Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Manutjee

Manutjee

• Lid sinds 23 september 2011
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2014
  • 15:33

Beste,

Ik ben op dit moment aangesloten bij Hi.nl, en mag volgende week mijn abonnement verlengen.
Ik zit te twijfelen tussen een abonnement met de Samsung Galaxy S5 of een abonnement met de Nexus 5.
Ik ben bij Phonehouse geweest om te informeren naar wat dingen, en deze vertelde mij dat bij Hi.nl de Nexus niet in het assortiment zit omdat dit een “oud” toestel zou moeten zijn (November 2013 als ik me niet vergis). Bij thuiskomst ben ik wezen Google'en, en ik kwam bij BelSimpel.nl uit die wél de Nexus levert vanuit Hi.nl.

Mijn vragen zijn het volgende.
1) is BelSimpel een goede provider? Wat zijn de voor -en nadelen?
Ik ben zelf niet zo weg van die “kleine providers” zoals Simyo, Simpel etc. vandaar mijn vraag.
2) Voor welk toestel zou ik moeten gaan? Ik weet het zelf echt even niet, en wil wel een toestel waar ik lang mee door kan gaan. Denk hierbij aan updates van Android, snelheid (mijn SGS3 is zo traag als de donder na 1,5 jaar gebruik) eventueel de mogelijkheid om games te spelen (ik speel bijv. Farmville 2 om maar een voorbeeld te noemen) De reden dat ik deze tweede vraag stel, is omdat ik graag de voor -en tegens van de toestellen naast elkaar wil kunen leggen. Ik weet dat dit kan door middel van de vergelijkingsfunctie, maar de praktijk is natuurlijk altijd anders, vandaar dat ik deze vraag stel aan de mensen die zelf de Nexus 5 en/of de SGS5 in gebruik hebben.

Het is dus niet zo dat ik niet weet wat ik wil, maar ik wil gewoon wat meer duidelijkheid hebben over het bovenstaande, zodat ik straks geen aankoop doe waar ik spijt van krijg. Natuurlijk is het zo dat ik uiteindelijk zelf moet beslissen, daar ben ik mij dan ook zeer zeker bewust van.

Overstappen naar een andere provider is geen optie op dit moment, en ik moet de kosten die ik nu maandelijks heb echt omlaag zien te krijgen, minimaal €10,-
De toestellen loskopen is ook geen optie…

Meer vragen? Stel ze gerust.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 16 juli 2014
  • 16:03

Verplaatst naar koop advies.
Stond in KPN/Hi.

Kijk anders eens op www.studentmobiel.nl daar heb je ook een ruime keuze aan toestellen.

Manutjee

Manutjee

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2014
  • 20:10

Oh, verkeerd geplaatst zie ik. Dank voor het verplaatsen!

redbulletnl
Verplaatst naar koop advies.
Stond in KPN/Hi.

Kijk anders eens op www.studentmobiel.nl daar heb je ook een ruime keuze aan toestellen.

Oh, verkeerd geplaatst zie ik. Dank voor het verplaatsen!
En ja, dat weet ik, maar de vraag die voor mij dan naar boven komt, is of Bel Simpel o.i.d (als het maar onder het netwerk van Hi valt, i.v.m het feit dat ik niet kan verhuizen naar een andere provider (dit zou voor mij volgend jaar mogelijk zijn, maar wil, zoals ik aangegeven heb, graag verlengen om de kosten naar beneden te brengen), betrouwbaar is. Ik vraag dus eigenlijk naar de ervaring van mede-forumleden van AW omtrent zowel EN beide toestellen EN BelSimpel, en op basis daar van wil ik beslissen wat ik ga doen.

Ik hoop dat mijn bedoeling zo een beetje duidelijk is.

redbulletnl

redbulletnl

• Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 17 juli 2014
  • 08:54

Belsimpel is toch gewoon een online winkel?

Manutjee

Manutjee

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2014
  • 09:41

Volgens mij begrijp ik het dan verkeerd, en voel ik me nu eigenlijk erg dom, haha! Is belsimpel.nl geen “zusterprovider” zoals bijv. Hollands Nieuwe?

Hoe dan ook… Ik wil dus kiezen tussen de nexus 5 en de SGS5, maar wil geen spijt krijgen van mijn aankoop. Ik ben het meest bekend met Samsung, en ben op dit moment eigenaar van de SGS3,deze is helaas in 1,5 jaar tijd enorm traag geworden, en erger me dan ook suf aan dit toestel. Het feit dat de nexus 5 bijvoorbeeld geen software heeft buiten het nodige spreekt mij dan ook erg aan, en er is mij verteld dat zodra ik naar bijv. Belsimpel.nl zou gaan, ik onder dat netwerk zou gaan vallen, en dat de diensten/service niet erg goed is, vandaar mijn vragen. Bij Hi zit ik in principe hartstikke goed, geen klachten over, maar ben niet overtuigd van de toestellen, dus heb dan zeer de behoefte aan de mening van SGS5,nexus 5 en belsimpel.nl gebruikers.

redbulletnl

redbulletnl

• Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 17 juli 2014
  • 10:43

Belsimpel is een online shop net als studentmobiel.
Hier is een lijstje waar de n5 en de s5 langs elkaar zijn gezet http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5705&idPhone2=6033

Wat zijn je eisen van een toestel?
Ik vind het persoonlijk fijn om een fysieke home knop te hebben en daarom voor een s4 gekozen.
Sommige willen losse sd kaart erin kunnen stoppen en zo heeft ieder zn voorkeur

Manutjee

Manutjee

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2014
  • 15:11

redbulletnl
Belsimpel is een online shop net als studentmobiel.
Hier is een lijstje waar de n5 en de s5 langs elkaar zijn gezet http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5705&idPhone2=6033

Wat zijn je eisen van een toestel?
Ik vind het persoonlijk fijn om een fysieke home knop te hebben en daarom voor een s4 gekozen.
Sommige willen losse sd kaart erin kunnen stoppen en zo heeft ieder zn voorkeur

Ik zal daar eens goed naar gaan kijken dan…
Mijn eisen voor een toestel zijn;
- Groot scherm; helderheid etc. vind ik ook belangrijk
- Game-bestendig (met name voor games als Farmville 2)
- Moet tegen een stootje kunnen, en daarmee wil ik zeggen dat mocht ik wat dingen willen proberen betreft apps en dergelijke, dat ‘t toestel niet vast loopt of trager wordt.
- Uitbreidbaar met een SD-kaartje
- Up to date; hoeft niet het nieuwste van het nieuwste, als hij maar bijgehouden wordt met updates, en daar vind ik de Samsung (SGS3) te kort in schieten.
- Camera

Dit is waar ik zo’n beetje op kan komen op dit moment.
Betreft de fysieke knoppen kan ik niet oordelen, geen ervaring mee, maar het zou wel irritant zijn als de touch-knoppen niet werken, maar goed, dat kan ook met de Samsung gebeuren, niet waar?

redbulletnl

redbulletnl

• Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 17 juli 2014
  • 15:41

Ik zou zeggen 1 van deze 3 http://tweakers.net/pricewatch/compare/215/372174;368048;384016/categorie/
Anders probeer ze ergens uit te testen hoe ze in de hand liggen etc

Manutjee

Manutjee

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2014
  • 17:34

redbulletnl
Ik zou zeggen 1 van deze 3 http://tweakers.net/pricewatch/compare/215/372174;368048;384016/categorie/
Anders probeer ze ergens uit te testen hoe ze in de hand liggen etc

Super! Daar heb ik iets aan, hartelijk dank!

Ik heb alleen de Nexus 5 en de SGS5 in m'n handen gehad, beide bevallen me wel.
Ik zal eens onderzoek doen naar de LG en Sony Xperia.

Meer advies is altijd welkom.

Ruud

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 18 juli 2014
  • 09:48

Ben je op zoek naar een nieuw toestel die aan alle eisen voldoet, neem dan ook de LG G3 eens in overweging. Het toestel beschikt over een groter scherm (5,5 inch), heeft SD-kaart-mogelijkheden en zal qua prijs ongeveer gelijk zijn aan de Galaxy S5.

Uhmmmm…. Android?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren