van die motorola zien er best impressive uit in ieder geval. Maargoed elke waarde naar zijn geld heVolgens deze review (Motorola Defy - Conclusie - Reviews - All About Phones) een prima toestel, maar net iets minder dan de Desire. Kwam voornamelijk door een oudere versie van android, dus misschien even kijken of dat is opgelost?

Bewerkt (4 februari 2011 01:11)

Nexus 4, Android 4.2.2

Meiga44

Meiga44

• Lid sinds 28 april 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 29 april 2011
  • 00:04

Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuwe telefoon en twijfel ook tussen de Defy en de Desire. De Defy is goedkoper (248,75 momenteel) dan de Desire (314). De Defy heeft een minder snelle processor, maar schijnt met deze processor even goed te kunnen presteren als de Desire. Resolutie van beiden is goed, batterij enzo ook wel.
Voordelen Defy ten opzichte van de Desire:
- goedkoper
- kras/water/schok bestendig
- grotere hoeveelheid intern geheugen
- net iets betere resolutie
Nadelen defy ten opzichte van de Desire:
- Motorola update pas erg laat (momenteel nog steeds android 2.1 op de Defy, terwijl de desire al lang zowat overgaat op de 2.3)
- De Defy schijnt nog wel eens last te hebben van kapotte earpieces (schijnt wel onder de garantie te vallen, maar blijft vervelend natuurlijk)
- een gelockte bootloader ofzoiets. Weet niet precies wat het doet, maar het schijnt dat je dan minder kunt klooien met je telefoon, voor de gewone gebruiker denk ik niet relevant.
Overige punten:
- Met custom roms is het mogelijk de Defy ook op 1ghz te laten draaien (overclocken), zelfs 1.2ghz waardoor ie de desire weg zou blazen in prestatie
- Met custom roms is het mogelijk de camera ook 720p te laten filmen
- Sommigen vinden het Motoblur (zit over android heen, HTC heeft HTC sense) niet prettig werken

Voordelen Desire ten opzichte van de Defy:
- Betere camera
- Snellere processor
- HTC (update vaker/sneller)
- net iets betere batterijduur
nadelen Desire ten opzichte van de Defy:
- minder kras/schok/water bestendig
- geen N-netwerk ondersteuning
- minder intern geheugen (vriendin van me heeft de wildfire en loopt tegen interne geheugen problemen aan doordat er maar 170mb beschikbaar is voor applicaties en niet alle applicaties naar de micro SD kaart verplaatst kunnen worden)

conclusie:
testen in de winkel en als je geen probleem hebt met late/weinig software updates (omdat je het niet nodig vindt of custom roms gaat gebruiken) dan is de Defy de betere keuze denk ik, maar lets face it, totaal gezien is de HTC beter, maar daar betaal je dan ook duidelijk meer voor.
Mijn eindoordeel (puur specificatie matig, want ik heb de Defy nog nooit in m'n handen gehad):
Defy: 7,9
Desire: 8,0
your choice

Bewerkt (29 april 2011 00:04)
Renzzie

Renzzie

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 29 april 2011
  • 10:31

De desire kun je redelijk simpel een nieuwe snellere ROM opzetten.
Ik bijvoorbeeld gebruik cyonagenmod 7. Dit zorgt ervoor dat mijn batterij dubbel zo lang mee gaat en dat mijn telefoon nóg sneller is. Ook kan je zo het interne geheugenprobleem oplossen. Je kan namelijk een app download die een gedeelte van je SD kaart reserveert hiervoor.

Ik heb geen ervaring met de Defy, maar een gelockte bootloader houdt wel in dat je geen eigen ROMs kan installeren. Tenzij deze gehackt is natuurlijk, maar dat weet ik niet.

Bewerkt (29 april 2011 10:31)
Meiga44

Meiga44

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 29 april 2011
  • 16:35

wat zijn eigenlijk de nadelen van een custom rom? Ik hoorde dat je telefoon er minder stabiel van wordt?
En hoe heet die app die dat reserveert op je SD kaartje?

De bootloader is locked inderdaad, maar ik heb wel reviews gezien waarbij de Defy op 2.2 draait en op 1.0 of 1.2 ghz geclockt is, dan heb je daarvoor toch ook een custom ROM voor nodig? blijkbaar kunnen ze er toch in dan… of zit ik nu fout?

Bewerkt (29 april 2011 16:35)
4dollars

4dollars

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 30 april 2011
  • 01:53

Die app heet s2e mar is specifiek voor cm7. Werkt dus niet met andere roms. Lijkt mij een makkelijke keuze. De desire. Door hem te rooten kan je ermee doen wat je wilt en dus ook overclocken en dat telefoongeheugen is dan helemaal geen probleem.

De desire kan je tweedehands vast wel voor 225 krijgen.

Bewerkt (30 april 2011 01:53)
4dollars

4dollars

• Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 30 april 2011
  • 01:55

Die app heet s2e mar is specifiek voor cm7. Werkt dus niet met andere roms. Lijkt mij een makkelijke keuze. De desire. Door hem te rooten kan je ermee doen wat je wilt en dus ook overclocken en dat telefoongeheugen is dan helemaal geen probleem.(dmv custom roms)

De desire kan je tweedehands vast wel voor 225 krijgen.

Bewerkt (30 april 2011 01:55)
Meiga44

Meiga44

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2011
  • 13:32

@4$$ als je een eigen rom erop zet die niet weer terug te zetten is (downgradable) verlies je dan niet je garantie? Dat zou wel een nadeel zijn om echt rekening mee te houden…

Bewerkt (1 mei 2011 13:32)
4dollars

4dollars

• Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2011
  • 13:44

Met de ruu kan je altijd terug naar stock.

Bewerkt (1 mei 2011 13:44)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.