Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

aaabc

aaabc

• Lid sinds 18 januari 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2012
  • 23:59

Hallo,

Dit is mijn eerste post op dit forum, dus als ik het verkeerd doe, laat het me weten dan pas ik de post aan.
Op het moment heb ik Samsung Galaxy S2, maar helaas doet die sinds vanochtend niets (gaat niet aan, aan de oplader hangen heeft ook geen effect) .

Ik ben van plan om morgen of overmorgen de telefoon naar de Vodafone winkel te brengen zodat deze gerepareerd kan worden. Echter, in de tussentijd heb ik wel een andere telefoon nodig. Nu heb ik wel een oude Nokia liggen, maar hierop heb ik überhaupt geen internet (laat staan 3G).

Het lijkt mij daarom handig om ook een smartphone achter de hand te hebben (zodra mijn Galaxy S2 is gerepareerd kan ik hem uitlenen aan familieleden die nog een telefoon zoeken, dus de telefoon zal niet verstoffen), omdat ik vaak onderweg internet nodig heb. Daarnaast lijkt het me ook interessant om er meer mee te doen, zoals te rooten en etc. en andere dingen die ik liever niet op mijn Galaxy S2 wil testen (wellicht ook ooit eigen apps wil leren maken). Ik heb dit eerder nog niet gedaan en vind mijn Galaxy S2 te duur/kostbaar om dingen op uit te proberen.
Een familielid wil mij zo'n smartphone wel cadeau doen voor mijn verjaardag. Dit zal een bedrag van rond de 100 euro zijn. Omdat ik student en dus niet veel geld, kan ik helaas niet veel bijleggen.
Dit zijn de opties die ik tot nu heb gezien:

De ZTE Blade voor 89,-
De Samsung Galaxy Y voor 115,-
En de Sony-Ericsson Xperia X8 voor 99,-
Een 2e handse telefoon

Mijn voorkeur gaat uit naar een smartphone van rond de 100 euro, die bij voorkeur draait op Android (het liefst met een zo recente mogelijke versie of een telefoon die een update gaat krijgen naar ICS), het liefst een snelle smartphone en een redelijke geheugen. Ik begrijp dat ik voor dit budget uiteraard geen krachtpatser kan krijgen of een toestel dat verkrijgbaar is met mijn huidige, kapotte, toestel.

Nu weet ik wel wat van smartphones en android, maar ben ook geen expert, dus ik wil jullie graag advies vragen.

Welk toestel kan ik het beste nemen?

Zelf heb ik de neiging om de ZTE Blade te kopen, omdat daar veel ROMs voor zijn, ook met android 4 (alhoewel ik niet weet hoe soepel dit werkt), maar zie dat toestel al een tijdje op de markt is. De Samsung Galaxy Y is een redelijk recent toestel, maar om de een of andere reden krijg ik de indruk dat het toch minder geschikt voor mijn eisen, klopt dat? Wel heeft deze telefoon geloof ik Swype (en TouchWiz) en dat is voor mij een pluspunt.

De Sony Ericsson heb ik ook gezien, maar volgens mij is dat toestel redelijk oud en niet erg krachtig?

Wat is jullie advies? Als jullie nog andere toestellen kennen die aan deze eisen voldoet dan hoor ik dat ook graag!

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp,

aaabc

P.S. Sorry voor de lange post, maar dan maak ik de achtergronden duidelijk, wellicht dat het helpt bij het adviseren.

Bewerkt (24 april 2013 14:05)
AlphaWolf

AlphaWolf

• Lid sinds 31 december 2011
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2012
  • 06:24

Ik heb een Samsung Galaxy Mini (120-130 euro volgensmij) en ben er heel tevreden over. Alleen bij sommige apps hakkelt hij wel eens, maar dat hebben alle telefoons uit die prijsklasse.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 19 januari 2012
  • 10:54

Ik ken iemand met een ZTE blade. Hij heeft er een custom rom op van cyanogenmod en is er tevreden over voor wat je kan verwachten.
Als je deze vergelijkt met de Galaxy Y dan heeft laatstgenoemde een snellere processor, maar minder RAM geheugen (uitgegaan van onderstaande links, maar deze geven andere informatie, nameijk RAM tegenover user-available-RAM). Welke je het snelste gevoel geeft kan ik niet met zekerheid zeggen. ZTE heeft een wat groter scherm..
sony ericsson xperia x8 zou ik niet aan beginnen (gemaakt voor android 1.6, upgradable to 2.1, wellicht custom roms die verder gaan, maar toch..)

zie ook:
Samsung Galaxy Y S5360 - Full phone specifications
ZTE Blade - Full phone specifications
Sony Ericsson Xperia X8 - Full phone specifications

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 19 januari 2012
  • 10:56

je snapt al bijna hoe gsmarena werkt
Samsung Galaxy Y S5360 vs. ZTE Blade - GSMArena.com
je kunt ook de telefoons langs elkaar houden

BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2012
  • 11:57

Galaxy Gio wordt ook steeds goedkoper prepaid, misschien ook de moeite om eens naar de kijken. Zit je geloof ik ook rond de 100-120 euro.

aaabc

aaabc

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2012
  • 12:12

Hartelijk bedankt voor de snelle reacties!
De Xperia valt wat mij betreft nu definitief af. De Gio en Mini klinken ook interessant, ik zal er zeker naar kijken.

Als ik naar de Blade en de Galaxy Y kijkt, klinkt de Blade iets beter. Mede omdat hiervoor veel ROMs beschikbaar zijn, waaronder de bekende Cyanogenmod, ik weet in hoeverre dergelijke ROMs beschikbaar zijn voor de Y? (weet hier nog weinig van, maar wil wel wat uittesten met het nieuwe toestel), Is het wat dat betreft ‘erger’ dat de Blade langer op de markt is?

Ik heb weleens gehoord dat de Y niet krachtig genoeg is om Flash weer te geven/te draaien, in hoeverre geldt dat voor de Blade?
Hoewel ik flash niet heel belangrijk vind, heeft het wel mijn voorkeur als het toestel dat wel aan kan.

nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 19 januari 2012
  • 12:17

op XDA staan een paar roms, maar niet zo veel: Galaxy Y GT-S5360 Android Development - xda-developers. Er is geen cyanogenmod rom in elk geval… betreft flash moet een galaxy Y gebruiker je informeren..

aaabc

aaabc

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2012
  • 13:07

Top! Bedankt voor reply!
Zal me er zelf ook proberen na mijn werk iets meer in te verdiepen (welke en hoeveel ROMs er beschikbaar zijn); geeft me een geruststelling dat als er ROMs bestaan met een recente Android versie (zodat er in de toekomst ook apps geinstalleerd kunnen worden).

Ik hoop ook dat er bezitters van de betreffende telefoons reageren.

Nog een klein ander vraagje: heb je met die Cyanogenmod ook toegang tot de market of is dat alleen voorbehouden aan officieele ROMs en moet ik met een custom ROMs apps installeren in alternatieve stores? (ik zal het vanavond ook zelf proberen uit te vinden, maar als iemand het antwoord weet zou die mij er heel gelukkig mee maken)

nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 19 januari 2012
  • 13:24

de market is een onderdeel van android, origineel of custom dat maakt niet uit.

Het is echter zo dat cyanogenmod is gemaakt op basis van het open-source project android. Omdat apps zoals de market, gmail en dergelijke onder een andere licentie vallen hebben ze deze niet kunnen invoegen. Daarom moet je na een cyanogenmod installatie ook de google apps (beter bekend als gapps) installeren. Dit is 1 druk op de knop en 10 seconden werk..

aaabc

aaabc

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2012
  • 13:38

Oh, ok, dan is dat duidelijk! Heel erg bedankt voor de toelichting!
Denk dat ik waarschijnlijk voor de Blade ga (als ik tussen deze twee moet kiezen), maar als er gebruikers zijn van een van die twee toestellen die mij meer kunnen vertellen hoor ik dat ook nog graag (of andere nog meer suggesties hebben voor andere toestellen)!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.