Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

theplaza

theplaza

• Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 9 september 2011
  • 18:55

Hallo,

Ik ben serieus geïnteresseerd in dit toestel van LG maar sommigen zeggen dat LG zeer slecht is.
Ook klaagt iedereen over zijn 2x Speed.
Ik vraag me af of dit toestel dan wel een goede keus is als iedereen klaagt over LG???

Wat vinden jullie van dit toestel?
Wat zijn jullie ervaringen?
Deel ze met mij a.u.b., want ik weet het niet meer.

PS: Vinden jullie dit toestel geschikt voor iemand die 14 jaar is en in februari 15 wordt?

Bewerkt (9 september 2011 18:55)
Lowizi

Lowizi

• Lid sinds 23 augustus 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 11 september 2011
  • 18:07

Er zijn zo ontzettend veel mensen die problemen hebben met de 2x ( waaronder ik zelf). LG heeft al zoveel moeite om een “normaal” telefoontoestel te ontwikkelen, zonder al deze problemen. Laat staan dat ze zich aan een 3D toestel wagen, het is gewoon wederom een slordige en overhaaste poging om nog een beetje met de rest (HTC en Samsung) mee te kunnen. Maar het kwaliteitsniveau van zowel de hardware, software als service is absoluut niiet te vergelijken. Wat ze ook beweren, LG is en blijft een B-merk. Gunstig voor de prijs, maar als je kwaliteit wil zou ik de 3D speed links laten liggen!

Bewerkt (11 september 2011 18:07)
fransb

fransb

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 09:39

Lowizi;216285
Er zijn zo ontzettend veel mensen die problemen hebben met de 2x ( waaronder ik zelf).
Een beetje kort door de bocht om heel LG als B-merk te bestempelen omdat je zelf een niet nader omschreven probleem met je eigen telefoon hebt (en dat is niet eens een LG-3D?!?). Dus: wat is je probleem en waarom zou dat probleem ook op de LG-3D spelen?

Er loopt al een draadje met nagenoeg dezelfde vraag. Daar is men gematigd positief. Het grootste bezwaar (batterij snel leeg) ben ik het helemaal mee eens. Een ander klein nadeel is dat de achterkant niet vlak is (camera's steken uit), waardoor hij niet lekker op een tafel/buro ligt. Het is een groot toestel (4.3“ scherm), maar dat is ook wel nodig. Mijn oude Xperia X1 met dezelfde resolutie was slechts 3”. Superscherp allemaal, maar de kleine lettertjes waren absoluut niet meer leesbaar (nu moet ik zeggen dat WM 6.1 ook niet echt meewerkt).

Je noemt zelf je leeftijd in je vraag. Ik weet niet waarom, maar persoonlijk zie ik een 14/15 jarige nog niet met een splinternieuwe smartphone van 400 euro rondlopen (ik ben zelf ook met simpel 2e-hands spul begonnen), of een peperduur abonnement nemen om maar een mooie smartphone gratis te krijgen, maar als jij dat graag wilt en een keuze wilt maken tussen diverse high-end toestellen kan de LG-3D daar zeker bijhoren.

Oh ja, dat LG-3D is erg leuk maar vermoeiend. Er is nog weinig content dus die zul je zelf moeten maken. Ik heb de LG niet gekocht vanwege de 3D, maar vanwege de dual core, dual channel, dus hij is supersnel. En dan is die 3D als extraatje erg leuk…

Bewerkt (12 september 2011 09:39)
Lowizi

Lowizi

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 14:20

Nou fransb, eigenlijk heb ik nogal slechte ervaringen met de 2x speed. Ik heb weleens een 3D speed een dag ter beschikking gehad, maar ik moet zeggen dat de betrouwbaarheid een beetje hetzelfde aanvoelde als de 2x. Daarom zei ik ook dat als het ze al niet lukt om een “standaard” toestel normaal te laten functioneren, ze al helemaal niet aan een nog gecompliceerder apparaat moeten beginnen als je het mij vraagt. Maar dat is idd misschien wat kort door de bochtDe VIP service, die voor beide geldt, is uit mijn ervaring zeer slecht.

Neemt niet weg dat de 3D speed een mooi toestel is. Maar ik heb bij LG altijd het gevoel dat je net een goed exemplaar moet treffen tussen alle foutjes.

fransb;216481
Ik heb de LG niet gekocht vanwege de 3D, maar vanwege de dual core, dual channel, dus hij is supersnel.

Mag ik vragen waarom je dan toch voor de 3D speed hebt gekozen i.p.v. de 2x speed die ook een dual core processor heeft?

Bewerkt (12 september 2011 14:20)
fransb

fransb

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 16:11

Lowizi;216580
Nou fransb, eigenlijk heb ik nogal slechte ervaringen met de 2x speed.
Zoals? Was het scherm gebroken? Deed de oplader het niet? Geen geluid? Kortom: wat waren die slechte ervaringen nu werkelijk dan? Roepen dat de 2X speed een k*t-toestel (excusez le mot) is zonder onderbouwing is heel gemakkelijk, maar volkomen waardeloos.
Lowizi;216580
Ik heb weleens een 3D speed een dag ter beschikking gehad, …
Persoonlijk vind ik dat je met die hele dag ervaring een toestel niet zo verschrikkelijk kunt afkraken als je doet in posting #2. Maar ja, dat is persoonlijk.
Lowizi;216580
De VIP service, die voor beide geldt, is uit mijn ervaring zeer slecht.
Je zult wel gelijk hebben, maar nogmaals: wat zijn die slechte ervaringen dan concreet? Heb je je toestel laten repareren en duurde dat wel 3 weken ofzo? (Vergelijk dat eens met de reparatieservice van HTC ….), wou je je toestel omwisselen maar wou LG dat niet? Vertel…
Lowizi;216580
Mag ik vragen waarom je dan toch voor de 3D speed hebt gekozen i.p.v. de 2x speed die ook een dual core processor heeft?
Zoals gezegd is de 3D een heel ander toestel. Wellicht dat er met de 2X enorme problemen zijn, maar waarom zou dat (in dezelfde mate) gelden voor de 3D? Ik heb hier en op andere fora nog nauwelijks klachten over de 3D gehoord.
Maar als antwoord op je vraag: Ik heb gekozen voor de 3D omdat die zoals gezegd niet alleen een dual core maar ook dual channel heeft (dat geeft al aan dat het een heel ander toestel dan de 2X speed is). Als ik alleen dual core had gewild was ik wel voor de Galaxy S2 gegaan, maar ja die is dan wel weer een stuk duurder ….

Bewerkt (12 september 2011 16:11)
Lowizi

Lowizi

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 19:06

Ik weet niet of het gepast is om hier mijn volledige beklag over de 2x te doen, vandaar dat ik het beknopt hield.Uiteraard ga ik niet zomaar roepen dat ik een toestel waardeloos vindt.
Maar om je vraag te beantwoorden.
De eerste 2x ging willekeurig uit en startte regelmatig zomaar opnieuw op.Dat ging de hele dag door. Als ik hem aan de oplader aansloot, ging het toestel na verloop van tijd uit.
Ook werd de 2x extreem warm, zonder dat er zware applicaties actief waren.
Daarbij had het toestel last van backlightbleeding in een mate dat je het zelfs overdag kon zien met een grijze achtergrond.
Ik heb vanzelfsprekend een hard reset uitgevoerd, de laatste update geinstalleerd (V10D), een andere accu en oplader geprobeerd. Helaas bleek niets te helpen.
Dit is inmiddels het 4e toestel en de problemen blijven.
De medewerkers bij de VIP service zijn slecht geinformeerd en bijzonder onvriendelijk tot grof.
Ik heb talloze keren gebeld.
Meerdere keren werd er gelogen over het doorzetten van een melding naar Pro Assist.Ze beloven steeds terug te bellen, maar doen dat nooit.
Vandaag sprak ik een medewerker van de VIP service. Ik vroeg hem naar de status van mijn melding voor VOC. Zonder maar iets te vragen, zei hij die staat nog open.
Hoe weet je dat vroeg ik, zegt hij ja dat weet ik gewoon. Erm… ??????? Dus ik heb netjes gevraagd of hij even in het systeem wil kijken. Maar hij bleef dat domme spelletjes volhouden.
Zo gaan ze daar dus met je om. Bijzonder lomp en kinderachtig.

Je wordt er iig geen steek wijzer van.
Kortom mijn ervaringen met deze LG zijn wederom bedroevend. Zoals de toestellen die ik in het verleden van LG gehad heb.
Ik wil de topicstarter alleen waarschuwen dat LG nou eenmaal niet zo'n beste naam heeft en qua softwareupdates ook niet voorop loopt. Als je dan toch zoveel geld aan een telefoon uit wil geven, is mijn persoonlijke advies om even verder te kijken.
Ik hoop dat bovenstaande mijn eerdere opmerkingen enigzins verduidelijktSucces met kiezen igg

Bewerkt (12 september 2011 19:06)
Assassin

Assassin

• Lid sinds 10 oktober 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 22:40

een vriend van me heeft hem en ik vond hem wel relaxt.

aleen nadeel ervan was misschien dat hij een beetje lomp is in de handen als je hem voor het eerst hebt maar er is niks mis mee. de 3-D werkt uitstekend.

Bewerkt (12 september 2011 22:40)
fransb

fransb

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 13 september 2011
  • 12:20

Lowizi;216693
Ik weet niet of het gepast is om hier mijn volledige beklag over de 2x te doen etc…
Persoonlijk vind ik van niet nee. Het betreft hier een heel ander apparaat en hoewel de problemen die je schetst met de 2X speed absoluut niet goed te praten zijn is er geen enkele reden om aan te nemen dat die problemen ook bij de 3D zouden spelen. Ik zou zeggen google er eens op …

Problemen met de after sales service zijn ook zeker niet goed te praten (maar ja, als je die nooit nodig hebt….), maar vaak wordt daarbij alle redelijkheid uit het oog verloren. Natuurlijk: de klant is koning maar toch …

Lowizi;216693
Ik wil de topicstarter alleen waarschuwen dat LG nou eenmaal niet zo'n beste naam heeft en qua softwareupdates ook niet voorop loopt. Als je dan toch zoveel geld aan een telefoon uit wil geven, is mijn persoonlijke advies om even verder te kijken.
Begrijp me goed, ik ben geen LG aanhanger, maar die opmerkingen als “niet zo'n beste naam” omdat je met 2 andere telefoons persoonlijk problemen had is weer wat te kort door de bocht (toegegeven dat de problemen met de 2x blijkbaar toch wat gestructureerder zijn).
Sony Ericsson (telefonie is dus corebusiness) heeft met hun eerste echte smartphone (de Xperia X1) indertijd de plank ook behoorlijk mis geslagen. Ook hier werden klanten op zijn zachtst gezegd niet al te vriendelijk behandeld. Maar om nu te zeggen dat SE dus geen beste naam heeft en de X2, de X8 en de X10 dan ook wel waardeloos zullen zijn en je SE dus moet mijden …. kweenie.

De 3D heeft op dit moment nog Android 2.2, Hieruit blijkt dat men nog niet helemaal klaar is voor 2.3. Is dit een voordeel of nadeel? Ik weet het niet. Aan de ene kant is het jammer (de concurrentie heeft al wel 2.3), aan de andere kant werkt 2.2 prima en zie ik straks liever een goed geimplementeerde 2.3 zonder problemen dan dat ik nu al 2.3 had met de problemen zoals die zich voordoen bij de 2x.

Bewerkt (13 september 2011 12:20)
sidney46

sidney46

• Lid sinds 08 augustus 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 14 september 2011
  • 19:45

er zijn inderdaad veel klachten te lezen over de 2x speed.
En ookal ben ik niet echt een voorstander van LG, vind ik hem zeer goed werken. ik heb zelf de optimus 3d een paar weken en heb echt nergens last van(en kan ook niet veel op internet vinden van mensen die er wel problemen mee hebben).
Hij bevalt me zeer goed. hij is snel, heeft een groot scherm, het 3d werkt goed, en ik vind dat de batterij het niet heel slecht doet.
Ik had hiervoor een blackberry die het eigenlijk net geen hele dag volhield(ook als ik em niet gebruikte). met de lg is de batterij uiteraard ook wel snel leeg als je em constant gebruikt, maar een dag is makkelijk te redden, en als je em niet gebruikt dan verbruikt ie ook echt bijna niets.

Alleen is het inderdaad zo dat het heel vervelend is dat die camera`s zo uitsteken, wanneer je em even ergens neer wilt leggen. Dus een hoesje is wel aan te raden.

Bewerkt (14 september 2011 19:45)
theplaza

theplaza

• Lid sinds 09 september 2011
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 20:49

Ik wil iedereen even bedanken voor het reageren.
Ik weet dat 400 euro veel is maar ik koop hem btw vrij voor 300 euro.
Ik wil nu graag een goed mobiel kopen waar ik dan twee jaar mee kan doen. Heb het gevoel dat als ik een iets mindere, niet dual-core smartphone koop ik het niet langer als een jaar kan uithouden omdat dual-core toch wel de toekomst is.

3D is allemaal leuk en aardig maar dat is niet de directe reden dat ik hem koop, maar vooral om zijn grote scherm, snelle processor en natuurlijk is de 3D wel een leuke extra optie.

Als ik zou kiezen tussen een smartphone die 60 euro goedkoper is en de 3D, wat zou jij dan doen??

Bewerkt (27 september 2011 20:49)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.