Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

fenerium19

fenerium19

• Lid sinds 09 januari 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2013
  • 19:31

Beste forumleden

Mn eerste Android toestel was Samsung Galaxy S1. Ik heb deze toestel met plezier gebruikt. Eind december ben ik overgestapt naar LG optimus 4x HD. Sinds kort wil ik toch overstappen naar Samsung Galaxy Note 2. Omdat ik een doorlopend abonnement heb wil ik Note 2 los aanschaffen. Het liefst 2de hands toestel met garantie en al. Sinds paar dagen zit ik op Markplaats te snuffelen en kom regelmatig een clone versie tegen. Deze clone toestellen lijken zeer op Note 2 tot op doos, zogenaamde type nummers, kapjes en Samsung schil etc.

Hoe kan ik achterkomen of het toestel de echte Note is en niet een clone. Als eerst zal ik natuurlijk een factuur met een juiste imei nummer willen zien. Is dat voldoende of zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? ( tussendoor heb je originele Note's die evenveel kosten als clone)

Bewerkt (2 mei 2013 19:31)
Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 2 mei 2013
  • 22:35

De belangrijkste is de prijs. Een note II tweede hands kost echt geen 200 euro… Tevens vragen om foto's, ook als deze foto's van google heeft gehaald en deze post, vraag om gemaakte foto's met (indien dit kan) een datumstempel.
Daarnaast is het belangrijk dat je er achter komt welke android erop staat en hoe deze eruit ziet. Vraag screenshots van het OS maar probeer dit in iedergeval van de “about phone/over telefoon” gedeelte zodat je de gegevens krijgt te zien van baseband, android versie, kernel en meer.

Bewerkt (2 mei 2013 22:35)
fenerium19

fenerium19

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2013
  • 02:12

Bedankt voor je reactie..Dus kassabon met imei nummer is niet genoeg…Beschikt elk Note 2 over hetzelfde baseband en kernel..Dus als de gegevens bij about phone kloppen met de gegevens van Samsung heb ik de orginele Note 2 te pakken. Ik zag ook foto's van clone's met hun OS..Die komen ook bijna overeen. Volgens mij verschilt alleen de android versie en kernel versie. Het zou makkelijk zijn als ik via de instellingen kan zien of het toestel weliswaar quadcore of dualcore is.

Bewerkt (3 mei 2013 02:12)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 5 mei 2013
  • 20:20

Ik heb nog even jouw vraag uiteen gezet in de communitie:Androidworld Google Plus Communitie

Wellicht dat je dan meer reacties krijgt.

Succes!

Bewerkt (5 mei 2013 20:20)
fenerium19

fenerium19

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2013
  • 21:10

Dank je Dave ik zal google+ in de gaten houden. Hopelijk krijg ik daar nog meer tips.

Bewerkt (5 mei 2013 21:10)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.